تولید کننده سینی کابل گالوانیزه گرم  و نردبان کابل تیک 02133530243

تولید کننده سینی کابل گالوانیزه گرم و نردبان کابل تیک 02133530243

سینی کابل گالوانیزه گرم تیک بازارلاله زارجنوبی نردبان کابل فلزی|گلند پلاستیکی|سی چنل|لوله برق فولادی و گالوانیزه|لوله خرطومی فلزی|بست چنگکی|ریل بست چنگالی|سر لوله برق|پریز کف خواب | https://www.tsbargh.ir |قوطی پریز فلزی گالوانیزه ترمینال باکس ضد انفجارGRP
تولید کننده سینی کابل گالوانیزه گرم  و نردبان کابل تیک 02133530243

تولید کننده سینی کابل گالوانیزه گرم و نردبان کابل تیک 02133530243

سینی کابل گالوانیزه گرم تیک بازارلاله زارجنوبی نردبان کابل فلزی|گلند پلاستیکی|سی چنل|لوله برق فولادی و گالوانیزه|لوله خرطومی فلزی|بست چنگکی|ریل بست چنگالی|سر لوله برق|پریز کف خواب | https://www.tsbargh.ir |قوطی پریز فلزی گالوانیزه ترمینال باکس ضد انفجارGRP

نردبان کابل گالوانیزه چیست ؟

نردبان کابل چیست ؟

نردبانی برای بالا رفتن کابل ها برق برای عبور متراژ مشخصی سیم و کابل دریک سیستم برق رسانی مشخص استفاده می شوند . در مسیرهای عمودی معمولا از نردبان کابل به جای سینی کابل استفاده میگردد .علت آن نیز ، امکان محکم نمودن راحت تر کابل به بدنه نردبان در مسیرهای عمودی میباشد. شایان ذکر است که در مسیرهای افقی نیز میتوان از نردبان کابل استفاده نمود .


مشخصات فنی ساخت نردبان های کابل :
این محصول در سایز های متنوعی و با توجه به سفارش مشتری ساخته میشود . به طور کلی عرض آن از ۵۰ میلیمتر تا عرض ۷۰۰ میلیمتر قابل ساخت میباشند . در خصوص لبه ها و یا ارتفاع نیز عموماً این محصول از ارتفاع ۴۰ میلیمتر تا ارتفاع ۱۵۰ میلیمتر قابل ساخت میباشند .نردبان ها حداقل با ضخامت ۶/۰ میلیمتر و حداکثر با ضخامت ۴ میلیمتر ارائه می گردند.
پله های موجود در نردبان کابل معمولاً با حفظ فاصله های ۲۵ سانتیمتری نسبت به یکدیگر ساخته میشوند اما امکان دارد به درخواست مشتری این فواصل تغییر نماید . پله ها جدای از ایجاد استحکام بر روی نردبان ، امکان بسته شدن کابل بر روی نردبان را نیز فراهم مینماید. عموماً کابلها از طریق بست های مخصوص ( بست چنگکی ) به پله ها متصل میگردند. معمولا و به طور استاندارد ، شاخه های نردبان کابل به صورت ۲ متری ساخته میشوند ، اما در صورتی که مشتری درخواست ساخت این نردبان ها با طول ۳ متر را داشته باشد ، این کار توسط تولید کننده قابل انجام میباشد .

نردبان کابل جدای از شاخه های مستقیم ، دارای انواع و اقسام متعلقات نیز میباشد که به عنوان مثال میتوان به قطعاتی نظیر : زانو ، سه راهی ، چهار راهی ، زانوی عمودی ( بند ) ، اتصالات رابط ، قطعه کاهنده و یا … اشاره نمود.

بعضاً امکان دارد با توجه به محل نصب نردبان های کابل و یا درخواست مشتری ، کلیه قطعات نیازمند رنگ آمیزی باشند که در این صورت میتوان نردبان ها را با پوشش الکترواستاتیک کوره ای رنگ آمیزی نمود .

نردبان کابل

ازنردبان کابل برای عبور تعداد زیادی سیم و کابل ، دریک مسیر مشخص استفاده میگردد . در مسیرهای عمودی  معمولا از  نردبان کابل به جای سینی کابل استفاده  میگردد  .علت آن نیز ، امکان محکم نمودن راحت تر کابل به بدنه نردبان در مسیرهای عمودی می باشد. شایان ذکر است که در مسیرهای افقی نیز می توان از نردبان کابل استفاده نمود  

نردبان های کابل تولیدشده در تیک  با مشخصات ذیل قابل ارائه می باشد :

ضخامت نردبان کابل : 1 تا 2.5 میلی متر

عرض نردبان کابل : 100 تا 900 میلی متر

طول نردبان کابل : 2 تا 3 متر

ورق مصرفی : فولاد ST37

نوع روکش : گالوانیزه فابریک ، گالوانیزه گرم و یا رنگ کوره ای

 

نوع بسته بندی : بندیل فلزی ، پالت چوبی

انواع متعلقات نردبان کابل به شرح ذیل قابل ارائه می باشد

ساپورت نردبان کابل ،رابط نردبان کابل  ، سه راهی نردبان کابل ، چهار راهی نردبان کابل  ، درب نردبان کابل ، زانوی متحرک نردبان کابل داخلی ، تبدیل نردبان کابل چپ ، تبدیل نردبان کابل راست ، تبدیل نردبان کابل ، زانوی دوبل 45 درجه نردبان کابل ، زانوی دوبل 45 درجه نردبان کابل ، زانوی نردبان کابل ، زانویی داخلی ثابت نردبان کابل ، زانوی ثابت خارجی نردبان کابل ، زانوی داخلی متحرک نردبان کابل ، زانوی قابل تنظیم متحرک خارجی نردبان کابل .


مشخصات فنی نردبان کابل

نردبان کابل در سایز های متنوعی و با توجه به سفارش مشتری ساخته میشود . به طور کلی عرض آن از 50 میلیمتر تا عرض 700 میلیمتر قابل ساخت میباشند . در خصوص لبه ها و یا ارتفاع نیز عموماً نردبان کابل ها از ارتفاع 40 میلیمتر تا ارتفاع 150 میلیمتر قابل ساخت میباشند .نردبان ها حداقل با ضخامت 6/0 میلیمتر و حداکثر با ضخامت 4 میلیمتر ارائه می گردند.
پله های موجود در نردبان کابل معمولاً با حفظ فاصله های 25 سانتیمتری نسبت به یکدیگر ساخته می شوند اما امکان دارد به درخواست مشتری این فواصل تغییر نماید . پله ها جدای از ایجاد استحکام بر روی نردبان ، امکان بسته شدن کابل بر روی نردبان را نیز فراهم مینماید.  عموماً کابلها از طریق بست های مخصوص ( بست چنگکی ) به پله ها متصل میگردند. معمولا و به طور استاندارد ، شاخه های نردبان های کابل به صورت 2 متری ساخته میشوند ، اما در صورتی که مشتری درخواست ساخت این نردبان ها با طول 3 متر را داشته باشد ، این کار توسط تولید کننده قابل انجام میباشد .

نردبان کابل جدای از شاخه های مستقیم ، دارای انواع و اقسام متعلقات نیز می باشد که به عنوان مثال می توان به قطعاتی نظیر : زانو ، سه راهی ، چهار راهی ، زانوی عمودی ( بند ) ، اتصالات رابط ، قطعه کاهنده و یا ... اشاره نمود.

بعضاً امکان دارد با توجه به محل نصب نردبان های کابل و یا درخواست مشتری ، کلیه قطعات نیازمند رنگ آمیزی باشند که در این صورت می توان نردبان ها را با پوشش الکترواستاتیک کوره ای رنگ آمیزی نمود .

مراحل تولید نردبان کابل

   مراحل تولید نردبان کابل :

ورق هایی که درتولید نردبان کابل مورد استفاده قرار میگیرند از نوع ورق فولادی سیاه ( بعد از عملیات تولید سینی کابل، گالوانیزه گرم عمقی می گردند) و یا گالوانیزه فابریک (ورق در کارخانه تولید ورق ، گالوانیزه شده است ) می باشد.برش قطعات نردبان کابل با دستگاه برش دارای مدار NC و در طولهای 2 و 3 متر انجام میگیرد.


پانچ کردن ورق نردبان کابل:

سوراخکاری قسمتهایی از نردبان کابل که جهت اتصال یا بستن کابل سوراخ میگردند، عمدتا توسط دستگاه CNC ودر بعضی واحدهای تولیدی توسط پرش ضربه ای صورت میگیرد.

خمکاری نردبان :

خمکاری نردبان کابل با استفاده از دستگاههای دارای مدار NC و در درجات و زوایای مختلف با توجه به ضخامت ورق مورد استفاده ، به صورت چهار خم و یا شش خم انجام میگیرد.


جوشکاری قطعات نردبان کابل:

قطعات نردبان برق، درصورت نیاز به جوشکاری به واحد جوش ارسال میگردند و با توجه به نوع و ضخامت ورق مورد استفاده توسط دستگاه جوش CO2 جوشکاری میگردند.

بازرسی  قطعات :

    الف) بازرسی اولیه نردبان کابل
    ب) بازرسی در حین تولید نردبان کابل
    ج) بازرسی نردبان کابل پس از عملیات گالوانیزاسیون (درصورت ارائه محصول گالوانیزه گرم)
    د) بازرسی نهایی نردبان کابل


موارد مهم در انتخاب نردبان کابل:

کابل های قدرت با جریان بالا در اثر عبور جریان برق ، ایجاد گرما می کنند و باید با هوای محیط در تماس باشند تا انتقال حرارت صورت پذیرد ، لذا توصیه می گردد برای عبور این نوع کابل ها از نردبان کابل استفاده می شود. نردبان کابل مورد استفاده درکابل کشی سبک، از ورق فلزی کالوانیزه به صخامت 1 تا 2 میلی متر و پهنای کناره 40-50 میلی متر برای تحمل پایین تر ساخته می شوند و برای کابل کشی سنگین از ورق گالوانیزه با ضخامت 2 میلیمتر و پهنای کناره 100 میلی متر برای تحمل بار بیشتر استفاده می گردد. نردبان کابل ها معمولا با طول 2 متریا 3 متر ساخته می شوند و در واحد های 4 پله کار گذاشته می شود. به عبارت دیگر فاصله پله ها برابر با 250 میلی متر می باشد.

کاربرد سینی کابل فلزی

کاربردهای سینی کابل در صنعت برق  و ساختمان :
سینی های  کابل درساخت تاسیسات الکتریکی گوناگون مورد استفاده قرارمی گیرد. از سینی کابل ، در جهت زیبایی و منظم نمودن کابل کشی های با تعداد بالا در ساختمان‌ و یا سایر فعالیتهایی صنعتی که نیاز به استفاده از سیم وکابل در مقادیر بالا دارند، مورداستفاده قرار میگیرد. سینی کابل در انواع مختلفی ۴ خم  و  ۶ خم و با ضخامت های متفاوت تولید می شود. کابل های برق می بایست در تمام طول مسیر از درون سینی کابل عبور کنند، که این می تواند شامل حرکت‌های عمودی نیز باشد . 


اتصال دادن سینی ها چگونه است ؟ 

سینی‌ کابل ها باید با پیچ‌های مخصوص همچون رول بولت (همراه بارابط سینی کابل(به صورت رابط uشکل ویا رابط بغل بند سینی کابل)) به هم پیوسته شوند ، همچنین جهت محکم کردن کابلها در درون سینی کابل می توان از بست کمربندی ( بست کابل ) استفاده نمود.

برگرفته از تولیدکنندگان اصلی سینی کابل تیک صنعت برق

www.tsbargh.ir

مراحل تولید سینی کابل گالوانیزه

مراحل تولید سینی کابل گالوانیزه :

 اولین مرحله  انتخاب ورق برای تولید سینی های کابل فلزی  :

به دو شیوه میتوان از ورق درجهت تولید سینی کابل بهره برد. ورق هایی که در ساخت سینی  مورد استفاده قرار میگیرندیا از نوع ورق فولادی سیاه  که بعد از تولیدسینی کابل ، در حوضچه مذاب گالوانیزه گرم عمقی می گردند.یا گالوانیزه فابریک  ورقی از کارخانه تولید ورق گالوانیزه تهیه شده است .


 سوراخکاری و برش سینی کابل :
برش قطعات سینی کابل با دستگاه برش دارای مدار NC و یا در بعضی واحدهای تولیدی توسط قیچی و در طولهای 2 و 3 متر انجام میگیرد.همچنین سوراخکاری قطعات نیز عمدتا توسط دستگاه CNC و یا بعضا در واحدهای کوچکتر توسط پرس ضربه ای انجام میگیرد.
    
خمکاری سینی کابل گالوانیزه :
خم سینی های کابل با استفاده از دستگاههای دارای مدار NC و در درجات و زوایای مختلف با توجه به ضخامت ورق مورد استفاده ، به صورت چهار خم و یا شش خم انجام میگیرد.

 

جوشکاری سینی کابل گالوانیزع :
قطعات سینی کابل درصورت احتیاج به جوشکاری به واحد جوش ارسال میگردند و با توجه به نوع و ضخامت ورق مورد استفاده توسط دستگاه جوش CO 2 جوشکاری می شوند.در تولید اتصالات سینی کابل بیشتر از جوشکاری استفاده می گردد.


بازرسی قطعات هنگام تولید سینی کابل :
A  بازرسی اولیه سینی کابل
B بازرسی در حین تولید سینی کابل
C بازرسی سینی کابل پس از عملیات گالوانیزاسیون
D بازرسی نهایی سینی کابل

مرجع" سینی کابل تیک "

www.tsbargh.ir

انواع سینی کابل های برق

تنوعی از سینی های کابل :

سینی برق کابل در تاسیسات الکتریکی استفاده می شود  سینی های فلزی از یک ورقه آهنی به صورت یک کانال فلزی با تعدادی سوراخ تشکیل می گردد. سینی کابل به طور گسترده درتاسیسات بزرگ صنعتی و تجاری برای حمایت از کابل های NYM ، کابل های زره پوش، کابل های مقاوم در برابر آتش (نسوز) مانند FP200  وغیره استفاده می گردد.

کابلکشی داخل سینی های کابل چگونه است :

کابل ها داخل بدنه سینی کابل ها گذاشته می شود و توسط بست بر روی سوراخ های درون آنها محکم می شود . کابل های نسوز باید به سینی کابل یا دیوار کلیپس زده شوند.  استفاده از کلیپس های مسی یا استیل و پیچ برنجی یا بولت ها بسیار مفید می باشند. رنج گسترده ای از اشکال  متعلقات آن موجود بوده تا بتواند منتقل کننده کابل ها و تجهیزات الکتریکی  گوناگون باشد.


انواع سینی های  کابل برق:

سینی کابل گالوانیزه گرم عمقی غالبا در محیط های با دمای بالا یا دمای پایین و جاهایی که آلاینده های جوی نرمالی دارند استفاده میگردد . فرآیند گالوانیزاسیون  مبتنی براستاندارد BS729 بوده ومی بایستی  براساس آن تهیه گردد. انواع دیگری از سینی های کابل ازجمله سینی کابل PVC و  استیل جهت استفاده در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند برای دریافت لیست قیمت های سینی کابل به وبسایت مرجع مراجعه  فرمایید .