فناوری های جدید در مهندسی برق

مروری بر مهندسی برق :

فناوری های جدید صنعت برق

مهندسی برق شامل طراحی، توسعه و نگهداری سیستم هایی است که انرژی الکتریکی را مهار و کنترل می کنند. طیف وسیعی از کاربردها از تولید، انتقال و توزیع برق گرفته تا الکترونیک، مخابرات و اتوماسیون را در بر می گیرد. مهندسان برق روی ایجاد مدارها، دستگاه‌ها و سیستم‌های کارآمد کار می‌کنند و در عین حال به چالش‌های ایمنی، پایداری و نوآوری می‌پردازند. آنها فناوری مدرن را شکل می دهند و پیشرفت در انرژی های تجدیدپذیر، دستگاه های هوشمند، شبکه های ارتباطی و غیره را ممکن می سازند

فناوری های نوظهور در مهندسی برق :

مهندسی برق همواره در خط مقدم پیشرفت های تکنولوژیک بوده است. امروزه موج جدیدی از نوآوری ها در حال فراگیر شدن است که به چالش های مربوط به مصرف انرژی، کارایی و پایداری می پردازد. بیایید برخی از هیجان انگیزترین پیشرفت ها را بررسی کنیم.

اینترنت اشیا (IoT) و شبکه های هوشمند :

ادغام اینترنت اشیا با مهندسی برق باعث ایجاد شبکه های هوشمند شده است. این شبکه ها به طور هوشمند توزیع برق را مدیریت می کنند، هدر رفت را کاهش می دهند و تامین پایدار را تضمین می کنند. دستگاه‌های اینترنت اشیا نظارت بلادرنگ را امکان‌پذیر می‌کنند و شبکه را نسبت به نوسانات تقاضا پاسخگوتر می‌کنند و کارایی کلی را بهبود می‌بخشند.

فن آوری های انرژی های تجدید پذیر :

تغییر به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و بادی، چشم انداز انرژی را متحول کرده است. مهندسان در حال توسعه سلول‌های فتوولتائیک پیشرفته، توربین‌های بادی و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی هستند تا به طور موثر انرژی‌های تجدیدپذیر را مهار و ذخیره کنند.

الکترونیک قدرت و بهره وری انرژی :

الکترونیک قدرت محوری برای تبدیل و کنترل انرژی است. فناوری‌های نوظهور در این حوزه، کارایی انتقال نیرو را افزایش می‌دهند، انرژی را با کمترین تلفات تبدیل می‌کنند و به توسعه دستگاه‌های کارآمد انرژی کمک می‌کنند.

کاربردهای فناوری نانو :

نانوتکنولوژی امکانات جدیدی را در مهندسی برق باز کرده است. از نانومواد برای ایجاد قطعات الکترونیکی کوچکتر و کارآمدتر استفاده می شود که منجر به توسعه دستگاه ها و سیستم های با کارایی بالا می شود.

سیستم های کنترل پیشرفته :

ظهور سیستم های کنترل پیشرفته، مانند مدل کنترل پیش بینی (MPC)، نحوه مدیریت سیستم های الکتریکی را متحول کرده است. این سیستم ها مصرف انرژی را بهینه می کنند، ثبات را بهبود می بخشند و عملکرد کلی سیستم را بهبود می بخشند.

سیستم های کنترل پیشرفته :

ظهور سیستم های کنترل پیشرفته، مانند مدل کنترل وسایل نقلیه الکتریکی و زیرساخت شارژ صنعت خودروهای الکتریکی (EV) به سرعت در حال رشد است و تقاضا برای زیرساخت های شارژ کارآمد را افزایش می دهد. مهندسان در حال کار بر روی فناوری‌های شارژ بی‌سیم و راه‌حل‌های شارژ سریع هستند تا خودروهای الکتریکی را کاربردی‌تر و جذاب‌تر کنند (MPC)، نحوه مدیریت سیستم های الکتریکی را متحول کرده است. این سیستم ها مصرف انرژی را بهینه می کنند، ثبات را بهبود می بخشند و عملکرد کلی سیستم را بهبود می بخشند.

هوش مصنوعی در مهندسی برق :

هوش مصنوعی (AI) در مهندسی برق ادغام شده است تا سیستم های خودآموزی را ایجاد کند که با شرایط متغیر سازگار شوند. از تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده در نیروگاه‌ها تا مدیریت انرژی مستقل، هوش مصنوعی صنعت را متحول می‌کند.

انتقال برق بی سیم :

دنیایی را تصور کنید که در آن دستگاه ها بدون سیم شارژ می شوند. فناوری های انتقال برق بی سیم این موضوع را به واقعیت تبدیل می کند. از طریق کوپلینگ القایی تشدید کننده و روش های دیگر، دستگاه ها را می توان از طریق هوا شارژ کرد و نیاز به اتصالات فیزیکی را از بین برد.

راه حل های ذخیره انرژی :

ذخیره انرژی کارآمد برای متعادل کردن عرضه و تقاضا بسیار مهم است. فناوری‌های نوظهور در مهندسی برق شامل پیشرفت‌هایی در فناوری‌های باتری، ابرخازن‌ها و حتی راه‌حل‌های نوآورانه مانند ذخیره‌سازی انرژی مبتنی بر گرانش است.

کاربردهای زیست پزشکی :

مهندسی برق سهم قابل توجهی در زمینه پزشکی دارد. فناوری‌هایی مانند بیوالکترونیک و رابط‌های عصبی برای پروتز، تشخیص و درمان در حال توسعه هستند و امید جدیدی را برای بیماران ایجاد می‌کنند.

واقعیت افزوده و شبیه سازی های آموزشی :

AR در حال یافتن راه خود به مهندسی برق برای اهداف آموزشی و تعمیر و نگهداری است. این به مهندسان اجازه می دهد تا سیستم های پیچیده را تجسم کنند و به عیب یابی و افزایش تجربیات یادگیری کمک کنند.

پایداری و فناوری های سبز :

تلاش برای پایداری منجر به توسعه فناوری های سبز در مهندسی برق شده است. از سیستم‌های ساختمانی با انرژی کارآمد گرفته تا فرآیندهای تولید سازگار با محیط زیست، مهندسان بر کاهش ردپای محیطی صنعت متمرکز هستند.

چالش های فناوری های نوظهور در مهندسی برق :

در حالی که این فناوری‌های نوظهور در مهندسی برق نویدبخش هستند، اما چالش‌هایی را نیز به همراه دارند که باید برای درک کامل مزایای آنها بر آنها غلبه کرد. در اینجا چند چالش کلیدی برای فناوری های نوظهور در مهندسی برق آورده شده است:

ادغام و سازگاری :

با ظهور فناوری های جدید، ادغام آنها با سیستم های موجود می تواند پیچیده باشد. اطمینان از سازگاری بین سیستم های قدیمی و فناوری های پیشرفته چالشی است که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد.

قابلیت اطمینان و استحکام :

بسیاری از فناوری‌های نوظهور، مانند سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر، شبکه‌های هوشمند و وسایل نقلیه الکتریکی، به شدت بر قطعات و نرم‌افزارهای الکترونیکی پیچیده متکی هستند. اطمینان از قابلیت اطمینان و استحکام آنها در شرایط عملیاتی مختلف برای جلوگیری از خرابی سیستم و تضمین ایمنی بسیار مهم است.

قابلیت همکاری :

ارتباط و تعامل یکپارچه بین دستگاه ها و سیستم های مختلف برای موفقیت فناوری هایی مانند اینترنت اشیا (IoT) ضروری است. توسعه پروتکل ها و رابط های استاندارد شده برای فعال کردن قابلیت همکاری می تواند یک چالش مهم باشد.

امنیت سایبری :

با افزایش اتصال، خطر تهدیدات سایبری بیشتر می شود. حفاظت از فناوری‌های نوظهور در مهندسی برق در برابر حملات سایبری و اطمینان از حفظ حریم خصوصی داده‌ها چالش‌های مداومی هستند که نیازمند هوشیاری مداوم و اقدامات امنیتی پیشرفته هستند.

بهره وری انرژی :

در حالی که هدف بسیاری از فناوری های نوظهور در مهندسی برق افزایش بهره وری انرژی است، آنها همچنین برای عملکرد خود به انرژی نیاز دارند. ایجاد تعادل بین مصرف انرژی این فناوری‌ها و مزایای آن‌ها، به‌ویژه در سناریوهایی که منابع انرژی محدود هستند، یک چالش است.

اثرات زیست محیطی

برخی از فناوری‌های نوظهور، مانند مراکز داده برای محاسبات ابری و فرآیندهای تولید قطعات الکترونیکی، می‌توانند ردپای محیطی قابل توجهی داشته باشند. پرداختن به اثرات زیست محیطی این فناوری ها برای توسعه پایدار ضروری است.

گفتار نهایی :

رشته مهندسی برق با سرعتی بی سابقه در حال پیشرفت است. فناوری‌های نوظهور در مهندسی برق نه تنها صنایع را متحول می‌کنند، بلکه دنیایی پایدارتر و مرتبط‌تر را شکل می‌دهند. با استقبال از این پیشرفت‌ها، در آستانه یک دوره هیجان‌انگیز هستیم که نحوه مهار و استفاده از انرژی الکتریکی را دوباره تعریف می‌کند.

نقش اینترنت اشیا در مهندسی برق چیست؟

اینترنت اشیا مهندسی برق را با امکان نظارت در زمان واقعی و مدیریت هوشمند سیستم ها از طریق دستگاه های متصل به هم افزایش می دهد.

نانوتکنولوژی و مهندسی برق چگونه به هم مرتبط هستند؟

فناوری نانو امکان ایجاد قطعات الکترونیکی کوچکتر و کارآمدتر را فراهم می کند و راه را برای دستگاه های با کارایی بالا هموار می کند.

هوش مصنوعی چگونه بر صنعت مهندسی برق تاثیر می گذارد؟

هوش مصنوعی مهندسی برق را با سیستم‌های خودآموز، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و مدیریت انرژی مستقل متحول می‌کند.

انتقال برق بی سیم چیست؟

انتقال برق بی سیم به دستگاه ها اجازه می دهد بدون اتصالات فیزیکی با استفاده از روش هایی مانند جفت القایی تشدید شارژ شوند.

فناوری های نوظهور در مهندسی برق با چه چالش هایی روبرو هستند؟

مقیاس پذیری، ادغام و مسائل نظارتی از جمله چالش هایی هستند که برای پذیرش کامل فناوری های نوظهور باید با آنها مقابله کرد.

جدیدترین فناوری های صنعت برق :

نیروگاه های خورشیدی جدید هلیوژن CSP

نیروگاه هلیوژن :

نیروگاه خورشیدی جدید هلیوژن یک تاسیسات متمرکز انرژی خورشیدی (CSP) واقع در لنکستر، کالیفرنیا است. از فناوری پیشرفته آینه برای تمرکز نور خورشید و تولید دمای بالا تا 1000 درجه سانتیگراد (1832 درجه فارنهایت) استفاده می کند. این گرمای متمرکز را می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، از جمله فرآیندهای صنعتی مانند تولید سیمان و فولاد، تولید هیدروژن یا حتی نیرو دادن به توربین ها برای تولید برق. هدف این کارخانه ارائه جایگزین های پاک و مقرون به صرفه برای سوخت های فسیلی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

مزیت های نیروگاه هلیوژنی :

نیروگاه های هلیوژنی دارای راندمان تبدیل بالایی هستند، به این معنی که می توانند بخش قابل توجهی از انرژی تولید شده توسط منبع سوخت را به برق قابل استفاده تبدیل کنند. این به دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته مانند ابررساناهای با دمای بالا و مواد پیشرفته است.

  • توان چگالی زیاد : نیروگاه های هلیوژنی دارای چگالی توان بالایی هستند، به این معنی که می توانند در یک فضای نسبتا کوچک مقدار زیادی برق تولید کنند. این آنها را برای استفاده در برنامه هایی که فضا محدود است، مانند زیردریایی ها یا ناوهای هواپیمابر، ایده آل می کند.
  • اثرات زیست محیطی کم: انتشار گازهای گلخانه ای قابل توجهی کمتر از نیروگاه های سوخت فسیلی سنتی تولید می کنند. به دلیل که آنها از سوخت های پاک مانند هیدروژن یا آمونیاک استفاده می کنند که فقط بخار آب و نیتروژن را به عنوان محصولات جانبی تولید می کنند.
  • قابلیت اطمینان بالا: نیروگاه با سیستم هلیوژن به دلیل فناوری ها و مواد پیشرفته از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار بوده و عمر مفید بالایی دارند. برای استفاده در کاربردهای حیاتی که قابلیت اطمینان ضروری است، مانند کاربردهای نظامی یا فضایی، کاملا استاندارد است.
  • انعطاف‌پذیری: می‌توان به آسانی برای پاسخگویی به تقاضای در حال تغییر کوچک کرد، و آنها را بسیار انعطاف‌پذیر و سازگار با کاربردهای مختلف ساخت. طراحی مدولار آنها و توانایی استفاده از سوخت ها و فناوری های مختلف بسته به نیازهای کاربردی خاص مفید است.
  • مقرون به صرفه: در حالی که هزینه اولیه ساخت یک نیروگاه هلیوژن ممکن است بیشتر از یک نیروگاه سوخت فسیلی سنتی باشد، صرفه جویی در هزینه طولانی مدت به دلیل هزینه های عملیاتی کمتر و اثرات زیست محیطی کمتری دارند.

انرژی خورشیدی متمرکز چیست ؟


انرژی خورشیدی متمرکز (CSE) نوعی فناوری انرژی تجدیدپذیر است که از آینه یا عدسی برای متمرکز کردن یک ناحیه بزرگ از نور خورشید بر روی یک منطقه کوچک استفاده می‌کند که سپس برای تولید برق استفاده می‌شود. این فرآیند تولید انرژی حرارتی خورشیدی نامیده می شود.

فناوری CSE :

این سیستم فناوری جدید که نسبت به پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک (PV) سنتی کارآمدتر هستند. زیرا می‌تواند در دماهای بالاتر و با نرخ بازده بالاتر برق تولید کند. علاوه بر این، سیستم‌های CSE می‌توانند در مقیاس بزرگ‌تر ساخته شوند، که آنها را برای برآورده کردن نیازهای تولید برق در مقیاس بزرگ مناسب‌تر می‌سازد.

روش کار سیستم سی ای خورشیدی :


سیستم‌های CSE معمولاً از میدانی از آینه‌ها یا عدسی‌ها به نام هلیواستات‌ها تشکیل می‌شوند که نور خورشید را بر روی یک گیرنده مرکزی منعکس و متمرکز می‌کنند. سپس از نور متمرکز خورشید برای گرم کردن یک سیال مانند آب یا نمک مذاب استفاده می شود. سپس برای تولید بخار برای تامین انرژی توربین و تولید برق استفاده می شود. یکی از مزایای اصلی CSE توانایی آن در ذخیره انرژی برای استفاده بعدی است. با استفاده از نمک مذاب به عنوان سیال انتقال حرارت، سیستم های CSE می توانند گرما را برای چندین ساعت ذخیره کنند و به آنها اجازه می دهد حتی پس از غروب خورشید برق تولید کنند.

سینی کابل پلاستیکی کابل های برق چیست تفاوت با جنس فلزی

سینی کابل پلاستیک :

سینی کابل پلاستیکی با کیفیت
سینی کابل PVC

داکتی های PVC وسیله ای هستند که برای سازماندهی و قرار دادن کابل ها و سیم ها کاربرد دارند آنها به نام سینی کابل پلاستیکی شناخته می شوند. از پلاستیک ساخته شده و به شکل سینی بلند طراحی شده است. سینی دارای یک سری دهانه یا شکاف است که کابل ها را می توان در آن قرار داد و به طور ایمن نگه داشت. سینی های کابل پلاستیکی سبک، بادوام و مقاوم در برابر خوردگی هستند و آنها را به گزینه ای محبوب برای مدیریت کابل در محیط های مختلف مانند محیط های مسکونی، تجاری و صنعتی تبدیل می کند. آنها در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف برای تطبیق با ظرفیت‌های مختلف کابل و نیازهای نصب موجود هستند.

کاربرد سینی کابل پلاستیکی :

سینی کابل پلاستیکی را می توان در انواع ساختمان ها، بسته به قوانین و مقررات خاص ساختمان در منطقه شما، استفاده کرد. در اینجا چند نمونه رایج آورده شده است:

  • ساختمان های مسکونی: سینی های کابل پلاستیکی اغلب در ساختمان های مسکونی، از جمله خانه های یک خانواده، آپارتمان ها و کانکس ها استفاده می شود. آنها یک راه حل کارآمد و موثر برای سازماندهی و مدیریت کابل های برق در این تنظیمات ارائه می دهند.
  • ساختمان های تجاری: سینی های کابل پلاستیکی برای استفاده در ساختمان های تجاری مانند ادارات، فضاهای خرده فروشی و رستوران ها مناسب هستند. آنها به منظم نگه داشتن کابل ها و کاهش خطرات ناشی از قطع شدن کمک می کنند، به خصوص در مناطقی که تراکم کابل ها زیاد است
  • موسسات آموزشی: مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها ممکن است از سینی‌های کابل پلاستیکی برای مدیریت کابل‌های برق و داده در کلاس‌های درس، سالن‌ها و سایر مناطق استفاده کنند. آنها امکان تعمیر و نگهداری آسان تر و پیکربندی مجدد کابل ها را در صورت نیاز فراهم می کنند
  • امکانات مراقبت های بهداشتی: سینی های کابل پلاستیکی معمولاً در محیط های مراقبت های بهداشتی مانند بیمارستان ها، کلینیک ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود. آنها به سازماندهی کابل ها برای تجهیزات پزشکی، سیستم های داده و روشنایی کمک می کنند و امکان دسترسی و نگهداری آسان را فراهم می کنند.
  • تأسیسات صنعتی: سینی های کابل پلاستیکی را می توان در ساختمان های صنعتی، انبارها و کارخانه های تولیدی مورد استفاده قرار داد. آنها اغلب به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی انتخاب می شوند که آنها را برای محیط های خشن تر مناسب می کند

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که قوانین و مقررات ساختمانی ممکن است متفاوت باشد، و ضروری است که با مقامات محلی یا متخصصان آشنا با حوزه قضایی خاص خود مشورت کنید تا از رعایت و ایمنی اطمینان حاصل کنید

کابل کشی برق با سینی کابل فلزی یا پلاستیک :

هر دو سینی کابل فلزی و پلاستیکی بسته به نیازهای خاص نصب کابل کشی شما مزایا و ملاحظات خاص خود را دارند.

مقایسه کوتاه سینی کابل فلزی

استحکام و دوام: سینی های کابل فلزی که معمولاً از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند، به دلیل استحکام و دوام خود شناخته می شوند. آنها می توانند بارهای سنگین تری را تحمل کنند و برای پشتیبانی از مقادیر زیادی کابل مناسب هستند

مقاومت در برابر آتش: سینی های کابل فلزی در مقایسه با سینی های پلاستیکی دارای خواص ضد آتش بهتری هستند. احتمال آتش گرفتن آنها کمتر است و می توانند درجاتی از آتش را مهار کنند. با این حال، مقاومت در برابر آتش بسته به مواد و پوشش خاص سینی می تواند متفاوت باشد

یک سینی کابل پلاستیکی از کابل های برق به روش های مختلفی مراقبت می کند:

پشتیبانی کابل: سینی کابل پلاستیکی یک مسیر پایدار و مطمئن برای سازماندهی و پشتیبانی از کابل‌های الکتریکی فراهم می‌کند. این کمک می کند تا کابل ها از افتادگی یا تماس با اشیاء دیگر جلوگیری کنند و خطر آسیب یا خطرات تصادفی را کاهش دهند.

مدیریت کابل: سینی های کابل پلاستیکی با نگه داشتن کابل ها به طور منظم و جدا از هم، امکان مدیریت مناسب کابل را فراهم می کند. این امر شناسایی آسان تر و دسترسی به کابل های خاص را در صورت نیاز تسهیل می کند و کارهای تعمیر و نگهداری و عیب یابی را ساده می کند.

محافظت از کابل: طراحی صاف و محصور سینی های کابل پلاستیکی به محافظت از کابل های الکتریکی در برابر عناصر خارجی مانند گرد و غبار، رطوبت و آسیب فیزیکی کمک می کند. این می تواند طول عمر کابل ها را افزایش دهد و از خرابی های احتمالی یا خطرات ایمنی جلوگیری کند.

محافظت از کابل: طراحی صاف و محصور سینی های کابل پلاستیکی به محافظت از کابل های الکتریکی در برابر عناصر خارجی مانند گرد و غبار، رطوبت و آسیب فیزیکی کمک می کند. این می تواند طول عمر کابل ها را افزایش دهد و از خرابی های احتمالجداسازی الکتریکی: سینی های کابل پلاستیکی خواص عایق و غیر رسانایی را ارائه می دهند که می تواند در شرایطی که عایق الکتریکی مورد نیاز است مفید باشد. این به کاهش خطر شوک الکتریکی، اتصال کوتاه و تداخل بین کابل ها کمک می کند..

انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی: سینی‌های کابل پلاستیکی اغلب در اندازه‌ها، شکل‌ها و پیکربندی‌های مختلف در دسترس هستند که امکان انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی بر اساس نیازهای نصب خاص را فراهم می‌کنند. این سازگاری مسیریابی کارآمد کابل ها را در جهات مختلف و اطراف موانع ممکن می سازد.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که سینی‌های کابل پلاستیکی درجاتی از حفاظت و سازماندهی کابل‌های برق را فراهم می‌کنند، شیوه‌های نصب مناسب، انتخاب کابل و رعایت استانداردها و کدهای الکتریکی نیز برای اطمینان از ایمنی و عملکرد کلی سیستم کابل‌کشی بسیار مهم هستند.

مشخصات و قیمت لوله برق گالوانیزه

لوله گالوانیزه برق :

لوله برق گالوانیزه با کیفیت روز
تولید انواع لوله گالوانیزه مخصوص کابلکشی برق

لوله گالوانیزه برق به نوعی از لوله اطلاق می شود که برای محافظت در برابر خوردگی، تحت فرآیند آبکاری فلز با لایه ای از روی قرار گرفته است. این فرآیند شامل غوطه ور کردن لوله در محلول الکترولیت و اعمال جریان الکتریکی برای رسوب پوشش روی بر روی سطح لوله برق است. پوشش روی مانعی در برابر زنگ زدگی ایجاد می کند و طول عمر لوله ها را افزایش می دهد و آن را برای کاربردهای مختلف در لوله کشی، ساخت و ساز و سایر صنایع مناسب می کند.

انواع لوله برق فلزی :

  • گالوانیزه گرم
  • گالوانیزه سرد
  • استیل

لوله های برق فلزی که به عنوان مجرا نیز شناخته می شود، یک ساختار لوله ای ساخته شده از فلزات نام برده شده است . تمام آنها برای محافظت و هدایت سیم کشی یا کابل های برق استفاده می شود. این یک مسیر امن و محصور برای هدایت سیم های الکتریکی در تاسیسات مختلف مانند ساختمان های مسکونی، تجاری یا صنعتی فراهم می کند.

قیمت لوله گالوانیزه برق

  • لوله گالوانیزه PG13/5 حدودا از 260000 تا 550000 ریال
  • لوله گالوانیزه PG16 حدودا از 310000 تا 590000 ریال
  • لوله گالوانیزه PG21 حدودا از 390000 تا 750000 ریال
  • لوله گالوانیزه PG36 حدودا از 880000 تا 1380000 ریال
  • لوله گالوانیزه PG48 حدودا از 1200000 تا 1620000 ریال

بهای سایز استاندارد PG که برای کشور آلمان است مناسب نوع خرید مشتری واقعی در نظر گرفته شده است. در سایت اصلی براین شدیم هر دو هفته قیمت های را به روز رسانی کنیم.

مزیت کابل گذاری داخل لوله برق گالوانیزه :

حفاظت: هدف اصلی استفاده از لوله های برقی گالوانیزه ، حفاظت از کابل ها و سیم کشی های داخل آن است. لوله به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می کند و از کابل ها در برابر عوامل خارجی محافظت می کند که می تواند به یکپارچگی آنها آسیب برساند یا به خطر بیاندازد. این شامل محافظت در برابر رطوبت، گرد و غبار، خاک، ضربه و دمای شدید است.

- مقاومت در برابر خوردگی: پوشش گالوانیزه روی لوله برق مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی ایجاد می کند. این امر به ویژه در محیط هایی که رطوبت یا سایر عناصر خورنده وجود دارد بسیار مهم است. پوشش روی به جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی گالوانیزه کمک می کند و طول عمر و قابلیت اطمینان کابل های داخل را تضمین می کند.

-استحکام مکانیکی: لوله برق فلزی استحکام مکانیکی را به کابل ها اضافه می کند و پشتیبانی و پایداری را ارائه می دهد. این به جلوگیری از خم شدن، افتادگی یا فشار بیش از حد کابل ها کمک می کند، که می تواند به مرور زمان منجر به آسیب یا مشکلات عملکرد شود.

نصب آسان: استفاده از لوله های برق گالوانیزه شده فرآیند نصب را ساده می کند. کابل ها را می توان به راحتی در لوله ها وارد کرد و لوله ها را می توان به راحتی از دیوارها، سقف ها یا سایر سازه ها عبور داد. اندازه و شکل استاندارد لوله ها گالوانیزه ، برنامه ریزی و اجرای تاسیسات سیم کشی را آسان می کند.

-تعمیر و نگهداری و دسترسی: داشتن کابل در لوله های برق گالوانیزه نگهداری و تعمیرات را تسهیل می کند. لوله‌ها به راحتی قابل دسترسی هستند و به تکنسین‌ها اجازه می‌دهند بدون نیاز به برچیدن یا ایجاد اختلال در محیط اطراف، روی کابل‌ها کار کنند.

توجه به این نکته مهم است که الزامات خاص برای محافظت از کابل ممکن است بسته به کدهای محلی، مقررات و ماهیت نصب متفاوت باشد. برای اطمینان از رعایت استانداردهای ایمنی قابل اجرا، توصیه می شود با متخصصان مشورت کنید.

کاربردهای مختلف لوله گالوانیزه شده :

لوله کشی : لوله های گالوانیزه برقی معمولا در سیستم های لوله کشی برای انتقال آب و سایر سیالات هم استفاده می شود. آنها معمولا در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی برای تامین آب تمیز یا حمل فاضلاب یافت می شوند.

لوله های برق: لوله های گالوانیزه الکتریکی را می توان به عنوان کاندوییت سیم کشی برق استفاده کرد. پوشش روی مقاوم در برابر خوردگی به محافظت از سیم کشی کمک می کند و اتصالات الکتریکی ایمن و قابل اطمینان را تضمین می کند.

ساخت و ساز: این لوله ها اغلب در پروژه های ساختمانی برای اهداف سازه ای مانند ایجاد چارچوب، نرده ها، نرده ها و داربست ها استفاده می شوند. آنها دوام و مقاومت در برابر عناصر محیطی را فراهم می کنند.

-صنعت خودرو: لوله های گالوانیزه الکتریکی نیز در صنعت خودروسازی برای ساخت قطعات مختلف مانند سیستم های اگزوز، قاب ها و قطعات تعلیق استفاده می شوند. پوشش روی به محافظت از این اجزا در برابر خوردگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نمک جاده و رطوبت کمک می کند.

-کاربردهای کشاورزی: ​​این لوله ها در محیط های کشاورزی برای سیستم های آبیاری، شبکه های آبرسانی و ایجاد سازه هایی مانند گلخانه ها و محوطه حیوانات مورد استفاده قرار می گیرند.

- کاربردهای تولیدی و صنعتی: لوله های برق گالوانیزه در فرآیندهای تولید، خطوط لوله صنعتی و پروژه های زیربنایی کاربرد دارند که در آن مقاومت در برابر خوردگی و طول عمر فاکتورهای حیاتی هستند.

-کاربرد خاص لوله های گالوانیزه برق ممکن است بسته به صنعت، مکان و نیازهای خاص پروژه متفاوت باشد.

برگی از سایت اینترنتی تیک صنعت برق

مروری کامل بر بازار جدید جهانی سینی کابل

سینی کابل های استاندارد
اخبار جدید سینی کابل های برق

آخرین مطالعه تحقیقاتی در مورد بازار جهانی سینی کابل نشان می‌دهد که بازار جهانی سینی کابل در سال 2022 به ارزش 2784.48 میلیون دلار رسیده است. داده ها و تحلیل های برتر کشور برای ایالات متحده، کانادا، مکزیک، آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه، ایتالیا، چین، ژاپن، کره، هند، آسیای جنوب شرقی، استرالیا، برزیل و عربستان سعودی و غیره. پیشرفت بازارهای کلیدی منطقه ای مانند آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای جنوبی و خاورمیانه و آفریقا شرح و تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار سینی های کابل بر اساس نوع عمق و دیواره ، اختلال، ظرفیت برنامه، صنعت استفاده نهایی ارزیابی تاثیر مهم‌ترین محرک‌ها و محدودیت‌ها، و پویایی بازار جهانی سینی برق و روندهای فعلی است.

تقسیم بندی بازار سینی کابل :

گزارش پژوهشی بازار سینی کابل جهانی 2023-تحلیل رقابتی، وضعیت و چشم انداز بر حسب نوع، صنعت پایین جریان و جغرافیا، پیش بینی تا سال 2029 سینی کابل برای ایجاد حفاظت مکانیکی در محیطی که تعداد زیادی کابل کنترل برق کار می کنند استفاده می شود. این کابل ها علاوه بر حفاظت مکانیکی، به گونه ای طراحی شده اند که مسیری مناسب برای کابل های برق یا کنترل فراهم کنند. این کابل ها می توانند کابل های سربار یا کابل های زیرزمینی باشند.

انواع سینی کابل از مواد مختلف برای انتخاب وجود دارد :

سازندگان سینی کابل از فولاد گالوانیزه، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و پلاستیک های تقویت شده با الیاف شیشه برای تولید سینی های کابل استفاده می کنند. انتخاب سینی کابل کاملاً به محیط استفاده و نصب بستگی دارد. محیط نصب در اینجا به در نظر گرفتن عوامل الکتریکی و خوردگی و مقدار زنگ زدگی بستگی دارد.

از نظر نوآوری محصول سینی کابل گالوانیزه :

فولادی به دلیل اینکه استحکام ساختاری پروفیل بالاتری از صفحات معمولی دارد ، می تواند از فرآیندهای کشش یا پرس ماشینی برای تغییر شکل صفحه برای افزایش شکل استفاده شود. استحکام ، مانند ساختار اصلی سینی کابل، صفحه پایینی میانی، لبه‌های جانبی و صفحات پوششی همگی از ساختار موجدار ساخته می شوند. یا به شکل یک ساختار محدب مقعر بلوک مانند شبیه به نوار پوشش فشرده شده‌اند که باعث افزایش استحکام سینی های کابل گالوانیزه ضمن افزایش ناحیه اتلاف گرما و ساختار آن برای تهویه و تبادل حرارت مناسب است و همچنین مصرف انرژی کابل های گذاشته شده در سینی کابل را کاهش می دهد. این سازه می تواند با استفاده از یک صفحه ضخیم پایین ، نیازهای اصلی ظرفیت باربری را برآورده کند. این امر باعث می شود تا میزان مصرف مواد اولیه بسیار کاهش یابد.

افزایش تقاضای صنایع کوچک :

با توسعه قوی صنایع مرتبط ، تقاضای بازار برای خرید سینی کابل های فلزی نیز در حال افزایش است. به عنوان مثال صنعت ساختمان را در نظر بگیرید. با توسعه مستمر اقتصاد، کشورها نیز به طور مداوم در حال تقویت ساخت و سازهای مختلف زیرساختی خود هستند تا قدرت کلی ملی را افزایش دهند. پروژه های ساخت و ساز زیرساختی بیشتر و بیشتر به مقدار زیادی سینی کابل نیاز دارند که باعث توسعه این صنعت می شود. علاوه بر این، جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است. رشد جمعیت باعث افزایش تقاضا برای ساختمان های مسکونی و تجاری می شود.

ادامه دارد :
این گزارش یک بازه زمانی تحقیقاتی از 2018 تا 2029 را پوشش می‌دهد. ترکیبی از تجزیه و تحلیل کمی گسترده و تجزیه و تحلیل کیفی جوامع بوده نه تنها یک نمای کلی از بازار جهانی در معیارهای فروش ، درآمد ، نرخ رشد ، بلکه یک فرو رفتن عمیق تر به بازار تقسیم شده بر اساس منطقه ، نوع محصول و صنعت پایین دستی ارائه می دهد .

انواع گلند فلزی کابل برق آرموردار برنجی

گلند کابل برق (Cable Gland)

گلند کابل برق
گلند فلزی کابل های برق

یک قطعه مکانیکی است که برای اتصال و سفت کردن کابل های برق به تجهیزات الکتریکی یا محافظت از نقاط ورود و خروج کابل ها به دستگاه ها یا تابلو های برق استفاده می شود. گلند کابل برق به عنوان یک رابط بین کابل و سیستم، علاوه بر اتصال الکتریکی، نقش محافظتی در برابر گرد و غبار، رطوبت، جریان هوا، ورود مواد شیمیایی و حفاظت از کابل در برابر کشش و فشار را نیز دارند. این گلندها معمولاً از جنس فلزی مانند برنج ، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته می شوند و دارای قسمتی به نام لاک نات (Locknut) هستند که با گوشتی روی قسمت خارجی گلند و مهره های برنجی یا پلاستیکی که بر روی کابل قرار می گیرند، سفت شده و کابل را درون گلند نگه می دارند. همچنین ، برخی از گلندها دارای حلقه لاستیکی یا سیلیکونی هستند که به منظور جلوگیری از ورود آب، گرد و غبار و مواد خارجی به داخل سیستم الکتریکی استفاده می شوند. کاربردهای گلند کابل برق در صنعت برق و الکترونیک بسیار گسترده است و می توان آنها را در تاسیسات صنعتی، ساختمانی، خودروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز، معادن و سایر صنایع مشابه مشاهده کرد.

گلند کابل آرموردار :

گلند آرموردار

گلند کابل های آرموردار

گلند آرموردار (Armored Cable Gland) یک نوع ویژه از گلند کابل برق است. آنها برای اتصال و حفاظت از کابل هایی با پوشش آرمور مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل های آرموردار دارای لایه محافظ فلزی هستند که به عنوان یک تقویت‌کننده و حفاظتی در برابر خطرات مکانیکی مانند کشش، فشار، ضربه و رطوبت عمل می کند.

گلند آرموردار به طور معمول شامل قسمت‌های زیر است:

  • بدنه: بدنه گلند که از جنس فلزی مانند برنج، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته می‌شود. بدنه برای نگهداری ثابت کابل درون گلند استفاده می‌شود.
  • لاک نات : یک قطعه مهره‌ای است که با گوشتی روی بدنه گلند و مهره های برنجی یا پلاستیکی که روی کابل قرار می‌گیرند، سفت می‌شود و کابل را درون گلند نگه می‌دارد.
  • حلقه آرمور: حلقه آرمور یا پرچ آرمور به عنوان یک قسمت جداگانه از گلند استفاده می‌شود و بر روی کابل با آرمور قرار می‌گیرد. این حلقه به منظور نگهداری و تثبیت لایه آرمور در محل قرارگیری صحیح و جلوگیری از حرکت آن استفاده می‌شود.
  • سیل: برخی از گلندهای آرموردار دارای سیل هستند که به منظور جلوگیری از ورود آب، گرد و غبار و مواد خارجی به داخل سیستم الکتریکی استفاده می‌شوند. گلندهای آرموردار برای کابل‌هایی که در شرایط سخت و محیط‌هایی با خطرات مکانیکی بالا استفاده می‌شوند، بسیار مناسب هستند. این شرایط ممکن است شامل نصب در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، معادن، ساختمان‌های صنعتی و محیط‌هایی با خطرات مکانیکی بالا باشد.

گلند استیل :

فلز استیل از آلیاژ آهن و کربن ساخته می‌شود. اما استیل می‌تواند حاوی عناصر دیگری مانند کروم، نیکل، مولیبدن، وانادیوم و غیره باشد. اضافه کردن این عناصر به فلز آهن گلند ها ، خواص مکانیکی و شیمیایی آن را تغییر می‌دهد و استحکام، مقاومت در برابر زنگ زدگی و دیگر ویژگی‌های خاصی را به استیل می‌بخشد. به همین دلیل، استیل به عنوان یک مواد ساختاری پرکاربرد در صنعت و ساخت و ساز استفاده می‌شود.

گلند برنجی کابل های برق :

آلیاژ گلند برنجی یک مواد ترکیبی است که از ترکیب دو عنصر اصلی، یعنی مس و روی تشکیل می‌شود. در آلیاژ برنج، مقدار مس بیشتر از روی است و میزان دقیق آن به نوع آلیاژ برنج بستگی دارد. این آلیاژ معمولاً با نسبت‌های مشخصی از مس و روی تهیه می‌شود تا خواص مکانیکی، مقاومت در برابر خوردگی و خواص حرارتی مناسبی برای کابل های مختلف داشته باشد.

مزایای استفاده از گلند برنجی عبارتند از :

  • مقاومت در برابر خوردگی: آلیاژ برنج به دلیل حضور روی در ترکیب، مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد.
  • قابلیت پذیری فرم‌دهی: آلیاژ برنج قابلیت پذیری فرم‌دهی خوبی دارد و می‌توان آن را به شکل‌ها و اشکال مختلف درآورد.
  • خواص حرارتی مناسب: فلز برنج خواص حرارتی مطلوبی دارد که آن را مناسب برای تولید قطعاتی با نیاز به مقاومت در برابر دماهای بالا می‌سازد. باعث عبور بهتر جریان برق داخل کابل های می شود.
  • ظاهر جذاب: برنج به دلیل ظاهر جذاب خود ، در صنایع تزئینی و طراحی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • آلیاژ برنج در صنایع مختلفی از جمله صنایع الکترونیک، صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی و تولید ظروف آشپزخانه استفاده می‌شود.

تیک صنعت برق

لوله فلکسی برق PG16

لوله فلکسیبل نمره 16 :

لوله فلکسیبل برق PG16

لوله PG حفاظتی برای کابل های برق است که با استفاده از آن می توان کابل ها را در محیط های صنعتی و خطرناک حفاظت کرد. لوله فلکسی شامل لوله پلاستیکی با ضخامت مناسب است که با استفاده از قطعات اتصال مختلف به دیوار یا سقف می توان آن را نصب کرد. لوله فلکسی برق PG16 علاوه بر حفاظت کابل ها مقاوم در مقابل آب گرد و غبار و نور خورشید و پرتودهی در شرایط نامطلوب محیطی است. همچنین جنس این لوله دارای انعطاف پذیری بالایی است. بنابراین به راحتی در مسیرهای کانال کشی عبور میکند.

مشخصات فلکسی 16 :

برای کابل گذاری و انتقال برق به دستگاه های صنعتی و تغذیه استفاده می شود . استاندارد PG16 اشاره به Ingress Protection داشته که مقاومت در سازه های روی کار دارد. این نوع فلکسی دارای قطر خارجی حدود 16 میلیمتر و فلز نازک گالوانیزه داخل لوله باعث منعطف شدن آنها می شود. بدنه آنها از فلز گالوانیزه ساخته شده و روکش پلاستیکی دور حلقه ها رنگی بندی دارد. عایق قرار گرفته دور لوله باعث منسجم شدن بیشترشان می شود.

پلاستیک روکش لوله های فلکسی :

پلاستیک روکش لوله فلکسی معمولا از پلی اتیلن ترفتالات (PET) یا پلی وینیل کلراید (PVC) تولید می‌شود. این پلاستیک‌ها به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب، مانند مقاومت در برابر حرارت، سختی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر عوامل شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، این پلاستیک‌ها به دلیل قابلیت بازیافت و کاهش آلودگی محیط زیست، در صنایع مختلفی مانند حمل و نقل، بسته بندی، الکترونیک و... استفاده می‌شوند.

موارد استفاده لوله های فلکسیبلی :

لوله فلکسی PG16، یک نوع لوله گرد و فلزی آماده است که برای حفاظت و محافظت از کابل‌های الکتریکی و الکترونیکی در برابر خوردگی، سایش و دیگر آسیب‌های مکانیکی استفاده می‌شود. این لوله با قطر داخلی 16 میلیمتر و قطر خارجی حدود 21.2 میلیمتر، به صورت پیچیده شده و انعطاف پذیر تولید می‌شود. معمولاً در صنایع برق و الکترونیک ، دستگاه‌های اتوماسیون و تجهیزات نظامی استفاده می‌شود. همچنین، PG در اینجا به عنوان مخفف "Panzer-Gewinde" به کار می‌رود .

سایزهای Pg

21

25

29

36

تیک صنعت برق

لوله کاندوئیت برق چند مدل هستند

لوله برق فولادی گالوانیزه :

لوله برق گالوانیزه
لوله کاندوئیت برق


لوله های برقی نوعی محفظه هستند که مسیر کابل کشی را امن و راحت تر می کنند. به طور کلی زمانی که سیم کشی در معرض دید قرار می گیرد یا ممکن است در معرض آسیب باشد، استفاده لوله های گالوانیزه برق نیاز است. کاندوئیت ها می توانند از پلاستیک و فلز ساخته شده باشند. جنس گالوانیزه لوله فلزی سرد یا گرم برای کابل برق استفاده می شود. لوله های برق معمولاً با اتصالات سازگار مانند زانویی ، کوپلینگ و کانکتور محکم می شوند. از موادی که برای ساخت لوله های برق استفاده می شود نیز برای همزمان ساخت اتصالات و جعبه تقسیم های برق استفاده می شود.

جنس انواع لوله برق :

لوله های برق را می توان از مواد مختلفی مانند فولاد گالوانیزه، پلی استر، فولاد ضد زنگ و غیره ساخت. پوشش های فولادی گالوانیزه دارای رتبه هایی مانند G30، G60 و G90 و غیره هستند. آبکاری های گالوانیزه سنگین تر با مقاومت بیشتری در برابر خوردگی می باشند. لوله برق گالوانیزه فولادی نمونه ای از EMT (لوله فلزی الکتریکی) است آنها نازک و با وزنی سبک هستند. با اینکه بسیار محکم و سفت هستند با این حال ، می توان از یک ابزار ساده که به عنوان خم کن های لوله شناخته می شود برای خم زدن آنها استفاده کرد.

تفاوت لوله برق فلزی با پلاستیک :

بر خلاف لوله های برق فولادی گالوانیزه، لوله های ENT (لوله غیر فلزی الکتریکی) از پلاستیک انعطاف پذیر تشکیل شده اند که می تواند در برابر رطوبت مقاومت کند. این محصولات ضد حریق را می توان به راحتی خم کرد. لوله های برق خرطومی پلاستیکی در داخل خانه و نه در مکان های در معرض دید مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف دیگر، لوله های برق فولادی گالوانیزه اغلب در مکان های روباز به کار می روند. لوله برق گالوانیزه معمولاً به دیوارهای استاندارد چوبی یا اسکلت فلزی نصب می شوند.

موارد استفاده لوله های برقی :

لوله های برق برای محافظت از سیم ها در برابر آسیب بیرونی ساختمان ها ، گاراژ، سوله و انبار استفاده می شود. لوله های فلزی مانند لوله های ساخته شده از فولاد گالوانیزه در ساختمان های تجاری و سایر مکان های بیرونی که خطر صدمه زیاد است استفاده می شود. آنها همچنین در زیر راهروها و تاسیسات و سرویس ها استفاده می شوند.

انرژی خورشیدی چیست ؟

انرژی خورشیدی :

پنل خورشیدی
پنل های خورشیدی

انرژی تولید شده توسط تابش خورشید است. ذوب های عظیم هسته ای این ستاره مقادیر باورنکردنی گرما و نور آزاد می کند. ما انسان ها مقداری از این انرژی دریافتی روی زمین را برای تولید برق و گرما جذب می کنیم. دو فناوری اصلی به ما در انجام این کار کمک می کند. پانل های خورشیدی فتوولتائیک تولید برق با انرژی تجدید پذیر و پانل های خورشیدی حرارتی (تولید گرما) هستند.

تولید برق بوسیله پنل های خورشیدی (ماژول های فتوولتائیک) :

یک ماژول سلول هایی است که با هم جفت شده اند. آنها انرژی فوتون‌ها را جذب می‌کنند ، الکترون‌هایی را که در میدان مغناطیسی داخلی گیر کرده‌اند به حرکت در می‌آورند و جریان الکتریکی مستقیم ایجاد می‌کنند. ماژول به عناصر الکتریکی اینورتر، ترانسفورماتور، جعبه اتصال و غیره متصل می شوند. این جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند تا بتوان آن را به شبکه توزیع برای اهداف مختلف تزریق شود. اکثریت قریب به اتفاق ماژول ها در حال حاضر از سلول های سیلیکونی (که از ماسه یا کوارتز استخراج می شوند) ساخته می شوند.

تولید حرارتی خورشیدی :

شامل تبدیل تابش خورشید به انرژی گرمایی است. نور خورشید در پانل های آینه ای بسیار متمرکزتر هستند. نور را گرفته آن را به گیرنده ها منعکس می کند که به نوبه خود مایعات انتقال حرارت یا نمک های مذاب را منتقل می کنند. گرمای جذب شده برای گرم کردن یا تولید بخار استفاده می شود بنابراین می توان یک توربین و یک ژنراتور را برای تولید برق راه اندازی کنید.

چگونه از انرژی خورشیدی استفاده می شود؟

پانل های فتوولتائیک فوق العاده مدولار هستند!. آنها به مقدار کم در تجهیزات کوچک مانند ساعت ، ماشین حساب یا برای تامین انرژی تجهیزات پیاده روی یافت می شوند. در مقیاس متوسط برای تامین برق خانه ها با استفاده از ماژول های قرار داده شده در پشت بام و در نهایت در مقیاس صنعتی، در مزارع بزرگ خورشیدی برق شبکه ای شهرها را تامین می کنند. در سمت حرارتی خورشیدی، گرمای تولید شده را می توان برای گرمایش خانگی یا تولید آب گرم خانگی استفاده کرد. ماژول های فتوولتائیک در مزارع نیز یافت می شوند: این تاسیسات انرژی سفارشی برای افزایش بازده محصولات ، علاوه بر تولید برق برای انرژی پاک هم استفاده می شود. حتی آسمان نیز از پنل های خورشیدی استقبال می کند. آنها دهه هاست که ماهواره ها را پوشش می دهند و برق ایستگاه های فضایی بین المللی را تامین می کنند . بنابراین افراد خصوصی گرفته تا صنعتگران و کشاورزان ، انرژی خورشیدی با بسیاری از مصارف و مصرف کنندگان سازگار است.

رشد روز افزون انرژی تجدید پذیر :

با افزایش صنعت ها برای استفاده از پنل های خورشیدی در سال 2050 به 16 درصد از تولید برق جهانی می رسد. در حالی که در حال حاضر در ترکیب انرژی فعلی 3.7 درصد است. اما آینده آن درخشان است ، زیرا انرژی خورشید ابدی است (به گفته ستاره شناسان 5 میلیارد سال زندگی) جوابگو است. علاوه بر این، در خانواده انرژی های تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی قوی ترین رشد را تجربه می کند. قیمت آن در تعداد فزاینده ای از کشورها بسیار رقابتی است. و انرژی خورشیدی قرار است برای جهان ما برای خنثی شدن کربن در سال 2050 ضروری شود.

تیک صنعت برق

انواع تجهیزات نگهدارنده برای سینی کابل

تجهیزات سینی کابل :

تجهیزات سینی کابل برق

برای نگه داشتن سینی های کابل علاوه بر اتصالات نیاز به تجهیزات دیواری و سقفی است. این تجهیزات به نام پایه ساپورت سینی کابل شناخته می شود هر کدام مناصب نصب دیواری و سقفی به کار می روند آنها توسط ریل های مختلف به هم کلاف بندی می گردند.

ساپورت دیواری سینی کابل :

این نوع نگهدانده به دو شکل پلیت دار و سلیبی ساده ساخته می شود. ساپورت های سلیبی توسط دو ریل افقی و عمودی که به هم جوش یا پرچ می شوند قابل ساخت است. اما در نوع ساپورت سینی با پلیت اندکی تغییرات وجود دارد. در انتهای نهگدارنده برای ایجاد تکیه گاهی قوی به دیوار قطعه چهار گوشی قرار می گیرد.

تجهیزات ساپورت سینی کابل بصورت سقفی :

تجهیزات اصلی ساپورت سینی کابل

تجهیزاتی مورد نیاز برای ساخت نوع سقفی ریل های چنلی است که بصورت کانال های کوچک زیر صفحات سینی قرار می گیرند. برای ماهر کردن این ریل ها از پیچ های یک متری تمام رزوه ، انکر بولت ، پیچ و مهره استفاده می شود . در ادامه به بررسی مشخصات ریل های مورد نیاز می پردازیم.

ریل یو چنل :

یو چنلها قوطی شکل هستند که در کارخانه ها به متراژ یک تا سه متری برش داده می شوند آنها فقط برای تحمل وزن سینی های کابل در ارتفاع مناسبند . بدنه یوچنل سوراخ دار بدون سوراخ ساخته می شود بهترین یوچنل نوع پانچ دار است. پیچ های ساپورت به راحتی داخل آنها از سایز 8 تا 10 قرار می گیرد.

  • 2 متری
  • 3 متری
  • 4 متری

ریل سی چنل :

این نوع ریل ساپورت های سینی کابل ضخیم تر هستند و علاوه بر تحمل وزن سینیها می توان از داخل سی چنل جهت نگه داشتن لوله های برق استفاده کرد. درون بدنه چنل یو شکل است و قابلیت قلاب شدن بست های چنگکی دارند بنابرین از پشت آنها برای ساپورتینگ استفاده می شود.

برای دریافت قیمت و اطلاعت بیشتر به سایت تیک صنعت برق مراجعه فرمایید.

مشخصات کابل شبکه با کیفیت

کابل شبکه :

مشخصات کابل های شبکه با تست فلوک

کابل های شبکه کابلی است که از 8 رشته سیم مسی ساخته می شود.به شکل 4 زوجی به یکدیگر تابیده می شوند و توسط روکش کابل ها پوشانیده می شوند. کابل شبکه برای انتقال دیتا و پالس های مختلف کاربرد دارد آنها از ظرافت آنها نسبت به کابل برق بیشتر است. به دلیل تابیده شدن سیم مسی داخل کابل اصولی و مطابق استانداردهای متفاوت زاویه بندی می شوند .بنابراین زمانی که زاویه پیچش حتی یک زوج از سیم ها مناسب نباشد استاندارد خود را از دست می دهد ، در زمان سیمکشی اطلاعات ارسالی قطعی خواهد داشت. لذا شرکت های تولید کننده کابل های شبکه از کارتن و قرقره برای نگهداری کابل ها استفاده می کنند و در زمان نصب نیاز به خم زدن یا زاویه دادن به بدنه کابلها نمی باشد.

تفاوت کابل های شبکه :

تفاوت اصلی کابل های شبکه با هم در سرعت انتقال دیتا و پهنای باند می باشد. بنابراین برای مجزا کردن آنها از سیستم کتگوری کابل شبکه (دسته بندی) استفاده می شود. به عنوان مثال کابل CAT5 چون با تعداد پیچ کمتری زوج بندی می شود از سرعت و پهنای باند کمتری در مقایسه با کابل CAT6 است. بنابراین هر چقدر تعداد تاب و پیچ در زوج های کابل شبکه بیشتر باشد پهنای باند و سرعت بیشتری به شما عرضه می شود.

نصب صحیح کابل شبکه :

تولید کنندگان کابلهای شبکه توصیه می کنند هنگام اتصال کیستون به کابل ها مراقب پیچ خوردن زوج ها باشید. به همین دلیل جدیدا کیستون های جدید به بازار وارد شده که نیاز به تغییر نمی باشد و در هر نوع زاویه ای پیچ زوج صورت می گیرد.

کتگوری کابل شبکه دسته بندی :

دسته بندی یا کتگوری مربوط به اندازه پهنای باند و سرعت کابل شبکه می شود. کتگوری ها به خریدار کابل شبکه ورژن آنها به همراه سرعت پهنای باندشان را نشان می دهد. در نتیجه اگر این نوع دسته بندی کابل های شبکه نبود این روزها هزاران مدل کابل شبکه با پهنای باند و سرعت مختلف تولید می شد و برای آزمایش آنها میبایست در مدار قرار می گرفتند. از دیگر مشکلاتی که اگر کتگوری کابل ها نبود نمی توانستیم تجهیزات شبکه مثل پچ کورد ، پچ پنل را به درستی انتخاب کنیم.

انواع کتگوری های کابل شبکه :

گروه بندی کابل های شبکه با نام کتگوری یا Cat دسته بندی می شوند. هر مقدار پهنای باند و سرعت انتقال در یک کابل بیشتر باشد عدد کار کت بیشتر می شود. بهترین کابل شبکه ای که در ایران کاربرد دارد CAT6 است بعد از این استاندارد CAT8 می باشد که به علت گران بودن قیمت آنها کمتر استفاده می شود. تولید اولین کتگوری با شماره 1 بود که برای انتقال صوت کاربرد داشت بعد از اختراع اینترنت کت 3 جای آنها را گرفت.

کابل شبکه CAT6 :

این نوع کابل توانایی عبور دادن اطلاعات و دیتا با سرعت پانصد مگاهرتز با پهنای باندی برابر یک گیگابیت بر ثانیه را دارد.

جدول :

برای حفاظت زوج های داخل کابل از روکش های گوناگونی استفاده می شود. از بهترین روکش ها اس زد اچ است که اختصار Low Smoke Zero Halogin می باشد. تمام روکش ها هنگام حریق از خود دود زیادی تولید می کنند جنسشان پی وی سی است. عایق LSZH از عایق های با کیفیت است که هنگام حریق دود مضری ساطع نمی کنند و به خوبی از زوج های کابل شبکه حفاظت می کند. بعضی از کتگوری ها این نوع عایق را با نام LSOH معرفی می کنند .

کابل شبکه CAT6UTP :

هیچ نوع فویل و شیلدی برای مراقبت زوج های تابیده شده داخل کابل شبکه UTP وجود ندارد. هنگامی که پارازیت و نویز مثل خارج از ایران وجود نداشته باشد از کابل های شبکه بدون فویل و شیلد استفاده می شود. از ارزان ترین کابل های شبکه Cat5utp است که برای ارتباط شبکه های داخلی اینترانت و ایکسترانت استفاده می شود. از بیشترین و بهترین کابل هایی که در بازار ایران خرید و فروش می شود CAT6 UTP است که بع دلیل کیفیت خوب با پهنای باند عالی در تمام شرکت ها و ساختمان های اداری کاربرد دارد.

UTP چیست :

مخفف کلمه Unshielded Twisted Pair می باشد ، به معنی زوج های به یکدیگر تابیده بدون حفاظ است.

تفاوت های کابل شبکه UTP با SFTP :

حال که با کلمه UTP آشنا شدیم بریم ببینیم تفاوت کابل شبکه UTP با SFTP در چیست ؟ کابل مقابل UTP که بدون فویل بود کابل شبکه SFTP است . بنابراین تمام کابل های شبکه SFTP دارای فویل و شیلد برای مراقبت زوج های به هم تابیده هستند. این شیلدها در برابر تمام امواج و پارازیت های مقاوم می باشند. متریال فویل و شیلد بصورت استاندارد آلومینیومی می باشد به دلیل مقاومت در برابر پارازیت فلز آلومینویم مناسب است همچنین از فلز مس ارزان تر می باشد.

کابل شبکه STP :

در مشخصات این نوع از کابل های شبکه حروف انگلیسی S و F به کار رفته است . مشخصه F نشانه فویل دار بودن کابل شبکه است و S نمایان گر شیلد دور زوج های کابل است.

مشخصات کابل شبکه U-UTP_ F-UTP :

از قدیم برای مشخص شدن مشخصات کابل های شبکه از نظر فویلدار و شیلدار بودن از کد های اختصاری استفاده می شد. مثالا خریداری کابل شبکه CAT5a فویل دار مورد نیاز داشت برای انتخاب کلمه FTP رو اعلام می کرد. حروف UTP یعنی کابل بدون شیلد و فویل است اما SFTP کابل با شیلد و فویل است . در صورتی که کابل های شبکه دارای مشخصات STP به تنهایی باشد فقط شیلدار است درصورتی که FTP خالی باشد یعنی فقط فویل دارد. استانداردهای جدید تولیدکنندگان کابل شبکه به دو صورت انجام می شود . شیوه اول فویل ها دور تک تک زوج ها قرار گرفته ، در انتها یک شیلد کامل دور کابل قرار می گیرد. نوع دوم همزمان شیلد و فویل دور رشته های کابل پیچیده می شود.

انواع برند کابل شبکه :

در کل جهان برای ساخت کابل های شبکه برند های متفاوتی نام گذاری شده است. کشورهایی که از اصلی ترین کابلهای شبکه را می سازند در فرانسه ، آلمان و آمریکا فعالیت می کنند و برای عرضه با کیفیت ترین کابل شبکه به کشوهای دیگر صادرات دارند. کیفیت و طول عمر و نداشتن افت سیگنال با گذشت زمان از استاندارد های اصلی در تولید کابل شبکه است. این عامل از مهمترین المان های انتخاب کابل ها است اما قیمت آنها بیشتر از نوع ضعیف تر است. بنابراین در ایران به علت افزایش هزینه های جانبی معمرلا برای خرید به قیمت ارزان کابل بیشتر توجه می شود. برای آزمایش کابل های شبکه از تست فلوک استفاده می شود هر زمان عدد 10 را پاس کرد مطمعن شوید بعد از گذشت 5 سال افت سیگنال نداشته باشد.

تست فلوک کابل شبکه چیست :

در خارج از ایران برای آزمایش اصلی کابل ها تست فلوک را معیار قرار نمی دهند. در حقیقت تست فلوک نشانگر کارکرد صحیح کابل های شبکه در انتقال دیتا و سیگنال ها است. بنابراین چون رغابت کیفیت در کشورها آمریکا ، فرانسه زیاد است به رشته های مسی و روکش ها بیشتر توجه می شود. بعضی از کابل های چینی در اولین مرحله حتی تست فلوک عدد 10 را رد کرده و با گذشت 2 سال این اتفاق نمی افتد. همان مشخصه کابل در نوع آلمانی اصل تست فلوک 6 را پاس کرده با گذشت 10 سال همان کیفیت را عرضه می کند.

برای دریافت قیمت کابل شبکه با تیک صنعت برق در تماس باشید

تفاوت کابل برق NYY با انواع دیگر چیست

کابل NYY چیست :

این نوع کابل های برق بر اساس استاندارد آلمانی ها در ایران هم تفکیک شده است. حروف انگلیسی به ترتیب NYY در کنار مشخصات کابل نمایشگر دینیل تولید آن است. سه حرف اصلی کوتاه شده توضیحات اضافی است و قسمت های ساخته شده یک کابل می باشد. NYY نوعی کابل برق با مغزی مس عایق شده پلاستیک با روکش از PVC عنوان می شود. در حقیقیت حروف ان وای وای رشته سیم های ارت ی است که به رنگ های سبز و زرد گذاشته می شود. از نکته های مهم این است که وجود نداشتن حرف A بعد از N یعنی شما با کابل مس روبرو هستید.

کابل NYY برق

کابل NYY

کابل برق NYY

ساختمان کابل NYY چگونه است :

استاندارد عنوان شده آلمانی بر اساس VDE معرفه کابل های NYY است که در ادامه به ترتیب بررسی حروف می پردازیم

  • N : ابتدا شما در حال معرفی استاندردی بر پایه VDE هستید.
  • Y : برای عایق گذاری این نوع کابل از PVC استفاده شده است.
  • Y : شیلد یا روکش اصلی از پی وی سی می باشد.
  • J : اگر حرف J در انتهای NYY آمده باشد یکی از رشته های سیم مسی ارت است بنابراین رنگی زرد یا سبز دارد.

مشخصات کابل اصلی NYY با ارت :

کابل های برق قدرت فشار ضعیف NYY-J مطابق با استاندارد مرجع IEC 60502-1 با ترجمه ISIRI 3569 و استاندارد DIN VDE 0271 تولید می شود. مشخصات استاندارد این نوع کابل های به صورت Cu_PVC_PVC است. یعنی جنس بدینگ یا فیلر می تواند به صورت پی وی سی اکسترود شده یا نوار پلی پروپلین مابین روکش و عایق قرار بگیرد. معولا ولتاژ نامی 1000-600 این کابل ولت می باشد. تست ولتاژ بر اساس استاندارد های ذکر شده 4KV a.c 50HZ وزارت برق و آتش نشانی است. هادی مسی مغزی می تواند به شکل مفتول تخت ، افشان و نیمه افشان ساخته شود.کابل NYY می تواند به صورت سه رشته ، چهار رشته ، پنج رشته با سطح مقطع 1.5، 2.5، 4، 6، 10، 16، 25، 35، 50، 70، 95، 120، 150، 185 و 240 میلیمتر مربع تولید شود. همچنین مقدار دمای حرارتی در زمان نصب ثابت 30- تا 70+ و در زمان خم شدن 5- تا 50+ درجه می شود.

تفاوت کابل NYY با دیگر کابلها :

تفاوت کابل اصلی NYY با بقیه کابل های برق در تعداد رشته سیم های است که با رنگ بندی ارت در آنها نمایان است. حرف J یعنی ارت داشته و در صورت نبود یا O بودن کابل بدون ارت است.

نمونه :

کابل NYYO 5/2*3 سه رشته سیم 2/5 به رنگ بندی مشکی ، قرمز و قهوه ایست. اما کابل NYY-J سه رشته سیم 2/5 به رنگبندی سیاه ، قرمز ، زرد سبز است.

کارایی این کابل در ساختمان ها :

کابل برق NYY تنها یا با J از بیشترین کابلهای مورد نیاز در ساختمان سازی است بنابراین در بازار ایران بسیار زیاد خرید و فروش می شود. در کل برای سیستم های کابلکشی برای روشنایی تمام ساختمان های اداری ، مسکونی ، تجاری و صنعتی از این نوع کابل استفاده می شود. برای هدایت آنها در سازه های معمولی از لوله های برق و برای تاسیسات از سینی های کابل بهره برده می شود.

برای دریافت قیمت روز کابل NYY با تیک صنعت برق در تماس باشید.

محاسبه کابل های برق سینی کابل

تحمل وزن کابل برق توسط سینی کابل :

محاسبات سینی کابل برق
قرار گرفتن کابل داخل سینی برق

انواع کابل های برق سینی کابل

تحمل وزن تجهیزات داخلی و خارجی سینی کابل گالوانیزه مخصوصا در ارتفاع ازمهمترین عمل ها در نصب است. بهترین روش استفاده از ساپورت های استاندارد در قسمت ابتدا و انتهای سینی های کابل است. هنگام قرار دادن و بار گذاری کابل ها در قسمت وسط سینی گالوانیزه خمشی ایجاد نمی شود و با چشم این سیستم قابل دیدن است. البته با دستگاه ها و سیستم های جدید و بروز به بهترین روش قابل تست می باشد. تجزیه تحلیل در سطح جهانی توسط استاندارد های آمریکایی NEMA برای نصب صحیح در نظر گرفته میشود.

تکیه گاه های دیواری و سقفی :

تکیه گاه دیواری و سقفی سینی کابل

تمام سینی های کابل دیواری ، سقفی و زمینی نصب می شوند . هر سه روش نیاز به نگهدارنده مخصوص خود دارند که به آنها ساپورت سینی کابل می گفتیم. ساپورت هاهم گالوانیزه هستند ، مناسب عرض سینی برق و مقدار وزنی که قرار است رویشان باشد انتخاب می شود. ساپورت های سقفی و دیواری از نظر ظاهر با هم تفاوت دارند اما برای نگه داشتن سینی های کابل هر دو یک کار را انجام می دهند.

محاسبه ظرفیت تحمل سینی های کابل :

هرگونه ضریب وزن بار پیش بینی شده را توسط فرمول زیر محاسبه کنید ، سپس آنها را اضافه کنید تا بار کل تجهیزات سینی به دست آید.

وزن یخ + برف + باد + سینی کابل ثابت + کابل برق = بار کامل

بررسی اطلاعت وزن کابل های مورد نیاز :

وزن کابل های داخل سینی کابل گالوانیزه
ظرفیت تحمل وزن توسط سینی های کابل

محاسبه وزن و بار کابل از وزن کل ساده تر است جمع تمام کابل هایی که در سینی قرار می گیرند. این بار باید بر حسب کیلو گرم بر سانتی متر در نظر گرفته شود. همانطور که میدانید سینی کابل سیستم‌های پشتیبانی مکانیکی هستند که یک سیستم ساختاری سفت و سخت برای کابل‌های الکتریکی، مسیرهای کابلی و هادی‌های عایق‌شده برای توزیع برق، کنترل، ابزار دقیق سیگنال و ارتباطات فراهم می‌کنند.

روش قرار گرفتن کابل برق داخل سینی :

تعداد کابل های چندرسانا با ولتاژ 2000 ولت یا کمتر در سینی های کابل با نردبان کابلی اندکی متفاوت است. معمولا دارای عرض داخلی برابر یا بیشتر از مجموع سطح مقطع مجموع کابل های برق است. قطر کابل ها افشان و خشک که باید در یک ردیف نصب شوند. هنگام استفاده از کف سینی کابل، مجموع قطرهای کابل نباید بیش از 90٪ از عرض سینی کابل در نظر گرفته شود. بنابراین کابل ها از هم فاصله دارند و روی هم قرار نمی گیرند. مجموع سطوح مقطع همه کابل هایی که باید در سینی کابل نصب شوند باید دقیقا مساوی یا کمتر از عرض سینی باشد.

عمق و ارتفاع :

افزایش عمق بارگیری سینی کابل اجازه افزایش سطح مجاز کابل را نمی دهد. برای کابل های برق و روشنایی حداکثر سطح مجاز کابل برای همه سینی کابل به عمق 8 سانتی متری است. سینی نردبان کابل ها باید به دو قسمت در اجرا تقسیم شود (موانع یا جداکننده لازم نیست اما در صورت تمایل می توان از یکی استفاده کرد) به طوری که کابل های بزرگتر و فشار قوی دارای یک منطقه اختصاصی هستند، حتما در یک ردیف قرار بگیرند.

تیکــــ صنعت برق هلدینگ سینی کابل تیک

www.tsbargh.ir

چهار اثر :

اکنون از فراواتیِ آسمانها وفور و نعمت بی درنگ و بیکرانم را به سوی خود می کشانم. همه راه ها گشوده اند و چاره ها بسیار،همه درها بازمی شوند.اکنون معدن طلای درونم را آشکار میکنم. من جریان بی پایان طلای توانگری متصلم ، که به یمن لطف الهی و به شیوه هائی عالی به سویم جاری می شود.

نیکی و رحمت در تمام روزهای عمرن ، از پس من خواهد آمد و تا ابد در ماوای توانگری ساکن خواهم بود. خدای من خدای وفور برکت است و اکنون هر ناز و نعمت را که آرزومند نیازمند باشم و بیش از آن را نیز به من عطا می کند.هر آنچه حق الهی من باشد هم اکنون به صورت بهمن های فراوانی، به یمن فیض و از راه های عالی به من می رسد.

همه راه ها گشوده اند و همه درها باز شده اند تا آن خیر و برکت بی درنگ و بی پایان که خدا برایم می خواهد نزدم بیاید. کشتیهایم از روی دریایی آرام ، به یمن فیض و از راه های عالی به من می رسند.سپاس میگزارم که آن میلیونها میلیونی که حق الهی من است ، هم اکنون به وسعت دریاها و به لطف الهی، واز راه های عالی در برابرم جنع می شود.

درهائی دور از انتظار گشوده می شوند و چاره هائی ناگهان ، نمایان

محاسبه سطح مقطع کابل برق مس و آلومینیومی

محاسبه سطح مقطع کابل های برق :

سطح مقطع کابل های برق چگونه محاسبه می شود
سطح مقطع انواع کابل برق

بر اثر عبور جريان برق الكتريكی از كابل و هادی ها گرما حاصل می شود. چنانچه مقدار اين گرما زياد شود ، باعث سوختن عايق كابل برق می شود. از طرفی چنانچه مقاومت كابل از حد استاندارد زيادتر شود باعث ايجاد افت ولتاژ در كابل می شود .در نتيجه ولتاژ دو سر مصرف كننده ها از ولتاژ شبكه كمتر شده و امکان دارد مصرف كننده درست كار نكند. مقدار افت ولتاژ بوجود آمده در كابل از طریق ضرب جريان عبور داده شده در مقاومت كابل بدست می آید. براي كليه مصرف كنندگان نبايستي افت ولتاژ بيشتر از 6 درصد شود كه اين مقدار برای وسايل موتوري نبايد بيشتر از 3 درصد شود. سطح مقطع كابل با دانستن جريان ، ولتاژ، درصد افت ولتاژ مجاز، طول كابل و جنس سيم از رابطه زير بدست می آید .
محاسبه سطح مقطع كابل براي سه فاز و براي تك فاز

A=2.L.I.COSφ/K.AV.U A=√3.L.I.COSφ/K.∆V.U

دیتیل فرمول :

A : سطح مقطع کابل برق بر حسب میلیمتر

L : طول مسیر کابل کشی بر حسب میلی متر

I : مقدار جریان برق بر حسب آمپره وارده

Cosφ : ضریب توان و قدرت مصرف کننده ها

K : ضریب هدایت کامل برای محاسبه کابل مس عدد 56 و برای کابل آلومینیوم عدد 35 است

Δv : اندازه افت ولتاژ بر حسب ولت

U : بر حسب مقدار ولتاژ متفاوت ، سه فاز 380 ولت تک فاز 220 ولت

مثالی برای محاسبه سطح مقطع کابل های برق :

می خواهیم برای اتصال یک موتور 3 فاز که جریان برق آن 20 آمپر و ضریب توان 75 درصد است در فاصله 50 میلیمتری از تابلو برق قرار گرفته است. از یک کابل برای برق رسانی استفاده کنیم.

3.04*-380*0.75/56/0.02*20*50*1.73=A

به دلیل اینکه سطح مقطع حاصله از كابلهای برق استاندارد نمیباشد بنابراين اولين شماره كابلی كه مقطع آن بیشتر باشد مقدار محاسبه شده است را انتخاب ميكنيم كه كابل نمره 4 است.

چگونه از زنگ زدن سینی کابل گالوانیزه جلوگیری شود

خوردگی گالوانیزه در سینی برق :

عوامل زنگ زدن فلز سینی های کابل برق

تمام سطوح فلزی مثل سینی کابل ها تحت تأثیر خوردگی قرار می گیرند. وابسته به خواص فیزیکی فلز و محیط که در معرض آن قرار می گیرد، شیمیایی یا الکترومکانیکی ممکن است خوردگی و زنگ زدگی رخ دهد.

خوردگی در هوای آزاد :

خوردگی در محیط باز برای سینی های کابل زمانی رخ می دهد که فلز گالوانیزه در معرض عواملی مثل مایعات ، جامدات یا گازهای معلق در هوا قرار گیرد. برخی منابع از خوردگی اتمسفر رطوبت، نمک، خاک و اسید سولفوریک است. این شکل از خوردگی معمولاً در فضای باز بدتر نمایان می شود ، به ویژه در شهر های نزدیک دریا.

خوردگی شیمیایی :

تماس مستقیم سینی کابل گالوانیزه با محلول خورنده عامل اصلی برای شدت خوردگی شیمیایی است. اصلی ترین آنها عبارتند از، سطح غلظت شیمیایی، مدت زمان تماس، فرکانس شستشو و دمای کارکرد.

خوردگی انبار کردن سینی کابل گالوانیزه گرم :

لکه مرطوب ذخیره سازی (زنگ سفید) در اثر انبار کردن سینی کابل ها به مدت زیاد است. از رطوبت بین سطوح نزدیک بسته بندی شده و مواد تهویه ضعیف برای مدت طولانی باعث خیس شدن و لکه در سطح سینی ها می شود. جای نگرانی نیست هیچ تأثیری روی آن ندارد خواص فلز لکه های سبک معمولاً با هوازدگی از بین می روند. نگهداری و جابجایی مناسب به شما کمک می کند تا از لکه برداری مطمئن شوید مواد اگر سینی گالوانیزه گرم خیس رسید ، باید بسته بندی شود و قبل از ذخیره سازی خشک شود. سینی ها باید در یک انبار "کم رطوبت" با تهویه مناسب برای جلوگیری از تشکیل تراکم گذاشته شود.

خوردگی گالوانیکی :

خوردگی گالوانیکی زمانی رخ می دهد که دو یا چند فلز ناهمسان کنار هم باشند و در حضور یک الکترولیت در تماس قرار گیرند. به عنوان مثال رطوبت یک سلول الکترولیتی ایجاد می کند و فلزات بسته به وابستگی خود یک آند یا کاتد تشکیل می دهند. موقعیت در جدول فلزات سری گالوانیزه ها مواد آندی عامل خوردگی خواهد بود. آیا هر ماده ای آندی است ؟ بستگی به موقعیت نسبی مواد دیگر دارد.

برای به عنوان مثال : اگر روی و فولاد در تماس باشند ، روی مانند آن عمل می کند آند و خوردگی خواهد شد. فولاد به عنوان کاتد عمل می کند، و محافظت خواهد شد. اگر فولاد (گالوانیزه) و مس در تماس باشند ، فولاد اکنون آند است و خورده می شود.

سرعت وقوع خوردگی گالوانیکی به چه عواملی بستگی دارد :

1- مقدار و غلظت الکترولیت موجود یک محیط سرپوشیده و خشک، گالوانیکی کمی خواهد داشت یا اصلاً گالوانیکی ندارد خوردگی در مقایسه با جو مرطوب

2- اندازه نسبی مواد - مقدار کمی از مواد آندی در تماس با یک ماده کاتدی بزرگ منجر به خوردگی بیشتر خواهد شد. به همین ترتیب، یک آند بزرگ در تماس با یک کاتد کوچک باعث کاهش سرعت می شود حمله کنند.

هلدینگ اصلی "

تیک صنعت برق www.tsbargh.ir

اندازه گیری ولتاژ کابل برق فشار قوی با غلاف

اندازه گیری ولتاژ کابل برق فشار قوی :

جریان ولتاژ داخل کابل های برقی

حفاظت از کابل های برق در برابر فشارهای الکتریکی در هنگام حوادث طبیعی یکی از مهمترین جنبه ها برای حفظ یکپارچگی عملکرد کابل های فشار قوی است. این فرآیند توسط محدود کننده های ولتاژ غلاف (SVLs) به دست می یابد. هدف این مقاله بحث پاسخ به سوالات زیر است .

1. چرا باید غلاف فلزی کابل را از طریق محدود کننده ولتاژ (SVL) زمین گیر کنیم ، چرا غلاف کابل را مستقیماً به زمین وصل نمی کنم ؟

2. آیا می توانم از همان روش مدل سازی ، شبیه سازی و تجزیه و تحلیل برای اندازه SVL استفاده کنم روش اندازه گیری Surge Arrester چگونه است ؟

3. آیا بین SVL و Surge Arrester تفاوت عملکردی وجود دارد ؟

معرفی :

اغلب برای کابل های فشار قوی غلاف فلزی نصب می شود ، جریان اولیه برق از طریق رسانای اولیه بر روی غلاف ایجاد می شود. همچنین مستقیماً به زمین جریان انتقال پیدا می کند ، که 100٪ از دست دادن انرژی را نشان می دهد. در این فرایند همچنین می تواند دمای کابل را افزایش داد ، سپس به یک عامل محدود کننده در قابلیت اضافه بار سیستم تبدیل شود. یک روش معمول برای کاهش چنین تلفاتی ، تقسیم بندی غلاف کابل است. با این حال ، اگر از قطعه بندی برای قطع جریان غلاف القایی استفاده می شود ، باید تدابیری نیز برای محدود کردن ولتاژ ناشی از غلاف در هنگام رویدادهای غیر طبیعی هم اتخاذ شود. در غیر این صورت ، اختلاف ولتاژ بین غلاف و زمین می تواند از مقاومت زره کابل فراتر رود و منجر به سوراخ شدن شود. این می تواند به نقطه ای از نفوذ رطوبت تبدیل شود که می تواند منجر به مشکلات طولانی مدت دی الکتریک و خرابی شود. انواع مختلفی از پیکربندی ها برای کاهش آسیب دیدگی کابل کشی وجود دارد مانند اتصال متقاطع غلاف ها ، جابجایی رساناهای فاز و غیره ، اما تقسیم بندی همراه با حفاظت در برابر ضربه دیدن کابل بسیار موثر است.

SVL چیست ؟

کاهش کننده ولتاژ غلاف (SVL) در اصل یک برق گیر است ، این به عنوان یک گیرنده عمل می کند و در بیشتر موارد ، در واقع یک توزیع کننده برچسب مجدد است. از نظر طراحی دی الکتریک مسکن عایق ، دو نوع SVL موجود است. یکی با مخزن و دیگری بدون مخزن SVL های بدون مخزن ها فقط برای استفاده در محیط خشک جعبه پیوند و SVL های دارای مخزن برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده است.

روش انتخاب و شیوه استفاده SVL :

هدف اصلی کاهنده ولتاژ غلاف بستن یا محدود کردن تنش ولتاژ روی آرمور زره کابل است. اگر غلاف کابل در دو طرف زمین باشد ، تنش ولتاژ روی زره در حالت پایدار بسیار کم است و همچنین در مواقع گذرا نسبتاً کم است. با این حال ، اگر کابل برق برای کاهش تلفات تقسیم بندی شده است یا جعبه های پیوندی در امتداد کابل در مکانهای انتقال یا اتصال متقاطع وجود دارد ، مهم است که SVL ها را در آنجا نصب کنید تا هرگونه خطر خرابی عایق زره کابلها یا جعبه های تقسیم را از بین ببرید. هیچ روش استانداردی توسط IEC یا IEEE برای انتخاب رتبه مطلوب برای محافظت از روکش/روکش کابل وجود ندارد. بنابراین روش زیر بر اساس مراجع تولید کنندگان کابل ، تامین کنندگان برق گیر و تجربه پیشنهاد شده است. روش پیشنهادی زیر فرض می کند که تقسیم بندی غلاف در یک انتهای غلاف و در انتهای دیگر آن یک نقطه باز است.

مراحل انتخاب بهینه محدود کننده و کاهش ولتاژ غلاف کابل :

مرحله 1: ولتاژهایی را که بر روی غلاف در طول مسیر کابلکشی ظاهر می شود ، تعیین کنید.

مرحله 2: AC Rating و TOV Rating را انتخاب کنید.

مرحله 3: حاشیه حفاظت از رتبه انتخاب شده را بررسی کنید.

مرحله 4: بررسی کنید که رتبه انرژی SVL کافی است یا خیر ؟

مرحله 5: حالت نصب و خرابی را از نظر تناسب و عملکرد جریان برق بررسی کنید

اندازه SVL ولتاژ غلاف از منابع فرکانس برق و TOV ناشی از خطاهای میدان مغناطیسی :

از آنجا که غلاف کابل در نزدیکی رسانا قرار دارد ، ولتاژ ظاهر شده بر روی غلاف باز می تواند قابل توجه باشد و مستقیماً با جریان عبوری از هادی فاز ارتباط دارد. این رابطه در حالت پایدار و همچنین در هنگام خطاها اعمال می شود. رایج ترین دلیل در انتخاب یک گیرنده برای محافظت از غلاف ، انتخاب یک SVL با سطح روشنایی بالاتر از ولتاژ فرکانس توان ناشی از بدترین حالت است. این بدان معناست که SVL نیازی به هدر دادن انرژی در طول ولتاژ موقت (TOV) ناشی از گسل ها ندارد. در مورد جریانات های سربار ، این قاعده نیست و در این موارد ، اندازه گیرنده ها در جریان TOV جریان دارد اما به اندازه ای نیست که باعث خرابی آن شود. منطق اندازه سربار با استفاده از قابلیت TOV گیرنده برای انتخاب SVL استفاده نمی شود مگر اینکه برای دستیابی به حاشیه بهتر حفاظت لازم باشد.

گرادیان ولتاژ :

حالت پایدار ولتاژی است که در طول یک کیلومتر غلاف ظاهر می شود و 1000A به طور مداوم جریان دارد و تابعی از پیکربندی کابل در ترانشه و همچنین ابعاد آن است. اگر گرادیان ولتاژ توسط سازنده کابل برای پیکربندی مورد استفاده ارائه نشده است ، می توان آن را با استفاده از معادلات و روشهای مربوطه که از IEEE 575 "راهنمای اتصال غلافها و سپرهای کابلهای برق تک هادی با درجه 5 تا 500 کیلو ولت" محاسبه شده است محاسبه کرد . هنگامی که گرادیان ولتاژ برای 1 کیلومتر در 1000A شناخته شد ، ولتاژی که در انتهای باز یک قطعه در هنگام رخداد خطا ظاهر می شود نیز قابل محاسبه است. تعیین این سطح ولتاژ بسیار مهم است زیرا درجه ولتاژ SVL (Uc) باید دقیقاً بالاتر تنظیم شود تا گیرنده در طول یک رویداد خطا عمل نکند. اگر در این مورد مسیر کابلکشی رفتار کند ، به توانایی انتقال انرژی بسیار بالاتر از آنچه که معمولاً برای گیرنده های توزیع موجود است نیاز دارد. اگر بعداً در فرایند اندازه گیری مشخص شود که سطح Uc پایین تری نیاز است ، یک تحلیل گذرا UC مناسب و رتبه انرژی SVL را تعیین می کند.

دو پیکربندی اصلی ترانشه وجود دارد :

Trefoil ، شامل سه کابل است که در فاصله یکسانی از یکدیگر قرار گرفته اند به طوری که سطح مقطع آنها مثلث متساوی الاضلاع را تشکیل می دهد. و پیکربندی Flat که به موجب آن همه کابلها به گونه ای گذاشته شده اند که در یک صفحه و فاصله یکسان از یکدیگر قرار دارند.

با فرض اینکه حاشیه حفاظت مناسب باشد ، امتیاز Uc SVL بیشتر یا مساوی ولتاژ در نقطه باز (Eopen) خواهد بود ، محاسبه گردیان :

Uc ≥ Eopen = گرادیان ولتاژ x طول قطعه x حداکثر جریان خطای مورد انتظار که شیب ولتاژ V/km/1000A ، طول بر حسب کیلومتر و جریان خطا بر حسب kA بیان می شود. به عنوان مثال ، اگر یک گرادیان ولتاژ در یک سیستم خاص 200V/km/kA و خط 2 کیلومتر طول داشته باشد و حداکثر جریان خطا 17.5 کیلو آمپر باشد ، حداقل امتیاز Uc قابل قبول برای SVL 7000 ولت خواهد بود. اگر خط فقط 1 کیلومتر طول داشته باشد ، حداقل UC SVL نصف خط 2 کیلومتری و حداقل 3500 ولت خواهد بود. بنابراین ، هنگام تعیین رتبه بندی مناسب UC برای SVL ها ، نمی توان یک رتبه بندی برای همه جعبه های پیوند انتخاب کرد مگر اینکه طول همه بخش ها برابر باشد. علاوه بر این ، اگر SVL به درستی انتخاب شود ، نیازی به جذب سطح قابل توجهی از انرژی در هنگام خطای سیستم نخواهد بود.

2. ولتاژ غلاف کابل از Lightning Surge :

محافظت از زره در برابر افزایش رعد و برق هنگام برخورد صاعقه با خطوط هوایی قبل از قطب انتقال ، موج را با برق گیر که به طور استاندارد در این مکان نصب شده است محکم و بیشتر جریان موج را به زمین منحرف می کند. با این حال ، یک ولتاژ افزایش با شدت قابل توجه می تواند به کابل با سطح مقطع متوسط ​​جریان نیز برسد. محاسبه حاشیه حفاظت از رعد و برق بسیار شبیه به آنچه در مورد تغییر موجها انجام می شود ، است. در اینجا ، 10kA برای جریان هماهنگ کننده و BIL کامل برای مقاومت در برابر زره وعایق استفاده می شود.

3. ولتاژ غلاف از Switching Surge :

به طور کلی ضخامت زره و غلاف ضعیف ترین عایق در سیستم کابل برق HV است. جدول زیر میزان مقاومت آنها را بر اساس IEEE 575 نشان می دهد.

غلاف کابل

فرض بر این است که مقاومت ضربه ای جرقه زنی در وقفه و ژاکت مشابه سایر انواع عایق ها است و 83٪ از درجه مقاومت در برابر ضربه صاعقه (BIL) است. هنگامی که یک رویداد موج سوئیچینگ روی رسانای فازی یک کابل وجود دارد ، جریان از طریق آن باعث ایجاد ولتاژ بر روی غلاف می شود. همانطور که در حالت پایدار یا در هنگام وقوع خطا انجام می دهد ، حتی اگر شکل موج به طور قابل توجهی متفاوت باشد. از آنجا که ولتاژ و جریان روی رسانا در هنگام افزایش سوئیچینگ سینوسی یا حتی یک ضربه ساده نیست و نمی توان ولتاژ و جریان حاصله بر روی غلاف را به طور دقیق پیش بینی کرد. تنها راههای دقیق تعیین ولتاژ و جریان واقعی روی غلاف ، شبیه سازی ها یا آزمایشات میدانی واقعی است. از آنجا که آزمایش ها عملی نیستند ، شبیه سازی های تنها گزینه ممکن است.

برخی از قوانین مفید در اجرای چنین شبیه سازی ها بوجود آمده است :

1. اگر SVL برای سوار شدن در یک رویداد گسل با حداقل یا بدون هدایت جدی انتخاب شده باشد ، در این صورت قابلیت تحمل انرژی سوئیچینگ از مقاومت در برابر نوع توزیع 10 کیلو آمپر مناسب است. اگر SVL ابعادی برای عبور از خطا نداشته باشد ، ممکن است به گیرنده های کلاس ایستگاه نیاز باشد.

2. اگر ولتاژ باقیمانده سوئیچینگ 1000A در دسترس نباشد ، ولتاژ باقیمانده ضربه 1.5 تا 8 کیلو آمپر 8/20 می تواند برای محاسبه حاشیه حفاظت استفاده شود. برای محاسبه حاشیه حفاظت در هنگام ولتاژ سوئیچینگ ، توصیه می شود از ولتاژ باقی مانده ولتاژ سوئیچینگ 1000A استفاده شود. از آنجا که تغییر ولتاژ باقیمانده موج آزمایشی برای گیرنده های نوع توزیع نیست ، ممکن است ولتاژ باقی مانده 1000A در دسترس نباشد. در این مورد ، یک جایگزین مناسب برای ولتاژ ، ولتاژ سوئیچینگ ولتاژ باقی مانده 8 × 20 در 1.5 کیلو آمپر است.

www.tsbargh.ir

برنامه ها و مزایا سیستم ذخیره انرژی مقیاس شبکه در تولید انرژی برق

معرفی سیستم های ذخیره انرژی شبکه :

این یک مفهوم جدید نیست ، فناوری ذخیره سازی پمپ شده از چند دهه گذشته در دنیا وجود داشته است ، اما پیشرفتهای اخیر در فناوری ذخیره سازی باتری ها ، انرژی را مقیاس پذیر ، سرمایه ای کمتر ، کارکرد آسان تر ، قابل اطمینان تر ، قابل کنترل بهتر کرده است. تلرانسی ، با چگالی ذخیره سازی بیشتر و فشرده تر است همه اینها باعث شد بخش انتقال و توزیع برق T & D از مزایای ذخیره انرژی در چندین حوزه عملیات T & D استفاده شود. این مقاله به بررسی برخی از حوزه های اصلی عملیات T & D می پردازد ، جایی که کاربرد و مزایای سیستم های ذخیره انرژی ESS امروزه کاملاً قابل مشاهده است. ذخیره انرژی بین منابع متغیر و بارهای متغیر واسطه می کند. بدون ذخیره سازی ، تولید انرژی باید برابر با مصرف انرژی باشد. ذخیره انرژی با انتقال انرژی در طول زمان عمل می کند. انرژی تولید شده در یک زمان را می توان در زمان دیگر از طریق ذخیره سازی استفاده کرد.

تکامل تکنولوژی ذخیره انرژی :

تکنولوژی ذخیره سازی برق چیز جدیدی نیست در دهه 1780 گالوانی برق حیوانات  را نشان داد و در سال 1799 ولتا باتری مدرن را اختراع کرد. در سال 1836 باتری ها در شبکه های تلگراف به کار گرفته شدند. در دهه 1880 ، باتری های سرب اسید محلول اصلی بار شبانه در سیستم های جریان مستقیم (DC) در منطقه خصوصی شهر نیویورک بودند. باتری ها برای تامین برق در دوره های پر مصرف و برای جذب برق اضافی از ژنراتورها در دوره های کم مصرف برای ذخیره سازی دوره زمانی آینده مورد استفاده قرار می گیرند. تا اواسط دهه 1980 ، ذخیره انرژی فقط برای تغییر زمان از نقطه اوج زغال سنگ برای جایگزینی گاز طبیعی در اوج استفاده می شد تا واحدهای زغال سنگ با تغییر بار سیستم در خروجی مطلوب خود باقی بمانند. این تأسیسات ذخیره سازی بزرگ انرژی ، تولید برق اضافی را در دوره های کم تقاضا و قیمت انرژی ذخیره کرده و در زمان اوج بار برای تخلیه چرخه یا کاهش واحدهای بار زغال سنگ ، آن را تخلیه می کند. این عمل نه تنها باعث تغییر زمان انرژی شد ، بلکه نیاز به ظرفیت اوج را که در غیر این صورت توسط توربین های احتراق تأمین می شود ، کاهش داد. مزایای عملیاتی و پولی این استراتژی ساخت بسیاری از تأسیسات ذخیره آب پمپ شده را توجیه کرد.از دهه 1920 تا اواسط 1980 ، بیش از 22 گیگاوات نیروگاه پمپاژ آبی در ایالات متحده آمریکا ساخته شد. سیستم ذخیره برق در مقیاس بزرگ 31 مگاوات ذخیره پمپاژ در سال 1929 در نیروگاه رودخانه راکی ​​و نور کانتیکت بود.در اواسط دهه 1980 ، تلاش برای توسعه باتری و سایر فناوری های ذخیره سازی برای ارائه خدمات به شبکه برق قوی تر شد.تا سال 2011 ، 2.2 درصد از ذخیره برق در سراسر جهان بیشتر در مخازن می ماند. 

اجزای سیستم ذخیره سازی برق :

یک سیستم ذخیره برق کامل (که می تواند به شبکه برق متصل شود یا در حالت مستقل کار کند) شامل دو زیرمجموعه اصلی است. ذخیره سازی و الکترونیک تبدیل قدرت این زیرسیستم ها با سایر اجزای تعادل گیاه که شامل سیستم های نظارت و کنترل هستند که برای حفظ سلامت و ایمنی کل سیستم ضروری هستند ، تکمیل می شوند.

کاربردها و مزایای ذخیره انرژی برق :

مزایای ذخیره انرژی برق

جدول 1. خدمات ذخیره انرژی شبکه برق تغییر زمان انرژی الکتریکی (آربیتراژ) :

تغییر زمان انرژی الکتریکی شامل خرید انرژی الکتریکی ارزان قیمت است که در دوره هایی که قیمت ها یا هزینه های ناچیز سیستم پایین است ، در اختیار سیستم ذخیره سازی قرار می گیرد تا انرژی ذخیره شده در زمان بعدی که قیمت یا هزینه زیاد است ، مورد استفاده قرار گیرد یا به فروش برسد. از طرف دیگر ، ذخیره سازی می تواند وظیفه تغییر زمان مشابهی را با ذخیره انرژی اضافی ، که در غیر این صورت از منابع تجدیدپذیر مانند باد یا فتوولتائیک (PV) محدود می شود ، انجام دهد. عملکرد سیستم ذخیره سازی در هر دو مورد مشابه است و در این بحث با آنها به جای یکدیگر رفتار می شود.

ملاحضات فنی :

محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی هدف 1 - 500 مگاوات 

محدوده مدت تخلیه ، <1 سال ساعت ، حداقل چرخه ها 250+

ذخیره سازی مورد استفاده برای انتقال زمان از انرژی از PV یا مزارع بادی کوچکتر در انتهای پایین اندازه و محدوده ذخیره سازی سیستم در بالا نشان داده شده است ، در حالی که ذخیره سازی برای آربیتراژ در برنامه های کاربردی بزرگ و یا در ارتباط با مزارع بادی بزرگتر یا گروههای باد و /یا گیاهان PV در انتهای بالای این محدوده قرار می گیرند. هم هزینه عملیاتی متغیر ذخیره سازی (غیر مرتبط با انرژی) و هم کارایی ذخیره سازی برای این سرویس اهمیت ویژه ای دارد. تغییر زمان انرژی الکتریکی شامل بسیاری از معاملات احتمالی با ارزش اقتصادی بر اساس تفاوت هزینه خرید ، ذخیره و تخلیه انرژی (هزینه تخلیه) و منفعت حاصل از تخلیه انرژی است. هرگونه افزایش هزینه عملیاتی متغیر یا کاهش کارایی ، تعداد معاملاتی را که سود آنها بیشتر از هزینه است ، کاهش می دهد. این تعداد تراکنش نسبت به هزینه تخلیه بسیار حساس است ، بنابراین افزایش متوسط ​​ممکن است تعداد معاملات قابل اجرا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دو ویژگی عملکردی که تأثیر قابل توجهی بر هزینه عملیاتی متغیر ذخیره سازی دارند ، عبارتند از: 

بازده رفت و برگشت سیستم ذخیره سازی و میزان کاهش عملکرد ذخیره سازی در هنگام استفاده می شود. علاوه بر این ، ذخیره سازی فصلی و روزانه برق را می توان به عنوان خدمات عمده در نظر گرفت. اگر تفاوت فصلی و روزانه ای وجود داشته باشد ، می تواند برای باد یا PV بسیار مفید باشد.

1.1.2 ظرفیت تامین برق :

بسته به شرایط موجود در یک سیستم تأمین برق ، ذخیره انرژی می تواند برای به تعویق انداختن و/یا کاهش نیاز به خرید ظرفیت تولید ایستگاه مرکزی جدید و/یا ظرفیت خرید در بازار عمده فروشی برق استفاده شود. بازار ظرفیت تامین برق در حال پیشرفت است. در برخی موارد ، هزینه ظرفیت تولید در قیمت عمده فروشی انرژی (به عنوان هزینه اختصاص داده شده برای واحد انرژی) لحاظ می شود. در موارد دیگر ، مکانیسم های بازار ممکن است پرداخت های مربوط به ظرفیت را مجاز کند.

مشخصات فنی : محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 1 - 500 مگاوات ، هدف

محدوده مدت تخلیه: 2 - 6 ساعت ، حداقل چرخه ها/سال: 5 - 100

مشخصات عملکرد ذخیره سازی که به عنوان ظرفیت منبع استفاده می شود (با ساعات کار سالانه ، دفعات عملکرد و مدت زمان عملکرد برای هر بار استفاده) مشخص شده است. در نتیجه ، کلی سازی درباره مدت زمان تخلیه ذخیره سازی برای این سرویس چالش برانگیز است. معیار کلیدی دیگر که بر مدت زمان تخلیه این سرویس تأثیر می گذارد نحوه قیمت گذاری ظرفیت تولید است. به عنوان مثال ، اگر ظرفیت در ساعت قیمت گذاری شود ، مدت زمان ذخیره سازی انعطاف پذیر است. اگر قیمتها اقتضا می کند که منابع ظرفیت برای مدت زمان مشخص برای هر اتفاق (به عنوان مثال ، پنج ساعت) در دسترس باشد ، یا نیاز به کار در یک دوره زمانی کامل (به عنوان مثال ، 12:00 بعد از ظهر تا 5:00 بعد از ظهر) داشته باشد ، پس از تخلیه کارخانه ذخیره سازی مدت زمان باید با آن الزامات مطابقت داشته باشد.

1.2 خدمات جانبی 

1.2.1 مقررات :

تنظیم یکی از خدمات جانبی است که ذخیره سازی برای آن بسیار مناسب است. مقررات شامل مدیریت جریان مبادله با سایر مناطق کنترلی است تا جریانهای مبادله برنامه ریزی شده و تغییرات لحظه ای تقاضا را در محدوده کنترل از نزدیک تطبیق دهد. دلایل اولیه برای تنظیم مقررات در سیستم قدرت حفظ فرکانس شبکه ، عملکرد کنترل تعادل توان واقعی و عملکرد کنترل اختلال است. مقررات برای آشتی دادن تفاوتهای لحظه ای ناشی از نوسانات تولید و بارها استفاده می شود. برای تعدیل این تفاوت از مقررات استفاده می شود. به مثال نشان داده شده در شکل 1 توجه کنید. خط تقاضای بار در شکل 3 نوسانات متعددی را نشان می دهد که عدم تعادل بین تولید و بار را بدون تنظیم نشان می دهد. خط ضخیم تر در نمودار ، واکنش سیستم نرم تری را پس از میرایی این نوسانات با تنظیم نشان می دهد. واحدهای تولیدی آنلاین که آماده افزایش یا کاهش قدرت در صورت نیاز هستند ، برای تنظیمات مورد استفاده قرار می گیرند و خروجی آنها زمانی افزایش می یابد که کمبود تولید لحظه ای برای تأمین مقررات وجود داشته باشد. برعکس ، خروجی منابع تنظیم کاهش می یابد تا در مواقعی که تولید مازاد بر تولید وجود دارد ، مقررات را کاهش دهد.

یک نکته مهم در این مورد این است که واحدهای بزرگ تولید بار پایه حرارتی در تنظیم ، هنگامی که توان متغیر مورد نیاز برای وظیفه تنظیم را تأمین می کنند ، دچار سایش و پارگی قابل توجهی می شوند.

شکل 1. بار سیستم بدون و با تنظیم :

دو حالت عملیاتی احتمالی برای 1 مگاوات ذخیره سازی مورد استفاده برای تنظیم و سه حالت عملیاتی احتمالی برای تولید مورد استفاده برای تنظیم در شکل 2 نشان داده شده است. نمودار سمت چپ نشان می دهد که چگونه می توان از ذخیره سازی با کارایی کمتر برای تنظیم استفاده کرد. در این حالت ، افزایش تخلیه ذخیره سازی برای افزایش تنظیمات و کاهش تخلیه برای تأمین تنظیم پایین استفاده می شود. در اصل ، نیمی از ظرفیت ذخیره سازی برای تنظیم بیشتر و نیمی دیگر از ظرفیت ذخیره سازی برای تنظیم پایین استفاده می شود (شبیه به راست ترین نمودار ، که نشان می دهد چگونه 1 مگاوات از تولید اغلب برای خدمات تنظیم استفاده می شود). در مرحله بعد ، طرح دوم را در نظر بگیرید ، که نشان می دهد چگونه می توان از 1 مگاوات ذخیره سازی کارآمد برای تأمین 2 مگاوات تنظیم - 1 مگاوات بالا و 1 مگاوات پایین - به ترتیب با استفاده از تخلیه و شارژ استفاده کرد.

شکل 2. عملیات ذخیره سازی و تولید برای تنظیم :

عملیات ذخیره سازی و تولید برای تنظیم

وقتی ذخیره سازی با شارژ تنظیم می کند ، انرژی را از شبکه جذب می کند. اپراتور ذخیره باید هزینه آن انرژی را بپردازد. این قابل توجه است - مخصوصاً برای ذخیره سازی با بازده کمتر - زیرا هزینه آن انرژی ممکن است از ارزش خدمات تنظیم کننده فراتر رود.

ملاحظات فنی: محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 10 - 40 مگاوات ، هدف

محدوده مدت زمان تخلیه: 15 دقیقه تا 60 دقیقه ، حداقل چرخه ها/سال: 250 - 10000

ویژگی واکنش سریع (یعنی سرعت شیب سریع) اکثر سیستم های ذخیره سازی آن را به عنوان یک منبع تنظیم کننده ارزشمند می کند. ذخیره سازی مورد استفاده برای تنظیم باید دسترسی داشته باشد و بتواند به سیگنال خطای کنترل ناحیه (ACE) یا سیگنال کنترل تولید خودکار (AGC) در صورت موجود بودن از طرف سازمان متعادل کننده که سیستم ذخیره سازی در آن موجود است ، پاسخ دهد. گیاهان معمولی که عموماً از سیگنال AGC پیروی می کنند. مزیت معادل مقررات از ذخیره سازی با سرعت شیب دار (به عنوان مثال ، چرخ فلک ، خازن ها و برخی از انواع باتری) به دلیل این واقعیت که می تواند سیگنال را بیشتر دنبال کند ، دو برابر مقررات ارائه شده توسط نسل معمولی است. به طور دقیق و در نتیجه کل سایش و سایش سایر نسل ها را کاهش دهد.

1.2.2 ذخایر همگام ، غیر همگام و تکمیلی :

بهره برداری از یک شبکه برق نیاز به ظرفیت ذخیره ای دارد که می توان از آن در مواقعی استفاده کرد که بخشی از منابع عادی تامین برق به طور غیرمنتظره در دسترس قرار نگرفته است . به طور کلی ، ذخایر حداقل به اندازه بزرگترین منبع (به عنوان مثال ، بزرگترین واحد تولید واحد) در خدمت سیستم هستند و ظرفیت ذخیره معادل 15 تا 20 درصد از ظرفیت تامین برق معمولی است. برای سادگی ، اجازه دهید سه نوع ذخیره عمومی را برای نشان دادن نقش ذخیره سازی در این سرویس مورد بحث قرار دهیم:Spinning Reserve (Synchronized) - ظرفیت تولید آنلاین که تخلیه نشده است و می تواند ظرف 10 دقیقه برای جبران خاموشی تولید یا انتقال پاسخ دهد. ذخیره چرخشی "پاسخ به فرکانس" ظرف 10 ثانیه پاسخ می دهد تا فرکانس سیستم حفظ شود. ذخایر ریسندگی اولین نوع مورد استفاده در صورت وقوع کمبود است. ذخیره غیر ریسندگی (غیرهمگام)-ظرفیت تولیدی که ممکن است آفلاین باشد یا شامل مجموعه ای از بارهای قابل کاهش و/یا وقفه باشد و می تواند ظرف 10 دقیقه در دسترس باشد. ذخیره اضافی - تولیدی که می تواند بار را در عرض یک ساعت تحمل کند. نقش آن اساساً پشتیبان ذخایر نخ ریسی و غیر ریسندگی است. منبع پشتیبان نیز ممکن است به عنوان پشتیبان برای فروش انرژی تجاری مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف ظرفیت ذخیره همگام ، ظرفیت ذخیره تکمیلی با فرکانس شبکه هماهنگ نمی شود. پس از آنلاین بودن ذخایر همگام شده ، از ذخایر تکمیلی استفاده می کند. مهمتر از همه برای ذخیره سازی ، منابع تولیدی که به عنوان ظرفیت ذخیره استفاده می شوند باید آنلاین و عملیاتی باشند (به عنوان مثال ، در بخشی از بار) بر خلاف نسل گذشته ، تقریباً در همه شرایط ، ذخیره سازی مورد استفاده برای ظرفیت ذخیره به هیچ عنوان تخلیه نمی شود. فقط باید آماده و در دسترس باشد تا در صورت نیاز تخلیه شود.

ملاحظات فنی: محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 10 - 100 مگاوات ، هدف

مدت زمان تخلیه: 15 دقیقه - 1 ساعت ، حداقل چرخه ها/سال: 20 - 50

منابع ظرفیت ذخیره باید سیگنالهای کنترلی مناسب را دریافت کرده و به آنها پاسخ دهند. شکل 3 نحوه پاسخگویی ذخیره سازی به نیازهای ذخیره ریسندگی را نشان می دهد. نمودار بالا تلفات نسل را نشان می دهد و نمودار پایین واکنش فوری را با تخلیه 30 دقیقه ای نشان می دهد تا ظرفیت ذخیره تا زمانی که نسل دیگر به صورت آنلاین ارائه شود ، ارائه شود.

شکل 3. ظرفیت ذخیره :

ظرفیت ذخیره انرژی

 

1.2.3 پشتیبانی از ولتاژ :

شرط لازم برای اپراتورهای شبکه برق این است که ولتاژ را در محدوده تعیین شده حفظ کنند. در بیشتر موارد ، این امر مستلزم مدیریت راکتانس است که ناشی از تجهیزات متصل به شبکه است که برق تولید ، انتقال یا استفاده می کند و اغلب دارای ویژگی هایی مانند سلف و خازن در مدار الکتریکی است. برای مدیریت واکنش پذیری در سطح شبکه ، اپراتورهای سیستم برای جبران اثرات واکنشی به منابع پشتیبانی ولتاژ نیاز دارند تا بتوان سیستم انتقال را به شیوه ای پایدار اداره کرد. به طور معمول ، نیروگاه های تعیین شده برای تولید توان راکتیو (VAR) برای جبران راکتانس در شبکه استفاده می شوند. این نیروگاهها را می توان با ذخیره انرژی استراتژیک در شبکه در مکانهای مرکزی یا با رویکرد توزیع شده و قرار دادن چندین سیستم ذخیره سازی VAR در نزدیکی بارهای بزرگ جابجا کرد. 

ملاحظات فنی: محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 1 - 10 MVAR

PCS سیستم های ذخیره سازی مورد استفاده برای پشتیبانی از ولتاژ باید بتواند در ضریب توان غیر یکپارچه ، منبع راکتیو یا راکتیو یا VAR کار کند. این قابلیت در تمام رایانه های شخصی موجود در سیستم های ذخیره سازی امروزی موجود است. در این حالت عملکرد به باتری واقعی نیاز ندارد. زمان اسمی مورد نیاز برای پشتیبانی از ولتاژ 30 دقیقه فرض می شود - زمان برای تثبیت سیستم شبکه و در صورت لزوم ، کاهش بار منظم برای مطابقت با تولید موجود. شکل 4 سه تخلیه ذخیره سازی را نشان می دهد: با تزریق فعال قدرت واقعی و VARs ، با قدرت جذب تعادل ولتاژ در حین ارائه VAR ، و ارائه VARs تنها بدون تزریق برق واقعی یا جذب در صورت نیاز شبکه.

شکل 4. محل ذخیره خدمات پشتیبانی ولتاژ

محل ذخیره خدمات پشتیبانی ولتاژ

1.2.4 شروع سیاه :

سیستم های ذخیره سازی ذخیره فعال انرژی و انرژی در داخل شبکه را فراهم می کنند و می توان از آنها برای ایجاد انرژی در خطوط انتقال و توزیع و تامین نیروگاه برای به کار انداختن نیروگاه ها پس از خرابی فاجعه بار شبکه استفاده کرد.

ملاحظات فنی: محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 5 - 50 مگاوات ، مدت زمان تخلیه هدف: 15 دقیقه - 1 ساعت ، حداقل چرخه ها/سال: 10 - 20

1.2.5 بارگیری زیر/پشتیبانی از Ramping برای Renewable :

ذخیره سازی برق برای مهار تغییرات سیستم های باد و PV بسیار مناسب است و به طور گسترده در این برنامه استفاده می شود. از نظر فنی ، الزامات عملیاتی برای یک سیستم ذخیره سازی در این برنامه همان چیزی است که برای یک سیستم ذخیره سازی برای پاسخ به پروفایل بار با نوسان سریع یا تصادفی مورد نیاز است. اکثر برنامه های تجدیدپذیر با نیاز به ذخیره سازی حداکثر نرخ پیش بینی بالا و پایین آمدن سطح شیب در MW/دقیقه و مدت زمان رمپ را مشخص می کنند. این راهنمای طراحی برای سیستم ذخیره سازی برای بارهای زیر بار و پشتیبانی از سطح شیب دار تجدید پذیر قابل اجرا است. بارهای زیر با توان خروجی مشخص می شود که معمولاً هر چند دقیقه یکبار تغییر می کند. خروجی در پاسخ به تغییر تعادل بین منبع تغذیه و بار در یک منطقه یا منطقه خاص تغییر می کند. تنوع خروجی پاسخی است به تغییرات در فرکانس سیستم ، بارگذاری جدول زمانی ، یا رابطه اینها با یکدیگر که برای حفظ فرکانس برنامه ریزی شده سیستم و/یا مبادله برقرار شده با سایر مناطق در محدوده از پیش تعیین شده ، در صورت نیاز رخ می دهد. بار متعارف مبتنی بر نسل متعاقب خروجی منابع افزایش می یابد تا با افزایش بار سیستم تقاضا پیگیری شود. برعکس ، بار پس از خروجی منابع کاهش می یابد تا با کاهش بار سیستم ، تقاضا کاهش یابد. یک تصویر ساده از بار زیر در شکل 5 نشان داده شده است. برای پیگیری بار ، تولید به گونه ای انجام می شود که خروجی آن کمتر از طراحی یا خروجی نامی آن باشد (همچنین به آن "عملیات بار بخشی" نیز گفته می شود). در نتیجه ، نرخ حرارت ، هزینه سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای افزایش می یابد. این به اپراتورها این امکان را می دهد تا در صورت نیاز خروجی ژنراتور را افزایش دهند تا بار را برای تطبیق بار بیشتر تأمین کنند. برای بارهای پایین ، تولید در سطح خروجی بالا شروع می شود ، شاید حتی در خروجی طراحی ، و با کاهش بار خروجی کاهش می یابد.

سناریو عملیاتی :

این سناریوهای عملیاتی قابل توجه هستند زیرا تولید عملیاتی با بار جزئی به سوخت بیشتری در هر مگاوات ساعت نیاز دارد و منجر به افزایش انتشار هوا در هر مگاوات ساعت نسبت به تولید شده در سطح خروجی طراحی آن می شود. تغییر خروجی ژنراتورها (به جای کارکرد در خروجی ثابت) باعث افزایش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای در هوا و همچنین نیاز به نگهداری ژنراتور و در نتیجه هزینه های متغیر عملیات و نگهداری (O&M) می شود. علاوه بر این ، اگر یک کارخانه فسیلی مجبور به تعطیلی در دوره های غیر اوج شود ، مصرف سوخت ، O&M و انتشار گازهای گلخانه ای افزایش قابل توجهی خواهد داشت. قابلیت اطمینان کارخانه نیز خراب می شود و در نتیجه نیاز به خرید قابل توجه انرژی جایگزین خواهد داشت.

ذخیره سازی انرژی به دلایل مختلف برای بارگیری موارد زیر مناسب است  :

 اول ، اکثر انواع ذخیره سازی می توانند در سطوح خروجی جزئی با مجازات عملکرد نسبتاً متوسط ​​عمل کنند. ثانیاً ، اغلب انواع ذخیره سازی می توانند بسیار سریع پاسخ دهند (در مقایسه با اکثر انواع نسل ها) در صورت نیاز به خروجی بیشتر یا کمتر برای بارگیری بعدی. همچنین در نظر داشته باشید که از ذخیره سازی می توان هم برای پیگیری بار (با افزایش بار) و هم برای بارهای پایین (با کاهش بار) ، از طریق تخلیه یا شارژ استفاده کرد.

شکل 5. پشتیبانی منابع تامین برق :

پشتیبانی منابع تامین برق

مشخصات فنی: محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 1 - 100 مگاوات ، محدوده مدت زمان تخلیه هدف: 15 دقیقه - 1 ساعت

ذخیره سازی مورد استفاده برای بارهای زیر باید قابل اعتماد باشد یا نمی تواند برای برآورده کردن تعهدات قراردادی مرتبط با مناقصه در بازار زیر بار استفاده شود. ذخیره سازی مورد استفاده برای بارهای زیر احتمالاً نیاز به دسترسی به AGC از اپراتور سیستم مستقل مربوطه (ISO) دارد. به طور معمول ، ISO نیاز به خروجی از منبع AGC دارد که هر دقیقه تغییر می کند. بارهای زیر می تواند با تقویت ظرفیت تجدیدپذیر ، تغییر زمان انرژی الکتریکی و احتمالاً برنامه های کاربردی ظرفیت ذخیره انرژی الکتریکی هم افزایی خوبی داشته باشد. اگر ذخیره سازی توزیع شده باشد ، از همان حافظه می توان برای اکثر برنامه های توزیع شده و برای پشتیبانی از ولتاژ استفاده کرد.

1.2.6 پاسخ فرکانس :

پاسخ فرکانسی بسیار شبیه به تنظیمات فوق است ، با این تفاوت که در مواقع کوتاهتر از ثانیه تا کمتر از یک دقیقه در صورت از دست دادن ناگهانی واحد تولیدی یا خط انتقال ، به نیازهای سیستم واکنش نشان می دهد. همانطور که در شکل 6 نشان داده شده است ، اقدامات مختلف پاسخ ژنراتور برای مقابله با این عدم تعادل ناگهانی بین بار و تولید برای حفظ فرکانس سیستم و پایداری شبکه مورد نیاز است. اولین پاسخ در ثانیه های اولیه ، پاسخ کنترل فرکانس اولیه عمل فرمان در واحدهای تولیدی برای افزایش توان خروجی آنها است ، همانطور که در قسمت پایین شکل نشان داده شده است. این به دنبال پاسخ کنترل فرکانس ثانویه طولانی مدت توسط AGC است که از نیم دقیقه تا چند دقیقه نشان داده شده توسط خط نقطه در قسمت پایین شکل 6 نشان داده شده است. لازم به ذکر است که سرعت فرکانس پس از رویداد تحریک کننده - از دست دادن ژنراتور یا انتقال - به طور مستقیم با اینرسی کلی در شبکه در آن لحظه متناسب است. جرم دوار ژنراتورهای بزرگ و/یا جرم کل بسیاری از ژنراتورهای کوچکتر در مجموع این اینرسی را تعیین می کند. اثر ترکیبی اینرسی و اقدامات فرماندار میزان پوسیدگی و بازیابی فرکانس را نشان می دهد که در دوره های توقف و بازگشت در قسمت بالای شکل 6 نشان داده شده است. این همچنین پنجره زمانی است که در آن واکنش سریع بادگیر و باتری سیستم های ذخیره سازی در تثبیت فرکانس برتری دارند. در صورتي كه فركانس شبكه در محدوده طبيعي آن قرار گيرد ، وجود انبارهاي سريع عملكرد راحت تري را از دوره ناراحتي به حالت عادي تضمين مي كند. اثربخشی ذخیره سازی سریع در این برنامه با موفقیت توسط برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین در چندین گزارش و مقاله توضیح داده شده است.

شکل 6. اقدامات متوالی کنترل فرکانس اولیه ، ثانویه و ثالثیه به دنبال از دست دادن ناگهانی تولید و تأثیرات آنها بر فرکانس سیستم :

فرکانس تولید انرژی برق

اندازه سیستم های ذخیره سازی که در حالت پاسخ فرکانسی مورد استفاده قرار می گیرد ، متناسب با شبکه یا منطقه متعادل سازی است که در آن مورد نیاز است. به طور کلی ، سیستم های ذخیره سازی در 20 مگاوات و اندازه بیشتر می توانند پاسخ فرکانسی موثری را به دلیل عملکرد سریع خود ارائه دهند. برخی مطالعات نشان داده اند که پاسخ دو برابر یک ژنراتور معمولی با سوخت فسیلی ، از جمله توربین های احتراق (CTs) و واحدهای زغال سنگ م effectiveثر است. با این حال ، مکان سیستم ذخیره سازی در شبکه با توجه به نسل دیگر ، راهروهای انتقال و بارها نقش مهمی در اثربخشی به عنوان منبع پاسخ فرکانسی ایفا می کند.

1.3.1 تعویق ارتقاء آپدیت :

تعویق ارتقاء انتقال شامل تأخیر - و در برخی موارد اجتناب کامل - از سرمایه گذاری های تأسیساتی در ارتقاء سیستم انتقال ، با استفاده از حجم نسبتاً کمی از ذخیره سازی است.یک سیستم انتقال با حداکثر بار الکتریکی را در نظر بگیرید که به ظرفیت حمل بار سیستم نزدیک می شود (رتبه بندی طراحی). در برخی موارد ، نصب مقدار کمی ذخیره انرژی در پایین دست از گره انتقال تقریباً بیش از حد بار می تواند نیاز به ارتقاء را برای چند سال به تعویق بیندازد. نکته اصلی این است که از مقدار کمی از فضای ذخیره می توان برای تأمین ظرفیت افزایشی کافی برای رفع نیاز به سرمایه گذاری بزرگ در تجهیزات انتقال استفاده کرد. انجام این کار هزینه کلی راجع به سرمایه گذاران را کاهش می دهد ، استفاده از دارایی های خدمات را بهبود می بخشد ، امکان استفاده از سرمایه برای پروژه های دیگر را فراهم می کند و ریسک مالی مرتبط با سرمایه گذاری های یکجا را کاهش می دهد. قابل توجه ، برای اکثر گره های درون یک سیستم انتقال ، بیشترین بارها فقط در چند روز در سال و فقط چند ساعت در سال رخ می دهد. اغلب ، بیشترین بار سالیانه در یک روز خاص با اوج تا حدودی بالاتر از هر روز دیگر رخ می دهد. یکی از مفاهیم مهم این است که ذخیره سازی مورد استفاده برای این برنامه می تواند مزایای قابل توجهی با محدودیت یا عدم نیاز به تخلیه ارائه دهد. با توجه به اینکه اکثر حافظه های مدولار دارای هزینه عملیاتی متغیر بالایی هستند ، ممکن است در چنین مواردی جذاب باشد. اگرچه تأکید این برنامه بر تعویق ارتقاء انتقال است ، اما منطقی مشابه برای افزایش عمر تجهیزات انتقال نیز صدق می کند. به این معنا که اگر استفاده از ذخیره سازی باعث کاهش بار در تجهیزات موجود شود که به عمر مورد انتظار خود نزدیک شده است ، نتیجه این امر می تواند افزایش عمر تجهیزات موجود باشد. این ممکن است به ویژه برای تجهیزات انتقال که شامل ترانسفورماتورهای قدیمی و کابلهای برق زیرزمینی است قانع کننده باشد.

مشخصات فنی:

محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 10 - 100 مگاوات ، محدوده مدت زمان تخلیه هدف: 2 - 8 ساعت ، حداقل چرخه ها/سال: 10 - 50 ذخیره انرژی باید تا زمانی که مورد نیاز است بار کافی را تحمل کند تا بارگذاری بر روی تجهیزات انتقال را زیر حداکثر تعیین شده نگه دارد.

1.3.2 انتقال با تراکم ثابت :

راکم انتقال در مواقعی رخ می دهد که کمترین هزینه انرژی را نمی توان به تمام یا برخی از بارها تحویل داد ، زیرا امکانات انتقال برای انتقال این انرژی کافی نیست. هنگامی که افزودنی های ظرفیت انتقال با رشد پیک تقاضای الکتریکی همخوانی نداشته باشد ، سیستم های انتقال دچار شلوغی می شوند. بنابراین در دوره های اوج تقاضا ، نیاز و هزینه ظرفیت انتقال بیشتر همراه با هزینه دسترسی به انتقال افزایش می یابد. تراکم انتقال همچنین ممکن است منجر به افزایش هزینه های احتقان یا قیمت گذاری حاشیه ای محلی (LMP) برای عمده فروشی برق در گره های انتقال خاص شود.

ذخیره برق می تواند برای جلوگیری از هزینه ها و هزینه های مربوط به ازدحام مورد استفاده قرار گیرد :

 به ویژه اگر هزینه ها به دلیل ازدحام قابل توجه سیستم انتقال سنگین شود. در این سرویس ، سیستم های ذخیره سازی در مکانهایی نصب می شوند که از نظر الکتریکی در قسمت پایین از قسمت شلوغ سیستم انتقال قرار دارند. زمانی که تراکم انتقال وجود نداشته باشد ، انرژی ذخیره می شود و برای کاهش نیازهای حداکثر ظرفیت انتقال ، در طول دوره تقاضای پیک تخلیه می شود.

ملاحظات فنی:

محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 1 - 100 مگاوات ، محدوده مدت زمان تخلیه هدف: 1 - 4 ساعت ، حداقل چرخه ها/سال: 50 - 100 با توجه به همه گزینه های ممکن ، مدت زمان تخلیه مورد نیاز برای رفع احتقان انتقال را نمی توان به راحتی تعمیم داد. همانطور که در مورد سرویس تعویق ارتقاء انتقال ، ممکن است تنها چند ساعت پشتیبانی در طول سال نیاز باشد ، در صورت لزوم رفع احتقان. به طور کلی ، هزینه های احتقان تنها برای چند مورد در طول یک سال اعمال می شود که چندین ساعت متوالی از ازدحام انتقال وجود دارد.

1.3.3 سایر موارد مرتبط :

ذخیره انرژی مورد استفاده برای پشتیبانی انتقال ، عملکرد سیستم انتقال را با جبران ناهنجاری ها و اختلالات الکتریکی مانند افت ولتاژ ، ولتاژ ناپایدار و رزونانس زیر همزمان بهبود می بخشد. نتیجه یک سیستم پایدارتر است. مزایای پشتیبانی از انتقال بسیار موقعیت و سایت ویژه است.

دو مورد به طور مختصر شرح داده شده است :

میرایی پایداری انتقال: افزایش ظرفیت حمل بار با بهبود پایداری پویا. میرایی رزونانس ساب سنکرون: افزایش ظرفیت خط با اجازه دادن به سطوح بالاتر جبران سری با ارائه مدولاسیون توان واقعی و/یا راکتیو فعال در فرکانس های مودال رزونانس زیر همزمان.

ملاحظات فنی: محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 10 - 100 مگاوات ، مدت زمان تخلیه هدف: 5 ثانیه - 2 ساعت ، حداقل چرخه ها/سال: 20 - 100 ، ذخیره انرژی باید قادر به پاسخ دوم ، عملکرد جزئی شارژ و بسیاری از چرخه های تخلیه بار باشد. برای اینکه ذخیره سازی به عنوان یک منبع پشتیبانی انتقال مفیدترین باشد ، باید قدرت واقعی و راکتیو را تأمین کند. مدت زمان تخلیه معمولی برای پشتیبانی انتقال بین یک تا 20 ثانیه است.

1.4.1 ارتقاء توزیع پشتیبانی موکول و ولتاژ :

تعویق ارتقاء توزیع شامل استفاده از ذخیره سازی برای به تأخیر انداختن یا اجتناب از سرمایه گذاری هایی است که در غیر این صورت برای حفظ ظرفیت توزیع مناسب برای تامین تمام نیازهای بار ضروری است. تعویق ارتقاء می تواند جایگزین یک ترانسفورماتور توزیع قدیمی یا تحت فشار بیش از حد در یک پست یا هدایت مجدد خطوط توزیع با سیم سنگین تر باشد.

هنگامی که ترانسفورماتور کوچک با ترانسفورماتور جدید و بزرگتری جایگزین می شود :

 اندازه آن طوری انتخاب می شود که بتواند رشد بار آینده را در افق برنامه ریزی 15 تا 20 ساله آینده تطبیق دهد. بنابراین بخش بزرگی از این سرمایه گذاری در بیشتر عمر تجهیزات جدید استفاده نمی شود. ارتقاء ترانسفورماتور را می توان با استفاده از یک سیستم ذخیره سازی برای تخلیه آن در دوره های اوج موکول کرد ، بنابراین عمر عملیاتی آن را چندین سال افزایش می دهد. اگر سیستم ذخیره سازی کانتینر شده باشد ، می توان آن را از نظر فیزیکی به پستهای دیگر منتقل کرد و در آنجا بتواند نقاط تصمیم مشابه ارتقاء را به تعویق اندازد و بازده سرمایه گذاری خود را بیشتر کند. یک نتیجه از این استراتژی این است که این خطر را که ممکن است بار برنامه ریزی شده رخ ندهد ، به حداقل می رساند ، که می تواند سرمایه گذاری در ارتقاء ترانسفورماتور یا هدایت مجدد خط را متوقف کند. این می تواند در شرایطی رخ دهد که بار بزرگی مانند مرکز خرید یا ساختمان مسکونی به نتیجه نرسد ، زیرا توسعه دهنده پروژه را پس از انجام ارتقاء خدمات در پیش بینی بار جدید به تأخیر انداخته یا لغو کرده است. یک سیستم ذخیره سازی نه تنها امکان به تعویق انداختن نقطه تصمیم ارتقا را فراهم می کند ، بلکه به شما زمان می دهد تا اطمینان حاصل کنید که رشد بار برنامه ریزی شده محقق می شود ، که می تواند یک پنجره دو ساله تا سه ساله باشد.

قابل توجه :

برای اکثر گره های درون یک سیستم توزیع ، بیشترین بارها فقط در چند روز در سال و فقط چند ساعت در سال رخ می دهد. اغلب ، بیشترین بار سالیانه در یک روز خاص با اوج تا حدودی بالاتر از هر روز دیگر رخ می دهد. یکی از مفاهیم مهم این است که ذخیره سازی مورد استفاده برای این برنامه می تواند مزایای قابل توجهی با محدودیت یا عدم نیاز به تخلیه ارائه دهد. یک سیستم ذخیره سازی که برای تعویق ارتقاء استفاده می شود می تواند همزمان ولتاژ را در خطوط توزیع ارائه دهد. خدمات ولتاژ را در محدوده مشخص شده با ضربه زدن به تنظیم کننده های پست توزیع و تغییر خازن ها برای پیگیری تغییرات بار تنظیم می کنند. این امر به ویژه در خطوط شعاعی طولانی اهمیت دارد ، جایی که بار زیادی مانند جوشکار قوس الکتریکی یا سیستم PV مسکونی ممکن است باعث ایجاد ولتاژ غیرقابل قبول در مشتریان همسایه شود. این نوسانات ولتاژ را می توان به طور م withثر با حداقل قدرت واقعی از سیستم ذخیره سازی کاهش داد.

ملاحظات فنی: محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 500 کیلووات (کیلووات) - 10 مگاوات ، مدت زمان تخلیه هدف: 1 - 4 ساعت ، حداقل چرخه ها/سال: 50 - 100


1.5.1 کیفیت قدرت :

خدمات کیفیت برق شامل استفاده از ذخیره سازی برای محافظت از بارهای مشتری در محل پایین دست (از ذخیره سازی) در برابر حوادث کوتاه مدت است که بر کیفیت توان تحویل داده شده به مشتری تأثیر می گذارد.

برخی از سیستم ها کیفیت پایین قدرت عبارتند از :

* تغییرات در اندازه ولتاژ (به عنوان مثال ، افزایش یا افت کوتاه مدت ، افزایش بلند مدت یا افت).

* تغییرات فرکانس

* ضریب توان کم

* هارمونیک

*وقفه در خدمات ، با هر مدت ، از کسری از ثانیه تا چند ثانیه.

ملاحظات فنی: محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 100 کیلو وات - 10 مگاوات ، مدت زمان تخلیه: 10 ثانیه - 15 دقیقه ، حداقل چرخه ها/سال: 10 - 200

به طور معمول ، مدت زمان تخلیه مورد نیاز برای استفاده از کیفیت برق از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر است. سیستم ذخیره سازی در محل ، کیفیت برق را کنترل می کند و تخلیه می کند تا اختلال را برطرف کند تا در برابر بار شفاف باشد.

مدیریت هزینه تقاضا :

ذخیره سازی برق می تواند توسط کاربران نهایی (به عنوان مثال ، مشتریان خدمات برق) برای کاهش هزینه های کلی خدمات برق با کاهش تقاضای آنها در دوره های اوج مشخص شده توسط شرکت برق مورد استفاده قرار گیرد. برای کاهش بار در صورت افزایش هزینه های تقاضا ، ذخیره سازی در صورت عدم وجود یا هزینه های کم تقاضا شارژ می شود. انرژی ذخیره شده در مواقعی که هزینه های تقاضا اعمال می شود ، برای بارگذاری تخلیه می شود.اگرچه این مشتری برق است که سود را داخلی می کند ، اما در این سناریو ، ممکن است طراحی ، تهیه ، هزینه معامله و غیره برای بسیاری از کاربران آینده نگر ، به ویژه کسانی که بارهای اوج نسبتاً کمی دارند ، چالش برانگیز باشد.

ملاحظات فنی :

 محدوده اندازه سیستم ذخیره سازی: 50 کیلو وات - 10 مگاوات ، محدوده مدت زمان تخلیه هدف: 1 - 4 ساعت ، حداقل چرخه ها/سال: 50 - 500

1.6 خدمات انباشته از ترکیب موارد استفاده کنید :

ذخیره برق می تواند برای هر یک از خدمات ذکر شده در بالا استفاده شود ، اما به ندرت پیش می آید که یک سرویس واحد درآمد کافی برای توجیه سرمایه گذاری خود ایجاد کند. با این حال ، می توان از انعطاف پذیری فضای ذخیره سازی برای ارائه خدمات متعدد یا انباشته یا موارد استفاده ، با یک سیستم ذخیره سازی واحد که چندین منبع درآمد را در بر می گیرد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است ، استفاده کرد. نحوه چیده شدن این خدمات بستگی به موقعیت سیستم درون شبکه و فناوری ذخیره سازی مورد استفاده دارد. با این حال ، به دلیل محدودیت های نظارتی و عملیاتی ، خدمات انباشته فرآیندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و باید به صورت موردی مورد توجه قرار گیرد.

هنگامی که در سطح انتقال به شبکه متصل می شود :

 ذخیره انرژی می تواند خدمات مربوط به شبکه را تحت کنترل اپراتورهای مستقل سیستم در حین مناقصه به بازار انرژی ، به بازارهای جانبی ارائه دهد. ذخیره انرژی همچنین می تواند به عنوان یک پیک عمل کند تا ظرفیت سیستم را تأمین کند. هنگامی که در مدارات توزیع قرار می گیرد ، ذخیره انرژی می تواند به حل مشکلات مربوط به پستهای محلی (کاهش مشکلات ولتاژ ، به تعویق انداختن ارتقاء سرمایه گذاری و غیره) در عین ارائه خدمات جانبی به شبکه کمک کند. در سمت مشتری کنتور ، سیستم ذخیره انرژی می تواند حداکثر بار مشتری را تراشیده و قبض برق را کاهش داده و کیفیت و قابلیت اطمینان برق را بهبود بخشد.

انتقال به شبکه متصل برق

تیــــــــــــــــــــــــــــــــک صنعت برق

www.tsbargh.ir

 

 

تغییر قدرتمند انرژی برق خورشیدی در کالیفرنیای آمریکا

تغییر قدرتمند در کالیفرنیای آمریکا:

انرژی تجدید پذیر در آمریکا


گرما ، خشکسالی ، آتش سوزی برنامه های کاربردی را مجبور به تجدید نظر در شبکه خود می کند.در سانفرانسیسکو تقریباً دو سال پیش هنگامی که آتش سوزی بریسبورگ اتفاق افتاد ، شهر کوچک در حاشیه پارک ملی یوسمیتی تنها خط برق متصل به شبکه برق را از دست داد.
به جای بازسازی تیرها و سیم ها از روی تپه های خشک که به طور فزاینده ای ایجاد می شود ، و این می تواند خطر آتش سوزی فاجعه بار تجهیزات را افزایش دهد ، بزرگترین شرکت ملی تصمیم گرفت یک سیستم برق متکی به خود را به بریسبورگ بدهد.

شبکه مستقل ساخته شده از صفحات خورشیدی :

باتری و یک ژنراتور پشتیبان از ماه ژوئن شروع به کار کرد. این اولین مورد از صدها نوع در نوع خود است که Pacific Gas & Electric برای جلوگیری از آتش سوزی مهیب دیگری مانند آتش سوزی که آن را مجبور به اعلام ورشکستگی است که از سال 2019 کار می کند.

استفاده روزافزون از فناوری انرژی های خورشیدی در برق رسانی

در میان تعدادی از استراتژیهای بهبود انعطاف پذیری انرژی در کالیفرنیا افزود زیرا چرخه گرمای شدید ، خشکسالی و آتش سوزی غرب آمریکا را با چکش روبرو می کند. این عامل باعث خاموشی گسترده و تهدید منبع تغذیه در پرجمعیت ترین ایالت های این کشور می کند. سایر روش ها شامل افزایش هزینه برق در ساعات پر تقاضا است که تهیه آن گران ترین نوع خود است و ارائه پول نقد و جوایز برای صرفه جویی در مصرف انرژی در هنگام تنگ شدن شبکه می باشد.

پیتر لمان ، مدیر بنیانگذار مرکز تحقیقات انرژی Schatz ، که یک تمیز انستیتوی انرژی در آرکاتا. است گفت :
این واکنش به دنبال خاموشی های گسترده در کالیفرنیا در دو سال گذشته رخ داد که آسیب پذیری شبکه برق را در برابر آب و هوا نشان داد. طوفان های شدید هوا باعث شد تا شرکت های برق به طور عمدی برق مناطق گسترده ایالت را خاموش کنند تا خطوط انتقال ولتاژ بالا از آتش سوزی جلوگیری کند. تابستان سال گذشته ، یک موج گرمای طاقت فرسا باعث اولین قطارهای نورد در 20 سال گذشته شد. بیش از 800،000 خانه و مشاغل طی دو روز در ماه آگوست برق خود را از دست دادند.

در طول این بحران های برق رسانی :

یک رزرواسیون هند آمریکایی در سواحل شمالی کالیفرنیا جریان برق را با کمک دو میکرو شبکه حفظ کرد که می توانند از شبکه برق بزرگتر جدا شوند و به استفاده از انرژی خورشیدی تولید شده و ذخیره شده در بانک های باتری در نزدیکی هتل-کازینو آن روی بیاورند.در حالی که بیشتر مناطق روستایی هومبولت در یک تعطیلی برنامه ریزی شده در اکتبر 2019 در تاریکی می نشستند ، دریاچه آبی رانچریا به یک منبع نجات برای هزاران نفر از همسایگان خود تبدیل شد: پمپ بنزین و فروشگاه رفاه سوخت و لوازم مورد نیاز خود را تأمین می کرد ، هتل بیمارانی را که نیاز به مکان داشتند ، در خود جای داد. روزنامه محلی برای اتصال دستگاههای پزشکی از اتاق کنفرانس برای چاپ نسخه روز بعد استفاده کرد و یک دستگاه جوجه کشی برای زنده نگه داشتن ماهی های خود به پمپاژ آب ادامه داد.

شاد اورتون ، مدیر هچری گفت:

ما قبلاً وقفه هایی داشتیم ، اما شدید نبودند،این تقریباً سه روز برای ما به طول انجامید،برق حاصل از میکرو شبکه ، سوخت دیزل مورد نیاز تولید کننده خود را پمپ می کند.طی چند ساعت خاموشی خاموش در ماه اوت گذشته ، شبکه های کوچک رزرو به "حالت جزیره ای" رفتند تا از کاهش فشار در شبکه حداکثر خارج از کشور کمک کنند.به نظر می رسید که ما برای رسیدگی به این موارد اضطراری دقیقاً به موقع رسیده ایم ، اما این در مورد حکومتداری خوب در دهه های گذشته است که توجه کرده است ... سخنان بزرگان قبیله درباره تغییر شرایط و گرفتن اطلاعات و برنامه ریزی برای آن ، "جانا گانیون ، مدیر پایداری قبیله گفت.

کارشناسان انرژی گفتند :

میکرو شبکه های 8 میلیون دلاری این قبیله ، توانایی این فناوری را در تأمین برق قابل اعتماد به بیمارستان ها ، ایستگاه های آتش نشانی و سایر عملیات در مقیاس کوچک که می توانند خدمات اضطراری را در حین فاجعه ارائه دهند و همچنین برای جوامع دوردست که در معرض اتلاف برق هستند ، برجسته می کند.

سیورین بورنشتاین ، اقتصاددان انرژی در دانشگاه کالیفرنیا گفت:

هر چیزی که بتواند کمی برق به شما بدهد ، تلفن شما را شارژ کند یا در هنگام تاریکی یخچال را روشن نگه دارد بسیار ارزشمند است. شبکه های کوچک می توانند سهم بزرگی در آن داشته باشند. برکلیکمیسیون انرژی ایالت ده ها پروژه را تأمین مالی کرده است ، که به عنوان بستر آزمون برای سیاست هایی است که ممکن است منجر به تجاری سازی ریز شبکه ها شود. نهادهای نظارتی در تلاشند تا قانونی دیرینه را حل کنند که از فروش برق اضافی "از طریق حصار" در شبکه های خصوصی کوچک منع می شود زیرا توسط دولت تنظیم نمی شود.

پل دوهرتی سخنگوی شرکت برق گفت:

در بریسبورگ ، PG&E هزینه نصب و نگهداری شبکه از راه دور بیش از هزینه طولانی مدت و خطر جایگزینی خطوط برق است. پنج مشتری که از آن نیرو می گیرند همان نرخ قبلی را پرداخت می کنند.در همین حال ، مدیران شبکه ایالتی با همان چالشی که سال گذشته با آن روبرو شده اند ، دست و پنجه نرم می کنند. کالیفرنیا به طور روزمره برق را از ایالت های همسایه خریداری می کند که کمبود برق داشته باشد ، اما واردات آن سخت است وقتی که ایالات دیگر تحت تأثیر همان موج گرما قرار بگیرند.با استقرار در تابستان دیگری از موج های گرما ، شرکت های آب و هوایی در غرب ایالات متحده قراردادهایی برای تأمین برق اضطراری بیشتر امضا کرده اند و سعی می کنند اطمینان حاصل کنند که آنها به تأمین کنندگان دیگر متکی نیستند.شبکه باید بین عرضه و تقاضای برق همیشه متعادل باشد. در روزهای گرم ، اواخر بعدازظهر و اوایل شب ، هنگامی که تولید انرژی خورشیدی پس از تاریکی هوا قطع می شود ، تحت فشار قرار می گیرد.

اپراتور مستقل سیستم کالیفرنیا اعلام کرد :

از تابستان گذشته در زمینه ذخیره سازی و انتقال نیرو ارتقا یافته است ، از جمله چهار برابر میزان ذخیره باتری از 500 مگاوات فعلی سیستم آن تا 2000 مگاوات تا ماه آگوست. در کل ، حدود 3500 مگاوات ظرفیت وجود خواهد داشت - برای تأمین انرژی حدود 2.6 میلیون خانه ، کافی است.

موانعی نیز وجود دارد :

خشکسالی شدید باعث تضعیف تأسیسات برق آبی کشور می شود.
مسئولان هشدار دادند که ممکن است در تابستان امسال نیز کمبود برق اتفاق بیفتد.

بورنشتاین ، که همچنین در هیئت مدیره اپراتور سیستم مستقل عضویت دارد ، گفت:

ما فقط نمی دانیم که چقدر داغ می شود و نمی دانیم چه میزان تقاضا خواهد بود.برای تشویق مشتریانی که از خدمات مصرفی استفاده می کنند ، مقداری از انرژی را به زمانهایی که منابع تجدیدپذیر بسیار زیاد هستند منتقل کنند ، شرکتهای خدمات مشتری را به سمت برنامه های جدیدی سوق می دهند که در روز بیشتر و در ساعات اوج تقاضا هزینه بیشتری پرداخت می کنند.یک شرکت مشوقهایی را به صورت کارتهای نقدی و هدیه به افرادی که در زمانهای کلیدی مصرف خانوار خود را کاهش می دهند ، ارائه می دهد. OhmConnect ، یک شرکت کننده تنظیم کننده در بازار برق ، در یک دوره چهار روزه در تابستان گذشته گفت که اپراتور Indepent System "FlexAlerts" را صادر کرد و خواستار حفاظت از آن شد ، مشتریانی که موافقت کردند اجازه دهند این شرکت ترموستات های هوشمند و لوازم خانگی خود را مدیریت کند تقریباً 1 گیگاوات کمک کرد - ساعت انرژی - معادل استفاده معمول ساعتی سانفرانسیسکو است.

Cisco DeVries ، مدیر عامل استارت آپ مستقر در اوکلند ، به شوخی گفت :

به نظر می رسد فرصت کسب درآمد از طریق صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار درست باشد ، بنابراین این شرکت برای جلب نظر افراد بدبین ، بازیگر زن Kristen Bell را به خدمت گرفت.

DeVries گفت:

خاموشی ها مانند چیزی احساس می شود که اتفاق می افتد و شما هیچ کنترلی بر آن ندارید ، در حالی که واقعیت این است که اگر با هم کار کنیم در واقع میتوانیم
جلوی آن را بگیریم.

ایالات متحده و ایران مذاکرات غیرمستقیم محدودیت هسته ای را آغاز می کنند

اولین قدم ،ایالات متحده و ایران مذاکرات غیرمستقیم محدودیت هسته ای را آغاز می کنند :

ایالات متحده و ایران روز جمعه گفتند که هفته آینده مذاکرات غیرمستقیم با واسطه ها را آغاز می کنند تا سعی کنند هر دو کشور را به توافق نامه محدود کننده برنامه هسته ای ایران برگردانند ، تقریباً سه سال پس از آنکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، آمریکا را از توافق خارج کرد.این اعلامیه یکی از اولین بخشهای پیشرفت ملموس در تلاشها برای برگرداندن هر دو کشور به توافقنامه سال 2015 است که ایران را در ازای تسکین از تحریمهای ایالات متحده و بین المللی محدود به محدودیتهایی می کند.

رئیس جمهور بایدن گفت :

بازگشت به توافق نامه و بازگرداندن برنامه هسته ای ایران تحت محدودیت های بین المللی در اولویت است. اما ایران و ایالات متحده در مورد خواسته های ایران مبنی بر لغو ابتدا تحریم ها اختلاف نظر داشته اند و این بن بست تهدید می کند که به یک شکست زودهنگام در سیاست خارجی رئیس جمهور جدید آمریکا تبدیل شود. مقامات دولت انتظارات برای گفتگوهای هفته آینده را کاهش دادند. سخنگوی وزارت امور خارجه ، ند پرایس از سرگیری مذاکرات ، برنامه ریزی شده برای روز سه شنبه در وین را "یک گام سالم به جلو" خواند. اما پرایس افزود ، "این روزها در اوایل باقی مانده است و ما پیشرفت فوری را پیش بینی نمی كنیم زیرا بحث های دشواری پیش رو خواهد بود."

راب ماللی ، فرستاده بایدن در ایران در توئیتی گفت:

این اولین قدم است." وی گفت دیپلمات ها اکنون "در مسیر درست" قرار دارند.ترامپ در سال 2018 آمریکا را از توافق خارج کرد و ایران را به تقلب مداوم متهم کرد و آنچه را او یک کمپین تحت فشار حداکثر فشارهای شدیدتر تحریم های ایالات متحده و سایر اقدامات سخت است ، انتخاب کرد. ایران با تشدید غنی سازی اورانیوم و ساخت سانتریفیوژها با نقض آشکار این توافق نامه ، در حالی که اصرار خود را برای توسعه هسته ای خود برای اهداف غیرنظامی و غیر نظامی حفظ کرد ، پاسخ داد. اسرائیل ، عربستان سعودی و سایر متحدان و شرکای استراتژیک ایالات متحده در آماده باش دائمی در برابر احتمال دستیابی رقیب اصلی خود ، ایران به سلاح های هسته ای ، حفظ تنش در منطقه ای که ارتش آمریکا در آن حضور دارد و غالباً مداخله کرده است.

غنی سازی ایران به منزله افزایش فشار برای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و لغو تحریم های ترامپ بود که شامل اقدامات بانکی با هدف قطع کشور از سیستم مالی بین المللی بود. سایر اقدامات دولت ترامپ فروش نفت ایران را تحریم کرده و مقامات عالی دولت را در لیست سیاه قرار داده است. توافق در مورد آغاز مذاکرات غیرمستقیم پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا به واسطه نشست مجازی مقامات انگلیس ، چین ، فرانسه ، آلمان ، روسیه و ایران کمک کرد ، همه آنها در توافق نامه باقی مانده اند ، معروف به برنامه جامع اقدام مشترک.

پرایس گفت :

 گفتگوهای هفته آینده در مورد گروه های کاری تشکیل می شود که اتحادیه اروپا با سایر شرکت کنندگان در توافق ، از جمله ایران ، تشکیل می دهد.

موضوعات اصلی که مورد بحث قرار خواهد گرفت :

 اقدامات هسته ای است که ایران برای بازگشت به انطباق با مفاد برجام ، و اقدامات تخفیف تحریم هایی که ایالات متحده برای بازگشت به انطباق انجام می دهد ، باید انجام دهد. همچنین ، ”پرایس گفت. ایالات متحده ، مانند ایران ، گفت که اکنون مذاکرات مستقیم بین دو ملت را پیش بینی نمی کند. پرایس گفت ، ایالات متحده همچنان در برابر این ایده باز است.در یک توئیت ، جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران گفت که هدف از جلسه وین "نهایی کردن سریع اقدامات تحریم و هسته ای برای حذف کامل تحریم ها و به دنبال آن اقدامات متقابل ایران است."تلویزیون دولتی ایران به نقل از عباس عراقچی ، مذاکره کننده هسته ای ایران در نشست مجازی ، هنگام گفتگوهای روز جمعه گفت که "بازگشت" ایالات متحده به توافق هسته ای به هیچ مذاکره ای نیاز ندارد و مسیر کاملاً روشن است. "

به نقل از عراقچی :

ایالات متحده می تواند به توافق برگردد و نقض قانون را متوقف کند به همان روشی که از توافق خارج شد و تحریم های غیرقانونی را علیه ایران اعمال کرد.

میخائیل اولیانوف ، سفیر روسیه در سازمان های بین المللی در وین ، گفت :

این تصور این است که ما در مسیر درستی قرار داریم ، اما راه پیش رو آسان نخواهد بود و به تلاش های فشرده ای نیاز دارد.وقایع پس از خروج ترامپ از این معامله بازگشت ایالات متحده را پیچیده می کند.ایران از زمان خروج آمریکا از این پیمان به طور پیوسته محدودیت های خود را نقض می کند ، مانند مقدار اورانیوم غنی شده که می تواند ذخیره کند و خلوصی که می تواند به آن غنی کند.آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که طی دو سال گذشته ، ایران مواد هسته ای گسترده و ظرفیت های جدیدی را جمع آوری کرده و از زمان برای "بهبود مهارت های خود در این مناطق استفاده کرده است.ایران در ژانویه غنی سازی اورانیوم را در تأسیسات زیرزمینی فوردو به سطح 20 درصد رساند. این امر باعث می شود تهران نسبتاً راحت تر از سطح 90٪ درجه سلاح فاصله داشته باشد. ایران اکنون به اندازه کافی اورانیوم با غنی سازی کم برای تبدیل به سطح غنی سازی بالاتر و ساخت بمب دارد.ایران اصرار دارد که به دنبال ساخت بمب هسته ای نیست.ایران گفته است كه آمریكا قبل از آنكه عمل به توافق را از سر بگیرد ، باید با حذف تحریم ها به تعهدات خود بازگردد.ایران به عنوان بخشی از نقض مداوم توافق ، ماه گذشته محدودیت بازرسی از تأسیسات هسته ای خود را آغاز کرد. طبق توافق آخرین لحظه ای که در سفر به تهران انجام شد ، دسترسی ها حفظ شد.براساس آن توافق موقت ، ایران دیگر تصاویر نظارتی از امکانات خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی به اشتراک نمی گذارد اما قول داده است که نوارها را به مدت سه ماه حفظ کند. در صورت تخفیف تحریم ها ، آنها را به ناظر هسته ای سازمان ملل متحد در وین تحویل خواهد داد. در غیر این صورت ، ایران قول داده است که نوارها را پاک کند ، و پنجره را برای دستیابی به موفقیت دیپلماتیک تنگ می کند.در ایالات متحده ، محافظه کاران دولت بایدن را به گسترش گفتگوها برای رسیدگی به سایر شکایات علیه ایران ، از جمله حمایت حیاتی از گروه های مسلح در لبنان ، عراق ، یمن و سوریه و بازداشت شهروندان آمریکایی ، به عنوان شرط لغو تحریم ها واداشته اند. دولت اصولاً متعهد شده است كه ایران را در این زمینه تحت فشار قرار دهد ، اما سخنگویان وزارت امور خارجه روز جمعه از گفتن اینكه یا چه موقع ممكن است این اصطكاك های اضافی در مذاكرات از سر گرفته شود ، خودداری كردند.

سینی کابل عرض 60 سانتی متر گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه عرض 60 سانت :

این نوع سینی های کابل عریض مخصوص کابل کشی در حجم زیاد کاربرد دارد. ارتفاع سینی کابل عرض 60 از 4 سانت به بالا ساخته می شود. در صورت نیاز خریدار آنها آبکاری گرم می شوند تا در برابر محیط های شرجی مقاوم و در تمام شهر های نمانک ایران قابل استفاده باشند.

سینی کابل عرض 60 سانتی متر فلز گالوانیزه

سینی کابل با عرض 60 سانت

اتصالات سینی کابل عرض 60 سانتیمتر :

تمامی تجهیزات برای نصب و راه اندازی مطابق نقشه و عرض مورد نظر با کفه 60 سانتی ساخته می شود. این تجهیزات شامل تمام ساپورت ها ، بازو ها و انتقال دهنده مسیر سینی کشی است. برای دریافت قیمت بصورت روزانه با کارشناسان تیک صنعت در تماس باشد.

زانوئی های عرض ۶۰ سانت :

نوعی بازویی نگهدارنده سینی های کابل در قسمت گوشه های دیوار و سقف قرار می گیرد . زانویی سینی کابل عرض ۶۰ سانت با سه درجه ۳۰ ، ۴۵ و ۹۰ درجه ساخته می شود این نوع خمها بستگی به زاویه قرار گیری دارد.

رابط بغل بند و کف مناسب ۶۰ سانتی :

عرض رابط ها هم 60 سانت ساخته می شوند. رابط 60 از قسمت زیر و دیواره کناری دو سینی را به هم متصل می کند. برای محکم شدن آنها از پیچ و مهره مخصوص استفاده می گردد.

ساپورت سینی های کابل 60 سانتی :

  • دیواری
  • سقفی
  • زمینی

قیمت :

برای بررسی و محاسبه قیمت این نوع سینی برق نیاز است بعد از عرض مشخص شده ضخامت آنها تعیین شود. 6 مدل مختلف برای

تیک صنعت برق هلدینگ اصلی سینی نردبان کابل تیک

www.tsbargh.ir

مقایسه شبکه های برق رسانی سنتی با شبکه های جدید هوشمند و دیجیتال

مقایسه شبکه های برق رسانی سنتی باشبکه های جدیدهوشمند و دیجیتال:

تفاوت برق رسانی هوشمند و سنتی

فناوری هوشمند و دیجیتال یکی از چندین فن آوری دیگر است که می تواند یک شبکه سنتی را به شبکه هوشمند تبدیل کند ، اما شبکه آینده یک سیستم انرژی خود مختار داده محور خواهد بود. که توسط محاسبه تجزیه و تحلیل هدایت می شود ، بنابراین نامگذاری آن به عنوان شبکه دیجیتال مناسب تر است.

شبکه های سنتی :

قبل از بحث در مورد Smart Grid یا هوشمند می توان نگاهی سریع به شبکه سنتی داشت. سیستم های انرژی سنتی (در اینجا به عنوان "شبکه" ذکر می شود) که از تولید برق به مصرف کننده یک جهته هستند (یعنی از یک شبکه به شبکه انتقال شبکه - توزیع کننده مصرف کننده) و بر اساس تولید برق قابل پیش بینی ، کنترل و متمرکز تر هستند . اما ظهور منابع انرژی جدید (مانند خورشیدی ، بادی) و نیازهای عملیاتی- تجاری جدید ، چارچوبی جدید از نظر عملکرد ، کنترل ، تعمیر و نگهداری ، ارتباطات و تصمیم گیری را به دنبال خواهد داشت. سپس سازمان های مختلف برای رسمیت بخشیدن به چشم انداز و چشم انداز چنین شبکه هایی ، طوفان فکری را آغاز کردند و نام آن را شبکه هوشمند (Smart Grid) گذاشته شد.

شبکه های هوشمند برق رسانی :

شبکه برق رسانی هوشمند

تعریف Smart Grid به صورت مختصر و پذیرفته شده در سطح جهانی عملی نیست زیرا این یک چشم انداز / چشم انداز بلندی است و سازمان های مختلف می توانند چشم اندازهای مختلفی برای هوشمند سازی داشته باشند. می توان اسناد دورنگاه و گزارشات EPRI ، وزارت خانه انرژی ایالات متحده ، EU ، ABB ، GE ، زیمنس ، EDF ، هیدرو کبک ، OECD ، Ontario IESO ، IEEE و IET را مشاهده کرد تا مسیر مشخص چشم اندازهای متفاوت را لمس کرد. اما تا حد زیادی نگرش این سازمان ها همسو است و از یک شبکه هوشمند دارای محرک ها اصولی انتظارات مشترک زیر حاصل شد.


گزینه های متنوع در بخش تولید انرژی :

تولید انرژی برق

به طور فزاینده ای ، مقدار زیادی انرژی از منابع کمتر قابل پیش بینی و قابل کنترل مانند Solar & Wind تولید می شود. اما ما باید به دلایل واضحی مانند دسترسی به سوخت های فسیلی محدود و نگرانی های مربوط به آلودگی محیط زیست ، بیشتر و بیشتر این منابع انرژی تجدیدپذیر را اتخاذ می کنیم. بنابراین شبکه باید از سرعت و انطباق پذیری زیادی برخوردار باشد (یعنی از طریق دستگاه های ذخیره انرژی پیشرفته انبوه یا با حفظ مخلوط موثر تولید انرژی) تا چنین نیروگاهی را جذب کرده و با کیفیت مناسب به مصرف کننده به طور قابل اعتماد انتقال دهد.

جریان قدرت دو جهته :

تولید انرژی نهایی مصرف کننده از طریق صفحات خورشیدی و نیروگاه های کوچک نیز به دلیل کاهش هزینه نصب چنین امکانات ریز در حال تکثیر است. این منابع نیرو مستقیماً به شبکه های توزیع وصل می شوند و جریان برق را دو جهته می کنند (یعنی از شبکه به مصرف کننده و بالعکس).


ادغام انرژی غیر اینرسی :

انرژی خورشیدی به صورت DC تولید می شود و سپس از طریق اینورتر به AC تبدیل می شود و مستقیماً به شبکه متصل می شود یا برای شارژ بانك های باتری مورد استفاده قرار می گیرد كه به نوبه خود به AC تبدیل شده و شبكه برق را تغذیه می كند. اینورترها می توانند انرژی را فقط با یک تغییر در فرکانس بسیار محدود در ترمینال خود تأمین کنند (یعنی نمی توانند در حالت افتادگی کار کنند).

بنابراین هنگامی که فرکانس به دلیل کمبود تولید برق افت می کند ، به جای حمایت از شبکه با تزریق انرژی ، این پاوربانک ها از شبکه جدا می شوند و وضعیت فرکانس را بدتر می کنند. این امر به فناوری ، نظارت و کنترل بیشتر اینورتر نیاز دارد.


بلایای طبیعی و حملات تروریستی :

با توجه به افزایش فعالیت های تروریستی و بلایای طبیعی ، شبکه باید از مقاومت و مهارت کافی برای ترمیم سریع برخوردار باشد .


کیفیت و قابلیت اطمینان :

مسائل مربوط به کیفیت برق در مقایسه با قطع برق تمرکز چندانی ندارند اما اکنون کیفیت برق یکی از عوامل تعیین کننده عملکرد شبکه ها در دنیا است. بنابراین مسائل مربوط به کیفیت برق باید قبل از بروز آن شناسایی و حل شود.


ترمیم کننده های خودکار سیستم برق رسانی :

تمرکز بر محافظت از دارایی ها پس از خطای سیستم از طریق قطع بود ، اما با قطع شدن کیفیت برق ، و مشکلات کیفیت برق غیر قابل قبول می شود ، و افزونگی شبکه غیرقابل اجرا می شود ، پس شبکه باید خود ترمیم شود (به عنوان مثال پیکربندی مجدد خود در کوتاهترین زمان ممکن پس از پیش بینی پارامتر عملیاتی بالقوه خطا ها را محدود می کند یا جداسازی عناصر معیوب شبکه حاصل می شود.


مشارکت طرف تقاضا و مصرف کنندگان :

تکثیر تولید برق و ذخیره سازی پایان مصرف کننده چالش های فنی جدیدی را برای اپراتورهای شبکه ایجاد کرده است. اما آنها هنوز هم باید با استفاده بهینه سازی از منابع در دوره اوج و خارج از اوج ، انرژی با کیفیتی تأمین کنند. برای دستیابی به این هدف ، اپراتورهای شبکه باید مصرف کنندگان را بیشتر درگیر مطلع و سیستم مدیریت پاسخ تقاضا را تا سطح ترانسفورماتور توزیع LV نفوذ دهند.


مدیریت دارایی :

اقدام متعادل سازی برای بهبود خط مشاغل انرژی و منطقی نگه داشتن تعرفه انرژی ، نیازمند بهینه سازی سرمایه و هزینه های عملیاتی است. هزینه های سرمایه ای که برای تأمین نیازهای جدید انجام شده است (به عنوان مثال فنی یا عملیاتی) اجتناب ناپذیر است اما هزینه های انجام شده برای جایگزینی تجهیزات موجود به دلیل خرابی زودرس و نگهداری تجهیزات باید بهینه شود.

در زیر لیستی از روشهای دستیابی به اهداف فوق با حداقل تأثیر عملیاتی بر روی تجهیزات شبکه سنتی آورده شده است :

1 فناوری بهتر و جدید تری برای ذخیره انرژی از منابع متناوب و غیر قابل پیش بینی مانند باد و خورشید با اطمینان بیشتر
2 زمان واقعی ضبط و جریان داده ها
3 سیستم شبکه پیشرفته
3 سیستم پیشرفته رابط ماشین انسان
4 سنسورهای پیشرفته برای نظارت بر پارامترهای عملیاتی شبکه
5 سنسورهای پیشرفته برای نظارت بر پارامترهای یکپارچگی عملیاتی تجهیزات (به عنوان مثال پارامترهای سلامتی معمولاً نامیده می شوند)


از طریق تصویب تجزیه و تحلیل پیشرفته :

- تجزیه و تحلیل پیشرفته برای تصمیم گیری در زمان واقعی برای کار ، و کنترل شبکه و تجهیزات
خلاصه ای از شبکه دیجیتال :
شبکه هوشمند داده محور ، به اختصار تحت عنوان شبکه دیجیتال شناخته می شود. مشخصات اصلی چنین سیستمی خواهد بود
1 قابلیت جمع آوری مقدار زیادی از داده ها از شبکه و تجهیزات به صورت زمان واقعی و تجزیه و تحلیل آنها برای تصمیم گیری برای همزمان اجرا و کنترل
2 هموار کردن راه برای ایجاد شبکه به یک سیستم انرژی مستقل از داده هدایت شده توسط تجزیه و تحلیل.

زنجیره های تأمین جهانی که شوک های غیرمعمول

زنجیره های تأمین جهانی که شوک های غیرمعمول ، غیرمنتظره و بی سابقه ای را پشت سر می گذارند اکنون برای فناوری Blockchain آماده هستند :

بلاک چین

پیش بینی شده است که بازار جهانی فناوری Blockchain تا سال 2027 به 30.7 میلیارد دلار برسد که از COVID-19 CAGR 43٪ بیش از دوره تجزیه و تحلیل 2020 تا 2027 عقب است.

در زمانی که شرایط اقتصادی جهانی از کنترل خارج می شود ، انتظار می رود بازار فناوری بلاکچین در سال 2020 با چالش های کوتاه مدت کوتاه روبرو شود. انتظار می رود این سال با توجه به ادامه روند شیوع بیماری همه گیر در سراسر جهان ، در حالی که موج های دوم و سوم عفونت ها ادامه دارد ، هر یک بدتر از موج قبلی ، همچنان باعث تخریب گسترده انسانی و مالی در کشورهای جهان شده است بدبینی در بین مدیران ارشد اطلاعات (CIO) همچنان زیاد است.

جعبه تقسیم چدنی بدون سوراخ دار سایز ۱۳ ، ۱۶ ، ۲۱

جعبه تقسیم چدن :

این نوع جعبه های تقسیم سوراخ دار PG ساخته می شوند. جنس جعبه تقسیم برق چدنی از ریختگری چدن و قالب گیری انجام می شود.

جعبه تقسیم چدنی سوراخ دار و دون سوراخ

جعبه تقسیم فلزی

کاربرد سوراخ های جعبه های چدنی تقسیم :

نمره های سوراخ برای عبور دادن لوله های برق به داخل جعبه تقسیم است. لوله فولادی برای انشعاب گرفتن در لوله کشی نیاز به این نوع جعبه دارد. باکسی استاندارد در دو طرح معمولی و ip دار قابل فروش است.

تقسیم های بدون سوراخ چدن :

این نوع جعبه های تقسیم IP دار هستند. بنابراین هیچگونه درزی ندارند. ای پی ها موجب می شوند تا تقسیم ها در برابر آب ، آتش و بعضی از آنها در برابر انفجار مقاوم باشند. در صورتی که بخواهید آنها را از استاندارد اولیه خارج کنید میبایست عمق دیواره سوراخ شود. برای عبور دادن کابل به داخلشان بهتر است گلندهای مخصوص کابل استفاده شود.

اندازه جعبه های تقسیم :

  • 10*10
  • 15*15
  • 15*10
  • 20*20
  • 30*25

رنگ‌بندی جعبه ها :

آبی

نقره ای

سفید

خاکستری

زرد

برای دریافت قیمت جعبه تقسیم با هلدینگ اصلی " تیک صنعت برق تماس بگیرید.

www.tsbargh.ir

سینی کابل عرض 50 سانت فلزی گالوانیزه

سینی کابل 50 سانت :

این نوع سینی بدون سوراخ ساخته می شود و از قسمت زیر هیچگونه محفظه ای برای عبور ندارد. قسمت بالای سینی کابل گالوانیزه عرض 50 سانت توسط درب پوشیده می شود. کابله از داخل عرض 50 به راحتی عبور می کنند و تعداد بیشتری درونشان قرار می گیرد.

سینی کابل گالوانیزه عرض 50 سانت
سینی کابل 50 سانتی متری

فلز سینی برق عرض 50 سانت :

سینی برق کابل ها با عرض 50 سانتی از فلز گالوانیزه و استیل ساخته می شود. قیمت سینی کابل گالوانیزه همیشه از جنس استیل ارزان تر محاسبه می شود . اما از نظر کیفیت نهایی و زیبایی جنس استیل بهترین نوع می باشد.

رابط مستقیم :

جهت متصل کردن ساینیهای عرض ۵۰۰ میلیمتر نیاز به کانکتور های همان سایز است. رابط عرض 50 از قسمت لبه بدنه و زیر سینی شاخه های اصلی را به هم وصل می کند.

کاربرد سینی برق فلزی :

این سینی‌ها به صورت قطعات فلزی شکل داده شده و برای نگهداری، حمایت و محافظت از کابل‌های برق در سیستم‌های الکتریکی و ارتباطی به کار می‌روند.

کاربردهای سینی کابل فلزی عبارتند از:

  • حفاظت از کابل‌های برق در برابر خطراتی مانند خوردگی، سایش، ضربه و ...
  • نصب کابل‌ها در محیط‌های صنعتی و ساختمانی با فضای محدود
  • روش‌های نصب کابل‌های برق در فضاهای عمومی مانند راه پله و پارکینگ ها
  • قابل استفاده برای انتقال کابل‌ها به صورت افقی و عمودی، به همراه تغذیه و اتصال کابل‌ها به تجهیزات الکتریکی مختلف.

در کل، سینی کابل فلزی به دلیل مقاومت بالا و قابلیت نصب آسان با کاربردهای گوناگون در صنعت، ساختمان‌سازی و سیستم‌های برق بسیار رایج است.

سینی کابل تیک

www.tsbargh.ir

با خرید سینی کابل،سازندگان و صاحبان ساختمان می توانند هزینه های مواد و نیروی کار را تا 50٪کاهش دهند

پشتیبانی کابل ها توسط خرید سینی کابل چگونه است ؟

سیستم های پشتیبانی سینی کابل سازه هایی هستند که برای حمایت از کار کابل های برق در سقف های مسطح یا شیب دار طراحی می شوند‌. به طور سنتی ، تاسیسات بسته بندی کابل ها و ریگ کردن آنها به روشی انتخاب میشد که از محافظت کمی برخوردار بود ، یا کابل ها را از طریق یک سیستم مجرای الکتریکی لوله فولادی هدایت می کردند. این خود مانع دسترسی به کابل ها می شود ، مانع از تهویه هوا و ماندگاری رطوبت داخل محفظه میشد. سینی های کابل یک راه حل مدیریتی سازمان یافته و به راحتی در دسترس برای شبکه های کابلی ارائه می دهد که می تواند به هر ارتفاع یا پهنائی تنظیم شود. در اطراف راهروها و تجهیزات قرار گیرد و برای تهویه و تخلیه مناسب پیکربندی شود.

خرید سینی کابل درب کارخانه سینی کابل تیک
خرید عمده سینی کابل

چرا ساختمان شما به پشتیبانی از سینی کابل نیاز دارد ؟

سازندگان و صاحبان ساختمان های امروزی باهوش ، رویکرد مهندسی ارزش را برای طراحی های خود در نظر می گیرند و تمرکز خود را بر کاهش کل هزینه های مالکیت در طول زمان و نه مقدماتی می گذارند. ارزش و طول عمر سرمایه گذاری شما در سیستم پشتیبانی از سینی کابل از راه های مختلف قابل درک است.

  • مقیاس پذیری برای رشد :

ساختمانهای تجاری در حال افزایش دستگاهها و سیستمهای خود برای پشتیبانی از شركتهایی هستند و به طور دیجیتالی ابزارها و سیستمهای فن آوری بیشتری را متحول می كنند و از آنها استفاده می كنند. برای مقابله با هجوم دستگاه های الکتریکی ، شبکه های کابل کشی باید قابل توسعه و تنظیم مجدد باشند بدون اینکه نیازی به فرآیندهای نصب پر فشار و خرابی گسترده برنامه ریزی شده باشد. طبق مجله IBM Systems ، شماره یک دلیل خرابی مشاغل تجاری خطاهای انسانی است ، که معمولاً در نتیجه تنظیمات نادرست یا عدم بروزرسانی شبکه ها است.طراحی و پشتیبانی صحیح از مجموعه های سینی کابل به راحتی قابل دسترسی است و سازمان فراهم می کند تا دید افراد نیاز به تعمیرات یا به روزرسانی های شبکه های کابل با خیال راحت ، موثر و در زمان کمتری داشته باشند . بنابراین باعث کاهش هزینه های کار و خرابی و خطر انسان می شود.

  • حفظ و عملکرد :

سینی های کابلی که توسط یک سیستم پشتیبانی با دوام در فواصل صحیح پشتیبانی نمی شوند ، می توانند در اتصالات جابجا شوند یا از هم جدا شوند . این معمولاً به دلیل نوسانات دما ، وزش باد شدید یا فعالیت لرزه ای است. اگر سینی ها ناپایدار شوند ، باعث سایش و پارگی غیرضروری کابل ها ، خوردگی کابل ، خرابی کابل و خرابی غیر منتظره می شوند. موسسه Ponemon تخمین می زند که هزینه متوسط ​​زمان خرابی در حدود 8،851 دلار در دقیقه است.

  • سیستم های پشتیبانی سینی کابل با مهندسی تخصصی از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف پذیر باشند و در برابر تغییرات دما ، سرعت باد و ارتعاش سازگار هستند. سازگاری آنها از جدایی مفصل ، آسیب کابل ، بی ثباتی سازه و سایر مواردی که می تواند بر طول عمر و عملکرد تجهیزات سقف و پشت بام شما تأثیر منفی بگذارد ، جلوگیری می کند. استفاده از سینی کابل همچنین می تواند به هر طریقی پیکربندی شود تا سینی های کابل را در معرض مواد شیمیایی و سایر تجهیزات جانبی دستگاه قرار ندهد که باعث خوردگی روکش های کابل و خرابی سیستم برق رسانی شود.
  • ایمنی ، مسئولیت و پیشگیری :

طبق آخرین داده های سرشماری ملی آسیب های شغلی منجر به مرگ ، تقریباً 20٪ از تلفات ناشی از کار به سقوط و قرار گرفتن در معرض برق نسبت داده می شود. از آنجا که سیستم های ساپورت سینی کابل می تواند در اطراف یک سقف قرار گیرند و به تکنسین ها اجازه می دهد با خیال راحت و کارآمدتر کار کنند ، همچنین خطرات موقعیتی را کاهش می دهند. مدت زمانی که تکنسین ها در معرض خطرات هستند بعلاوه ، یک سیستم پشتیبانی پایدار به سایر متخصصان تعمیر و نگهداری این امکان را می دهد تا بدون نیاز به مانور در اطراف انسداد یا در مجاورت جریانهای خطرناک الکتریکی ، روی کابل کشی یا نزدیک آن کار کنند.

  • هزینه های کمتر کار و نگهداری :

سیستم های کابلی که به صورت بسته ای یا از طریق مجاری اجرا می شوند ، دید کمتری دارند و می توانند تعمیرات یا ارتقا را به پروژه های خسته کننده ای تبدیل کنند که به زمان کار بیشتر و زمان برنامه ریزی طولانی تر نیاز دارند. به طور پیش فرض ، این سیستم ها وضوح خرابی غیرمنتظره را نیز کند می کنند. علاوه بر این ، سیستم ها خود به تعمیر و نگهداری نیاز دارند و در نهایت نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

یک سیستم پشتیبانی از سینی کابل با کیفیت بالا از مواد با دوام و خود نگهدارنده ساخته شده است. تکنسین ها می توانند به سرعت به کابل ها دسترسی پیدا کنند و مشکلات را شناسایی کنند به جای اینکه بسته های جعلی را از هم جدا کنند. علاوه بر این ، یک سیستم پشتیبانی از سینی کابل به خوبی طراحی شده می تواند مواردی از آسیب کابل را که نمی تواند کشف شود ، کاهش دهد ، که می تواند باعث مشکلات تعمیر و نگهداری مانند خرابی بدون برنامه یا موج های برق شود که می تواند تجهیزات را سرخ کند.

سینی کابل تیک صنعت

www.tsbargh.ir

سینی کابل عرض 40 سانت فلز گالوانیزه

سینی کابل سایز عرض 40 :

سینی کابل عرض 40 سانتی متری
سینی کابل 40 سانت

این عرض از سینی های کابل از انواع بزرگ ترین کف ها است. داخل سینی عرض 40 انواع کابل های برق و شبکه کنار هم قرار می گیرند. توسط فلز گالوانیزه به همراه آبکاری گرم قابل ساخت می باشد.

مشخصات سینی کابل عرض 40 سانت :

فلزات قابل ساخت استیل و گالوانیزه است طول شاخه ها دو تا سه متر می باشد. قابل تولید بدون سوراخ و پانچ دار برای عبور هوا و مایعات طراحی می شود. ضخامت فلز از یک میلی متر تا سه میلی متر مناسب نوع کابلکشی و سفارش خریدار در نظر گرفته می شود.

انواع نگهدارنده :

  • دیواری براکتی
  • سقفی آویزی
  • زمینی پایه دار

انواع سینی کابل نردبانی :

ساختار اصلی سینی های کابل برق از سینی دو نوع است. نردبان ها عمدتاً برای گذاشتن همزمان کابل های برق و شبکه استفاده می شود. در ساخت سینی نردبان های کابل برق بیشتر از نردبان 20 سانتی و 40 سانت استفاده می شود ارتفاع سینیها از 4 سانت و نردبان 11 سانت است. سینی نردبان کابلهایی که برای قرار دادن کابل های برق فشار قوی استفاده می شود از عرض 40 سانت بیشتر است.

نصب سینی کابل برق :

سینی های کابل های به همراه نگهدارنده و ساپورت ها برای استفاده در انبارها، کارخانه ها و اتاق تجهیزات صنعتی و ساختمان و غیره توصیه می شود. سینی های کابل گالوانیزه لوازم جانبی و تکیه گاه ها معمولاً گالوانیزه گرم یا روکش پی وی سی هستند و باید از نوع سوراخ دار باشند. نردبان سینی های کابل باید از استحکام کافی برای پشتیبانی از کابل های نصب شده برخوردار باشند.

ساپورت های جانبی :

بهتر است ساپورت سینی کابل پایه هایِ دو طرف داشته باشد. تمام اتصالات T، زانویی، جفت‌کننده‌ها و غیره باید دارای بخش‌های قابل توجهی با کیفیت و ضخامت مشابه سینی‌ها باشند. کابل ها باید به طور ایمن توسط بست گیره ها یا نگهدارنده های استاندارد ساخته شده بسته شوند. اگر مکان‌های بیرونی نصب شوند ، جایی که کابل‌ها در معرض نور خورشید هستند ، باید با پوشش‌های کاوری که روی سینی‌ها است طبق استاندارد محکم شده باشد.

انواع ترانکینگ سینی کابلی :

ترانک قابل تطبیق باید برای کابل های برق و کابل های داده استفاده شود تا به موازات دو محفظه مختلف با پارتیشن اجرا داخل سینی های کابل تفکیک شوند. مینی ترانکینگ برای کارهای سیم کشی سطحی در داخل خانه در صورت لزوم مناسب است.

استاندارد کارگذاشتن ترانک :

در این نوع سیمکشی باید از کابل های عایق پی وی سی (برای فرم دادن بهتر) یا عایق های دیگر استفاده شود. هر جا که از کابل های داده برای خروجی اطلاعات استفاده می شود، باید از جداکننده ترانک داخلی سینی برق استفاده شود. این سیستم با استفاده از ترانک پی وی سی باید در ساختمان های مسکونی یا ساختمان های اداری که نیاز به سیستم سیم کشی مرتب وجود دارد به کار گرفته شود. این نوع ترانک سینی برای توزیع داده های صوتی و برق باید برای مدیریت کابل استفاده شود . میبایست سوکت داده و پریز های کف خواب یا سایر لوازم جانبی سیم کشی مانند سوئیچ ها، نشانگرها و غیره را در خود جای دهد.

سینی کابل برق تیک ، دفتر فروش لاله زارجنوبی ، کوچه ترابی گودرزی ، مجتمع تجاری لاله زار واحد ۹

www.tsbargh.ir

سینی کابل عرض ۳۰ سانت نوع فلز گالوانیزه

سینی برق فلزی عرض ۳۰ سانتی متر :

مناسب هر نوع کابلکشی برق عرض سینی کابل ها با هم تفاوت دارد. سینی کابل عرض ۳۰ سانتیمتر محیطی با دهانه مناسب جهت کابل کشی برای تعداد بیشتری از کابل ها است. یک سرویس کابل رسانی با طراحی کامل برای محدوده مدیریت کابل ، اطمینان از نظر قیمت مقرون به صرفه ترین راه حل را تضمین می کند. برای انتخاب دقیق تر بهتر است از نقشه و الگوها استفاده شود. سیستم های سفارشی را می توان برای سفارش با نمونه های اولیه ای که برای تأیید نمونه به سرعت ساخته می شوند ، تولید کرد.

سینی کابل عرض ۳۰ سانت برق
سینی برق با عرض 30 سانت

مشخصات بهترین سینی کابل های برق:

سینی کابل یکی از مهمترین عناصر در سیستم های برقی و الکترونیکی است که به منظور حفاظت، راه اندازی و نگهداری کابل ها و تجهیزات آنها به کار می رود. برای انتخاب بهترین سینی کابل، باید به مشخصات زیر توجه کرد:

1- جنس ساخت: سینی کابل می تواند از فلزات مختلفی مانند فولاد، آلومینیوم، استیل و یا پلاستیک تولید شود. هر کدام از این جنس ها دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود هستند، بنابراین باید با توجه به نوع کاربری و شرایط محیطی سینی، جنس مناسب را انتخاب کرد.

2- ابعاد سینی: ابعاد سینی کابل باید به گونه ای باشد که کابل ها و تجهیزات به راحتی درون آن قرار بگیرند و در عین حال محافظت کافی را برای آنها فراهم کند.

3- ظرفیت باربری: سینی کابل باید قادر به تحمل وزن و فشار کابل ها باشد، بنابراین باید به ظرفیت باربری آن توجه شود

4- سینی های کابل مناسب هر نوع کابل کشی با عرض های متفاوتی ساخته می شوند ، برای خرید راحت یهتر است تعداد کابل برق را بدانیم.

سینی کابل تیک www.tsbargh.ir

سینی کابل عرض 10 سانتی متر گالوانیزه

سینی کابل عرض 10 سانت متر :

ابعداد کف بدنه ۱۰ سانت با کناره های استاندارد برای قرار گرفتن انواع کابل برق داخل ساخته می شود .

سینی کابل عرض 10 سانتی متر

اتصالات سینی کابل عرض ۱۰ سانت :

تمامی اتصال کننده های این نوع سینی با عرض 10 سانت طراحی می شود. اتصالاتی که با یک عرض همسان ساخته می شود شامل ، زانو ، سه راهی ، چهار راهی ، رابط ، تبدیل ها هستند.

قرار گرفتن بهتر کابل ها داخل سینی برق :

حفاظت کابل‌های برق در برابر خطراتی مانند خوردگی، سایش، ضربه و ...

۲- نصب کابل‌ها در محیط‌های صنعتی و ساختمانی با فضای محدود

۳- روش‌های نصب کابل‌های برق در فضاهای عمومی مانند راه پله و پارکینگ ها

۴- قابل استفاده برای انتقال کابل‌ها به صورت افقی و عمودی، به همراه تغذیه و اتصال کابل‌ها به تجهیزات الکتریکی مختلف.

۵- نصب آسان و سریع به دلیل داشتن قطعات ساده و کانکتورهای مختلف

۶- این سینی‌ها به دلیل مقاومت بالا و قابلیت نصب آسان با کاربردهای گوناگون در صنعت، ساختمان‌سازی و سیستم‌های برق بسیار رایج است.

۷- قابلیت اضافه کردن کابل‌های بیشتر در صورت نیاز به تغییرات و افزایش ظرفیت

۸- قابلیت حرکت کابل‌ها در سینی کابل، که از خراب شدن کابل‌ها به دلیل انحراف‌های زیاد جلوگیری می‌کند.

در کل، سینی کابل برق به دلیل مزایای فوق الذکر، یکی از روش‌های مطمئن و قابل اعتماد برای نصب و حفاظت از کابل‌های برق در سیستم‌های برق محسوب می‌شود.

سینی کابل تیک سازنده انواع سینی برق برای کابلکشیِ استاندارد

سایت مرجع www.tsbargh.ir

مهندسی برق 13روند روز و تأثیرگذار در سال ۲۰۲۰

صنعت مهندسی برق تحت یک تغییر الگوی مهم قرار دارد :

بخش های تحقیق و توسعه جاه طلبانه در سراسر جهان در حال تلاش برای ایجاد روش های بهتر برای به دست آوردن ، ذخیره و استفاده از انرژی الکتریکی هستند. علیرغم پیشرفت های چشمگیر در سال های گذشته ، صنعت مهندسی برق هیچ نشانه ای از کندی را نشان نمی دهد. در زیر برخی از قابل توجه ترین روندهای صنعت وجود دارد که باید در سال ۲۰۲۱ مراقب آنها باشید. در پاسخ به این خواسته ها ، بیشتر بخشهای انرژی در جهان دستگاههای هوشمند را در سراسر شبکه های خود قرار می دهند ، درست در منازل مشتری ، دفاتر و کارخانه ها خواهد بود. شبکه هوشمند داده های ارزشمندی را جمع آوری می کند تا هم به مصرف کنندگان و هم به تأمین کنندگان اجازه کنترل درجه بالاتری بر چندین منبع تغذیه را بدهد. همچنین این امکان را برای آنها فراهم می کند که موج استفاده را پیش بینی کرده و قطعیت ها را فوراً تشخیص دهند.

روبروی مهندسین برق با شبکه های هوشمند :

شبکه های هوشمند با امکان برقراری ارتباط بین سایت های توزیع ، نیروگاه ها و نقطه الکتریکی کاربر نهایی ، به طور قابل توجهی باعث افزایش کارایی و کاهش هزینه ها می شوند. به زودی ، اجتناب ناپذیر است که مهندسان برق مرتباً با شبکه های هوشمند روبرو می شوند و یا از آنها خواسته می شود تا به توسعه شبکه کمک کنند.

در سال های پیش رو وسایل نقلیه الکتریکی بصورت استاندارد خواهند بود :

تسلا به تازگی به نقطه عطف 100 میلیارد دلاری رسیده است و خود را به عنوان اولین خودروساز آمریکایی در لیست عمومی در تاریخ معرفی کرده است. این نشانه خوبی برای ماندن وسایل نقلیه الکتریکی است.کارشناسان پیش بینی می کنند تا سال 2030 بیش از 125 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در جاده ها وجود داشته باشد. با توجه به میلیون ها خودروی الکترونیکی که در حال حاضر در خیابان ها پرسه می زنند ، این خیلی دور از انتظار نیست. بسیاری از تولیدکنندگان EV بسیار سخت در زمینه فناوری سرمایه گذاری می کنند و مصرف کنندگان می توانند انتظار داشتن باتری های بهتر ، فن آوری شارژ پیشرفته ، رانندگی مستقل با دقت بیشتر ، خودروهای برقی خورشیدی و حتی هواپیماهای برقی را داشته باشند!


 

شبکه های هوشمند :

برخلاف روزگار گذشته که مصرف کنندگان صرفاً به یک شرکت برق محلی وابسته بودند . امروزه گزینه های زیادی پیش روی آنها قرار دارد. با وجود توانایی تولید حتی قدرت خود ، برخی از مصرف کنندگان هم اکنون می خواهند مازاد خود را بفروشند. در نتیجه ، زیرساخت تحویل برق باید تغییر کند. در پاسخ به این خواسته ها ، بیشتر بخشهای انرژی در جهان دستگاههای هوشمند را در سراسر شبکه های خود قرار می دهند ، درست در منازل مشتری ، دفاتر و کارخانه ها. شبکه هوشمند داده های ارزشمندی را جمع آوری می کند تا هم به مصرف کنندگان و هم به تأمین کنندگان اجازه کنترل درجه بالاتری بر چندین منبع تغذیه را بدهد. همچنین این امکان را برای آنها فراهم می کند که موج استفاده را پیش بینی کرده و قطعی ها را فوراً تشخیص دهند. شبکه های هوشمند با امکان برقراری ارتباط بین سایت های توزیع ، نیروگاه ها و نقطه الکتریکی کاربر نهایی ، به طور قابل توجهی باعث افزایش کارایی و کاهش هزینه ها می شوند.

انتقال برق از طریق بی سیم :

انتقال برق بی سیم در مراحل ابتدایی خود است ، اما آینده درخشان است. در سال ۲۰۲۱ ، ما انتظار شارژ بی سیم بهتر برای لپ تاپ ها ، تلفن های هوشمند ، گوشی ها و سایر دستگاه های هوشمند را داریم به زودی ، اما انتظار ما خیلی بیشتر است. به زودی ، شارژ بی سیم نیز به استانداردی برای خودروهای برقی تبدیل می شود. به جای اسکله های بزرگ شارژ ، رانندگان می توانند بدون نیاز به اتصال در مکان شارژ پارک کنند. انتظار می رود که چند سال دیگر ، شارژ خودروی الکتریکی شما در حین حرکت نیز امکان پذیر باشد!

انتقال برق از طریق بی سیم


 

فناوری پوشیدنی بی سیم :

سال گذشته ، در رویداد اخیر اپل ، تیم کوک دو فیلم را که از چندین کاربر ساعت اپل دریافت کرده بود به اشتراک گذاشت. این مشتریان از اینکه ساعت سیب شرایط سلامتی آنها را تشخیص داده است (مانند فیبریلاسیون دهلیزی) قدردانی کرده و آنها را به مراجعه به پزشک تشویق می کنند که در نهایت جان آنها را نجات می دهد. 


خوب ، این مورد مشابه با پوشیدنی ها در مهندسی برق است :

 

آنها به معنای واقعی کلمه نجات دهنده زندگی نیز هستند. یک مثال عالی دستبندهای Proxxi برای مهندسان برق با سنسور است که در صورت نزدیک شدن بیش از حد به برق فشار قوی ، ارتعاش می کند. SolePower چکمه هایی را نیز ساخته است که با سنجش دما ، نور ، اتصال ابری و GPS ساخته شده اند تا هشداری را برای گرم شدن بیش از حد ، نزدیک بودن به خطر و سقوط ارائه دهند.علاوه بر این ، دستگاه های پوشیدنی برای تأیید اعتبار دسترسی به ماشین آلات الکتریکی ، ارائه اطلاعات ارتباطی بدون استفاده از تلفن های همراه در حال توسعه هستند. این امر به طور قابل توجهی ایمنی کلی مهندسان برق را بهبود می بخشد.

هوش مصنوعی در مهندسی برق :

اگر هوش مصنوعی به صنایع بزرگی مانند تسلیحات و دارو نفوذ کرده باشد ، مطمئناً چشم انداز مهندسی برق نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد. انتظار می رود مهندسان برق با هوش مصنوعی بسیار بهتر عمل کنند. 



مهندسان برق با تلفیق مهارت خود با دانش فنی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به موارد زیر کمک می کنند:


۱.الگوریتم های پیچیده ای برای تفسیر داده ها ایجاد می شود.
۲.کدهای جدید ایجاد یا کدهای موجود تغییر می کند‌.
۳.سیستم عامل های عظیم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ترکیب می سود.
۳.تدوین استراتژی های جامع در زمینه الکترونیک پدیدار خواهدشد.
۴.از همه قابل توجه تر ، هوش مصنوعی به مهندسان برق در پردازش تصویر کمک می کند. با استفاده از هوش مصنوعی ، مهندسان می توانند الگوریتم های پیچیده پردازش تصویر را برای کمک به ماشین ها در تشخیص ناهنجاری های الکتریکی یا ساختاری در یک چارچوب و ارسال سریع بازخورد یا پیشنهاد اصلاحات ، ابداع کنند.

تلفیق مهارت مهندسان برق با دانش هوش مصنوعی


نتیجه گیری :

این امر به بهبود ایمنی محل کار مهندسان برق کمک می کند که اغلب در خطوط تولید الکترونیکی خطرناک و عظیم درگیر هستند. 

محصولات پیش ساخته :

استفاده از اجزای الکتریکی پیش ساخته و مونتاژ شده در حال افزایش است. در حالی که به طور قابل توجهی صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها به همراه می آورد ، اما به نظر می رسد برق کاران از روند کار راضی نیستند.


مهندسان برق نگرانند که این نقش آنها را تهدید می کند. "محصولات پیش ساخته؟

آنها برای این کار به ما احتیاج ندارند. یک میمون می تواند آن کار را انجام دهد . برخی همچنین استدلال می کنند که پیش ساخته ایمنی مهندسان برق ، کارایی آنها را افزایش می دهد و در نهایت کمبود نیروی کار صنعت را جبران می کند. 

نگرانی مهندسان برق


فن آوری های روشنایی صرفه جویی در انرژی :

روزهایی که لامپهای LED فقط برای کسانی که مایل به پرداخت دلار بالا هستند بود ، گذشته است. لامپ های LED در حال تبدیل شدن به یک لامپ استاندارد هستند. امروزه با قیمت های کمتر از 2 دلار برای هر لامپ یا حتی کمتر ، لامپ های LED اکنون برای یک مصرف کننده معمولی یک امکان است. با توجه به قابلیت های صرفه جویی در انرژی ، لامپ ها ظرف چند ماه هزینه خود را پرداخت می کنند. به طور متوسط ​​، آنها می توانند هر خانوار 50 تا 100 دلار در سال در قبض های آب و برق صرفه جویی کنند. با پیشرفت های بیشتر در فناوری هوشمند ، انتظار می رود که این چراغ ها در آینده نزدیک کارآمدتر و نصب آن آسان تر شود.


ارتباط خودکار مشتری و مدیریت پروژه :


عموماً مهندسان برق علاقه مند به کارهای اداری نیستند. با این حال ، به همان اندازه که آنها کار عملی خود را دوست دارند ، مواردی نیز وجود دارد که کاغذ بازی لازم است. خوشبختانه اکنون نرم افزاری وجود دارد که مهندسان برق می توانند برای سازماندهی زمانبندی و صورتحساب ، پیگیری تعاملات مشتری و در نهایت وقت کمتری را صرف کارهای اداری کنند.

ارتباط خودکار مشتری با مدیریت پروژه


اینترنت اشیا (اینترنت اشیا)

اینترنت اشیا many بر بسیاری از مناطق مختلف چشم انداز مهندسی برق تأثیر می گذارد. از میان شبکه های هوشمند گرفته تا روشنایی هوشمند و ارتباط نور مرئی (VLC) ، در میان بسیاری دیگر ، اینترنت اشیا اکنون با صنعت مهندسی برق در هم آمیخته است. در نتیجه ، اکنون ضروری است که هر مهندس برق "از نظر اینترنت اشیا اطلاعات لازم را داشته باشد".

اینترنت اشیا


دیگر نیاز های روز :

جدا از مزایای شبکه هوشمند مانند نظارت ، توزیع و اتوماسیون در برنامه های برق ، برنامه های اینترنت اشیا در زمینه انرژی الکتریکی همچنین شامل اینورترهای هوشمند ، زیرساخت پیشرفته اندازه گیری (AMI) ، کنترل از راه دور دستگاه های مصرف کننده انرژی و SCADA (کنترل نظارت) و به دست آوردن داده ها.) افزایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین وقتی به هواپیماهای بدون سرنشین فکر می کنید ، غالباً به فکر صنعت سرگرمی ، فیلمبرداری موسیقی فیلم و فیلم می افتید.خوب ، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بسیار فراتر از صنعت سرگرمی است. بررسی اخیر در مورد هفت بخش تجاری نشان داده است که صنایع مهندسی و ساخت و ساز بیشترین استفاده را از هواپیماهای بدون سرنشین دارند. 


آیا می دانید استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین می تواند ایمنی در پروازها را 55٪ افزایش دهد؟

مهندسان برق از پهپادها برای بررسی برخی مناطق خطرناک الکتریکی استفاده می کنند بدون اینکه خود را در معرض خطر قرار دهند. این امر ایمنی بسیار مورد نیاز در صنعت مهندسی برق را فراهم می کند. علاوه بر این ، هواپیماهای بدون سرنشین اکنون به ثبت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در سایت شغلی کمک می کنند ، بنابراین بهره وری و کارایی را افزایش می دهند. 



تقویت در اجرای انرژی پایدار :

با توجه به اینکه گرتا تونبرگ قاطعانه خود را برای اقدام شدید درمورد تغییرات آب و هوایی متقاعد می کند ، مطمئناً بهترین زمان برای بخش انرژی نیست که به سوخت های فسیلی و سایر منابع انرژی غیر دوستدار محیط زیست اعتماد کند.انگیزه برای منابع پایدار انرژی در اوج است. اجرای سوخت های تجدیدپذیر در مقیاس سودمند مانند خورشیدی ، بادی و نیروگاه های آبی در سراسر جهان در اوج افزایش است.

تقویت انرژی پایدار

ذخیره انرژی و باتری های بهتر :

در حالی که باد و انرژی خورشیدی منابع عالی انرژی پایدار هستند ، اما همیشه در آنجا نیستند. بنابراین ، مصرف کنندگان فقط "هنگام تابش آفتاب می توانند یونجه درست کنند." آنها باید تمام تلاش خود را برای صرفه جویی در انرژی باد ، خورشید یا هر منبع تجدید پذیر دیگری برای استفاده بعدی انجام دهند. برای تأمین این تقاضا ، مهندسان برق در سراسر جهان در تلاشند تا باتری ها و ذخیره انرژی بهتری را انجام دهند. منبع انرژی توزیع شده (DER) ، برابری شبکه ، هوش مصنوعی و انرژی پایدار ، بلاکچین و امنیت سایبری. 
به طور کلی ، سال ۲۰۲۱ یک سال هیجان انگیز برای چشم انداز مهندسی برق است. شرکت هایی مانند تسلا ، Eos ، Sonnen و Vivint Solar برخی از آنها هستند که باید مراقب آخرین نوآوری ها باشند.

فن آور های رباتیک :

در حالی که فناوری های مبتنی بر رباتیک اغلب به دلیل سرقت شغل افراد در بیشتر صنایع مورد تمسخر قرار می گیرند ، این موردی متفاوت در مهندسی برق است. رباتیک به طور قابل توجهی به بهبود ایمنی کمک می کند. به عنوان مثال ، به جای اینکه انسان را در معرض خطر زندگی قرار دهد ، می توان از برش های کابل زیرزمینی بی سیم کنترل از راه دور استفاده کرد.

فن آوری های رباتیک

 

تیــــــــک صنعت برق             www.tsbargh.ir

تولید نردبان کابل گالوانیزه صنعتی

تولید نردبان کابل گالوانیزه قابل استفاده برای تاسیسات صنعتی سبک و سنگین :

نردبان کابل گالوانیزه گرم
نردبان کابل آماده

سیستم های نردبان های کابل گالوانیزه سبک ، انعطاف پذیر و بادوام با مونتاژی آسان و امکانات نامحدود برای نصب کارآمد کابل است.

مشخصات فنی نردبان کابل فولادی :

جنس :

فولاد ورق پیش گالوانیزه روکش دار روی

طول های قابل ساخت :

۲ متر در صورت درخواست ۳ متری

ارتفاعات عمق موجود :

۶۰ سانتی متر و ۱۰۰ میلی متر

فاصله پله های نردبان :

۷ سانتی متر میلی ۱۰ سانت بستگی به طول و عرض آنها دارد.

بهترین امکانات :

ساختار یک نردبان کابل جوش خورده است همچنین از نسبت مقاومت و تحمل وزن بالایی برخوردار می باشد . این خود باعث بیشتر شدن طول عمر نردبان و به حداقل رساندن مدت زمان کابل کشی می شود‌.

رنگ های نردبان کابل گالوانیزه :

سیستم نردبان و اکثر قطعات در صورت درخواست در هر رنگ مات و براق قابل ساخت هستند. لایه رنگ در مقابل خراش مقاومت دارد که توسط یک فرآیند پوشش برق اعمال می شود.


مزیت های اصلی نردبان های کابل در کابلکشی :

  • ساختاری سبک ، داکتی باز و پایدار : نردبان کابل ها با ساختار بازی که دارند خود را از سینی های کابل متمایز می کنند. بنابر این در شهرهایی که بارندگی بیشتری است باعث خنک شدن بهتر کابل ها می شود ، تجمع گرد و غبار و چگالش آب را به حداقل می رساند. استراکچر باز این امکان را می دهد که کابل ها از هر مکان و در هر جهتی تابیده وارد شوند. کابل ها را می توان با بست کابل یا کلمپ کابل به راحتی روی ساپورت نردبان ثابت کرد.
  • مقاومت در برابر خوردگی : نردبان ها و اتصالات اصلی از ورق فولاد تولید می شود که مطابق با استاندارد EN 10327 ساخته شده اند تضمین کننده خواص عالی است و مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی دارد. نردبان ها با یک عملیات جوشکاری مقاومتی جوش داده می شوند تا از استحکام با حداقل تأثیر حرارت گرمایشی اطمینان حاصل شود.با پوشش روی گداخته شده آبکاری گرم شده تا در دراز مدت سالم باقی بماند.
  • نصب آسان با پیچ و مهره و واشر مخصوص : این سیستم به گونه ای طراحی شده است که با پیچ و مهره اتاقی بصورت گیره ای در خود قفل،نصب می شود. نصب و و راه اندازی محکم تر و آسان تر است.


طول و متراژ شاخه ها :

نردبان تیک از پروفیل های جانبی و پله های ساخته شده از فولادی سخت ساخته می شود. اندازه عرض نردبان های ۱۰ تا ۱۱۰ سانت دارای فاصله های مختلف پله ای از ۷۰ میلی متر تا ۱۲۰ میلی متر هستند.

اندازه فاصله ریل پله ها کاربرد خاص خود را دارد :

  • اندازه فاصله پله ۱۰ سانت برای پشتیبانی از کابل های داده نازک.
  • فاصله پله ای ۲۰ سانت برای داده های ترکیبی و اتصالات جریان برق زیاد.
  • فاصله پله ای ۳۰ سانتی متر برای کابل های برق.
  • فاصله پله ای ۴۰ سانتیمتر برای مسیرهای عمودی کابل های داده و قدرت بالا.


دیگر کاربرد های پله نردبان کابل :

پله از سی چنل سوراخ دار با عرضی مناسب برای تحمل وزن کابل ساخته شده می شود. در پله ها می توان تمام مهره ها ، مهاربندهای کابل و اتصالات نردبان کابل را برای نصب تجهیزات مشخص کرد. علاوه بر این ، در قسمت پشت پله امکان نصب انواع لوله برق (خطوط هوا ، لوله های pvc و غیره) را در سمت پایین مسیر نردبان کابل ادامه داد.

برای کابل کشی سیستماتیک و شفاف :

در این نوع طول مسیر نردبان کابل با یک یا چند ریل تقسیم کننده ساخته می شود. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار و محافظت از کابل در برابر اشعه ماورا بنفش ، می توان سوراخ های پوششی را روی تمام خطوط دیواره نردبان کابل گالوانیزه نصب کرد.

بهترین سیستم پشتیبانی بهینه شده :

طیف گسترده ای از سیستم های پشتیبانی برای نصب نردبان روی دیوار و سقف قابل طراحی است. از سیستم تعلیق سیم سبک تا مونتاژ سیستم تعلیق سنگین امکان نصب سریع و آسان نردبان ها را فراهم می کند.علاوه بر ساختارهای تعلیق موجود در پیشنهاد استانداردها ، از ساختارهای تعلیق صنعتی ستون فقراتی نیز می توان استفاده کرد.

مرجع ✅ تیک صنعت برق ⚡ سینی کابل تیک https://www.tsbargh.ir